Gå til innhold

Hva skjer med dem som ikke har hørt om gud

Anbefalte innlegg

Jeg har selvsagt ingen bevis(...)

8203053[/snapback]

Jeg har sagt dette i en annen tråd, men jeg gjentar det her:

Undere/mirakler er overnaturlige fenomener (ofte definert som guddommelig inngripen i den immanente verden).

Overnaturlighet er noe som ikke er naturlig; noe som er over naturen. Det vil si at det skjer noe som ikke kan skje naturlig.

For å kunne hevde at noe er overnaturlig, må man først vite hva som er naturlig.

Man kan aldri vite alt om hva som er naturlig. I alle fall gjør vi det ikke nå.

Undere og mirakler kan derfor ikke bevises.

Dersom man skal attribuere mirakler til den kristne gud, må man først kartlegge hans eksistens, for så å påvise en kausalitet mellom gud og slike hendelser.

Gud kan derfor ikke bevises gjennom undere og mirakler.

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er vel egentlig litt OT, men du sier at alt i bibelen stemmer, siden det kommer fra gud...

Da regner jeg med at du vil at Alle oss ateister her, skal dø? står i bibelen det å, at alle som ikke er kristne, eller jøder skal dø...

og litt tilbake til topic:

Jeg har hørt om gud, jeg har hørt folk si de har sett div mirakler av gus osv.. som du sier du også har opplevd. Hvorfor har ikke jeg opplevd dette? vil ikke gud at jeg skal tro på han, eller må jeg velge dette selv? han har jo sagt at hvis jeg velger å ikke tro på han, så skal jeg dø. Men jeg lever da enda...

8203060[/snapback]

Ja dere skal jo dø.. alle skal dø.. det eneste som er med dere er at dere skal ikke leve evig i himmelen sånn som oss. Dere skal pines i helvete..

Og jeg vil ikke at noen skal til helvete. Alle kristne vil jo at alle skal frelses og komme til himmelen, desverre er ikke det så lett. Men jo flere som kommer til himmelen jo bedre!

Grunnen til at du ikke har opplevd dette er vel at du ikke har oppsøkt det. Du tror ikke at det kan skje og derfor får du kansje ikke oppleve det heller.

Hvis du drar på vekkelsessamlinger eller blir med en misjon på oppdrag nedover i afrika, sør amerika eller til israel så er jeg sikker på at du også vil oppleve flere mirakler.

Lenke til kommentar

Orker ikke diskutere religion med noen lenger, resten av mitt ureligiøse liv.

Uansett hva man sier blir det avfeid som løgn/feil eller mistolkninger av Bibelen og den personen man diskuterer med sin tolkning av bibelen er rett, og bibelen kan ikke ta feil.

Lenke til kommentar
Vekkelsesmøter ja.. de møtene hvor folk kommer og sier "jeg er blind" og prsten sier "nei det er du ikke" så synger alle litt og så går den "blinde" ned fra scenen igjen?

Disse som helst sjer i Amerika?... please :p

Hvis du sier hvor og når spanderer jeg billetter på begge oss to så kan du overbevise meg.

8203090[/snapback]

Okei, dette er ikke i amerika nei.. det er ikke alltid sånn som man ser det på tv vet du..

Det er akkurat som å tro alt det andre tullet som man ser på tv..

Du kan jo ta kontakt med en lokal menighet i nærheten og spørre om du kan bli med på en misjonstur hvis det er åpent for det.. Selv om jeg tviler på at du i det hele tatt har planer om noe slikt. Du sier det nok bare fordi du ikke tror på meg. Og jeg forstår at du ikke tror på meg.. det høres jo for godt ut til å være sant.

Slike ting må man nok oppleve selv, men hvis du virkelig vil og er åpen for det. så er det ingenting som hindrer deg ;)

Lenke til kommentar
Sant nok, men disse kan derimot dokumenteres, og det er nok det som blir etterlyst her. Håndfast dokumentasjon på mirakler, fortrinnsvis i form av video eller annen dokumentasjonsmetode.

Men uansett hva vi spør om eller sier vil Sjeefen svare: Jeg har opplevd det! Jeg er dokumentasjonen! Hør på meg! Jeg har Rett!

EDIT: Sjeefen, du har allerede svart meg det samme som du skrev i innlegget over dette før.

Hva med å slutte å gjenta deg selv og heller svare på andre sine spørsmål?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Undere og mirakler kan derfor ikke bevises.

8203099[/snapback]

Sant nok, men disse kan derimot dokumenteres, og det er nok det som blir etterlyst her. Håndfast dokumentasjon på mirakler, fortrinnsvis i form av video eller annen dokumentasjonsmetode.

8203165[/snapback]

Eneste dokumentasjon jeg kan gi er vitnesbyrd fra pastorer og andre kristne. Hvis du virkelig vil ha bevis så er det beste å oppleve det selv.

Lenke til kommentar
Orker ikke diskutere religion med noen lenger, resten av mitt ureligiøse liv.

Uansett hva man sier blir det avfeid som løgn/feil eller mistolkninger av Bibelen og den personen man diskuterer med sin tolkning av bibelen er rett, og bibelen kan ikke ta feil.

8203152[/snapback]

Det blir vanskelig når indoktrineringen har gått for fullt siden de tidlige barneår, og dersom den groteske læren i tillegg ikke slipper taket i løpet av ungdomslivet.

Jeg vet ærlig talt ikke hva som må til når dens dumhet gang på gang blir belyst og begravd.

La oss bekjempe religion og dens makt og innflytelse, dèt er viktig!

He-he! :yes:

Lenke til kommentar

Men uansett hva vi spør om eller sier vil Sjeefen svare: Jeg har opplevd det! Jeg er dokumentasjonen! Hør på meg! Jeg har Rett!

8203175[/snapback]

Har jeg noengang sagt jeg har rett og at alle skal høre på meg?

Jeg gjentar stadig at det er OPP TIL HVER ENKELT HVA MAN TROR!

jeg er bare en av millioner som har opplevd undere. du trenger ikke lete lenge for flere som meg.

Og jeg sier ikke at jeg er eneste dokumentasjonen.. jeg kan ikke gi dere videoopptak..

Vil du ha dokumentasjon så snakk med hvilkensomhelst pastor eller andre kristne..

Lenke til kommentar
Eneste dokumentasjon jeg kan gi er vitnesbyrd fra pastorer og andre kristne. Hvis du virkelig vil ha bevis så er det beste å oppleve det selv.

8203182[/snapback]

Greit nok, men slike vitnesbyrd finnes både i kristendom, jødedom, islam og hinduisme etc. Hva er det som da gjør at alle andre vitnesbyrd må være usanne, mens de kristnes vitnesbyrd er det eneste rette?

Lenke til kommentar
jeg er bare en av millioner som har opplevd undere.

Du har nok ikke opplevd undere. Du har kanskje opplevd sprø hendelser, men det er langt fra å definere en hendelse som "underlig" til å definere den som et "under". Se min tidligere post.

Vil du ha dokumentasjon så snakk med hvilkensomhelst pastor eller andre kristne..

8203219[/snapback]

Igjen, dette blir bare dokumentasjon på sprø eller "underlige" hendelser. Ikke dokumentasjon på undere.

Lenke til kommentar
Vel du kan nok oppleve det med dine egne øyne hvis du drar ned til afrika for eks. der skjer det mange undre som media aldri får med seg.

Du kan begynne å dra på vekkelsesmøter. der skjer det også mye helbredelser ;)

Jeg har selvsagt ingen bevis da jeg ikke står klar med videokamera når slikt skjer. Har kun vitnesbyrder. Men vil du ha bevis så dra der det skjer! så får du se det med dine egne øyne ;)

Så du sier egentlig at du, i en alder av 18 år har reist rundt i store deler av verden for å oppleve mirakler...

Lite troverdg..

jeg er bare en av millioner som har opplevd undere. du trenger ikke lete lenge for flere som meg.

Og jeg sier ikke at jeg er eneste dokumentasjonen.. jeg kan ikke gi dere videoopptak..

Det er litt av poenget, folk kan si hva som helst og ingen kan bevise noe...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

8203182[/snapback]

Greit nok, men slike vitnesbyrd finnes både i kristendom, jødedom, islam og hinduisme etc. Hva er det som da gjør at alle andre vitnesbyrd må være usanne, mens de kristnes vitnesbyrd er det eneste rette?

8203229[/snapback]

Jeg skal ikke starte en diskusjon på hvilken religion som har rett. Jeg tror på Gud og holder meg til det. Islamister har desverre misforstått mye av det som står i bibelen. Hvis du velger å ha et åpent syn, og tror at Gud faktisk kan finnes og du vil at han skal vise seg for deg. Så vil han åpenbare seg for deg! da vil du ikke trenge noe vitnesbyrd for overbevisning ;)

Lenke til kommentar

Så du sier egentlig at du, i en alder av 18 år har reist rundt i store deler av verden for å oppleve mirakler...

Lite troverdg..

Det er litt av poenget, folk kan si hva som helst og ingen kan bevise noe...

8203252[/snapback]

Jeg kan sant nok ikke bevise noe for deg. Du må oppleve det selv! ;)

Og jeg har ikke reist rundt i verden for å oppleve mirakler nei.. jeg har reist rundt i verden for å tjene Gud og få fine opplevelser. Og hver gang jeg har vært ute har jeg opplevd Guds makt. Både ved at mennesker har blitt frelst og helbredet.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke starte en diskusjon på hvilken religion som har rett. Jeg tror på Gud og holder meg til det. Islamister har desverre misforstått mye av det som står i bibelen.

Og med det som jeg har markert her startet du nettop den diskusjonen du sa du ikke ville starte.

For hva tilsier at det ikke er kristendommen som har misforstått, men det er er Islam som har misforstått?

Kristendommen kan da like gjerne være den misforståtte religionen?

Etter alt og dømme er det bare en religion som kan være riktig samtidig, ettersom alle religionene har en gud som er allmektig og hele pakka.

Og hvem sier at kristendommen ikke kan være en av de so er "feil"? Bortsett fra "gud" i form av en bok selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Spar kreftene, her, som så ofte ellers fører ingenting frem.

Man vil ikke tro, da det meste setter den gode og problemfrie troen i fare.

:love:

8203294[/snapback]

Det er egentlig nyttesløst for meg å diskutere med noen som ikke har ett åpent sinn. Og det er heller ikke lett å diskutere på et forum om slike ting..

Hvis dere virkelig er intressert i å vite mer om kristendom og om Gud virkelig finnes så er det ingenting som er bedre enn å gå i en kirke og snakke med pastoren der ;)

Lenke til kommentar
Det er egentlig nyttesløst for meg å diskutere med noen som ikke har ett åpent sinn. Og det er heller ikke lett å diskutere på et forum om slike ting..

Hvis dere virkelig er intressert i å vite mer om kristendom og om Gud virkelig finnes så er det ingenting som er bedre enn å gå i en kirke og snakke med pastoren der  ;)

Det er like nyttesløst og diskutere med en som gjør seg blind på en religion og nekter fo noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...