Gå til innhold

Hva skjer med dem som ikke har hørt om gud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå for tiden vil nok alle høre om gud og slikt, da det er såppas utbredt.

 

Men Indianerne i amerika hadde da ikke hørt om Gud og Jesus, før vi kom over dit... Hvorfor var ikke de da kristne? siden alle får vite om Gud?

8202401[/snapback]

 

De som ikke var kristne valgte selvsagt å ikke tro på gud..

Lenke til kommentar
Bibelen  :) husker ikke hvor, men kan sikkert finne det for deg ;)

 

 

Kan du ikke være så grei å diskutere uten å ha bibelen rett ved siden av deg? Det blir fort mer interessant dersom du kan komme med egne formeninger om en sak, fremfor å bruke bibelen som skjold.

Endret av dot_
Lenke til kommentar
Nå for tiden vil nok alle høre om gud og slikt, da det er såppas utbredt.

 

Men Indianerne i amerika hadde da ikke hørt om Gud og Jesus, før vi kom over dit... Hvorfor var ikke de da kristne? siden alle får vite om Gud?

8202401[/snapback]

 

De som ikke var kristne valgte selvsagt å ikke tro på gud..

8202408[/snapback]

Dersom de ikke hadde hørt om Gud, kunne de ikke velge om å være kristne.

 

Ikke kom med slikt tull, da jeg spør om noe annet. jeg spurte om Hvordan de kan ha hørt om gud, da det kom med de kvite fra europa...

Lenke til kommentar

Det var du som formulerte deg dårlig.

Og selv om de hvite kom med fortellinger om gud så har de som levde før dem fått oppleve eller høre om Gud på et annet vis. Hvordan de har det vet jeg ikke, men som sagt så sier bibelen dette.

 

Trådstarter spurte hva som skjer om man ikke får høre om Gud og jeg svarte han enkelt hva som står i bibelen. Mer enn det vet jeg ikke. Man velger selv om man skal tro på det eller ikke.

Lenke til kommentar
Det var du som formulerte deg dårlig.

Og selv om de hvite kom med fortellinger om gud så har de som levde før dem fått oppleve eller høre om Gud på et annet vis. Hvordan de har det vet jeg ikke, men som sagt så sier bibelen dette.

 

Trådstarter spurte hva som skjer om man ikke får høre om Gud og jeg svarte han enkelt hva som står i bibelen. Mer enn det vet jeg ikke. Man velger selv om man skal tro på det eller ikke.

8202486[/snapback]

 

Hvordan kan du være så skråsikker på at det som står i bibelen er riktig?

Lenke til kommentar
Bibelen er ikke ksrevet av gud, langt ifra!

Mennesker har skrevet bibelen, som ble diktert av gud.

 

Og etter alle de versjonene og slikt som bibelen har vært igjennom vil jeg si at det er nok veldig lite originalt igjen.

8202809[/snapback]

 

Når jeg sier at den ble skrevet av Gud så mener jeg at den ble skrevet av mennesker som ble "dirigert" av Gud. Han viste dem Nøyaktig hva de skulle skrive. Det samme gjelder de som har oversatt den osv.

Derfor er Bibelen like troverdig i dag som den var når den ble skrevet.

 

Men som sagt så er det opp til enhver om en tror på det som står der eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at du skal tro det som står i bibelen, det er opp til deg selv.

Jeg er kristen og derfor tror jeg på at alt i bibelen stemmer. Bibelen er jo skrevet av Gud så jeg har ingen grunn til å ikke tro det som står der..

8202774[/snapback]

 

Det er nettopp dette som er skremmende, mennesker som vender seg mot sannheter som de egentlig ikke har kunnskap om. Det skjer så ofte.

 

Hva vet du om denne Guden din, som gjør at du i all oppriktighet kan tilbe ham?

Endret av dot_
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at du skal tro det som står i bibelen, det er opp til deg selv.

Jeg er kristen og derfor tror jeg på at alt i bibelen stemmer. Bibelen er jo skrevet av Gud så jeg har ingen grunn til å ikke tro det som står der..

8202774[/snapback]

 

Det er nettopp dette som er skremmende, mennesker som vender seg mot sannheter som de egentlig ikke har kunnskap om. Det skjer så ofte.

 

Hva vet du om denne Guden din, som gjør at du i all oppriktighet kan tilbe ham?

8202861[/snapback]

 

Ikke kom her og si at jeg ikke vet hva jeg snakker om! Grunnen til at mennesker tror på Gud er som oftest at de har opplevd Ham.. Jeg har opplevd Gud jeg har sett mennesker bli helbredet, Jeg har sett lamme gå, jeg har sett døende bli friske som unge.

Min tro er basert på opplevlser med Gud. Og når Gud sier at alt som står i bibelen er sant, så velger jeg selvsagt å tro på det!

Lenke til kommentar
Ikke kom her og si at jeg ikke vet hva jeg snakker om! Grunnen til at mennesker tror på Gud er som oftest at de har opplevd Ham.. Jeg har opplevd Gud jeg har sett mennesker bli helbredet, Jeg har sett lamme gå, jeg har sett døende bli friske som unge.

Min tro er basert på opplevlser med Gud. Og når Gud sier at alt som står i bibelen er sant, så velger jeg selvsagt å tro på det!

8202897[/snapback]

 

 

Det er jo helt opplagt at du har grunnleggende hull i din kunnskap om Gud og hans lære. Dette er på grensen til det utilgivelige. :)

 

For å ta dine opplevelser med Gud; hvordan foregår denne kontakten i detalj, er det kroppslig kontakt eller foregår det meste språklig, på norsk vel og merke?

 

Har du hørt Gud si at det som står i bibelen er riktig, eller er det noe du antar fordi andre sier det samme?

Lenke til kommentar
Ikke kom her og si at jeg ikke vet hva jeg snakker om! Grunnen til at mennesker tror på Gud er som oftest at de har opplevd Ham.. Jeg har opplevd Gud jeg har sett mennesker bli helbredet, Jeg har sett lamme gå, jeg har sett døende bli friske som unge.

Min tro er basert på opplevlser med Gud. Og når Gud sier at alt som står i bibelen er sant, så velger jeg selvsagt å tro på det!

Nå må jeg holde meg igjen for ikke å le, no offence.

Den dagen du viser meg håndfaste bevis på at noe av det du har "opplevd" har skjedd så kanskje jeg ror på deg, ikke på gud, men deg.

 

Og med det mener jeg lamme som ette ett håndtrykk kan gå...

Lenke til kommentar
Nå må jeg holde meg igjen for ikke å le, no offence.

Den dagen du viser meg håndfaste bevis på at noe av det du har "opplevd" har skjedd så kanskje jeg ror på deg, ikke på gud, men deg.

 

Og med det mener jeg lamme som ette ett håndtrykk kan gå...

8202954[/snapback]

 

Vel du kan nok oppleve det med dine egne øyne hvis du drar ned til afrika for eks. der skjer det mange undre som media aldri får med seg.

Du kan begynne å dra på vekkelsesmøter. der skjer det også mye helbredelser ;)

 

Jeg har selvsagt ingen bevis da jeg ikke står klar med videokamera når slikt skjer. Har kun vitnesbyrder. Men vil du ha bevis så dra der det skjer! så får du se det med dine egne øyne ;)

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at du skal tro det som står i bibelen, det er opp til deg selv.

Jeg er kristen og derfor tror jeg på at alt i bibelen stemmer. Bibelen er jo skrevet av Gud så jeg har ingen grunn til å ikke tro det som står der..

8202774[/snapback]

Dette er vel egentlig litt OT, men du sier at alt i bibelen stemmer, siden det kommer fra gud...

Da regner jeg med at du vil at Alle oss ateister her, skal dø? står i bibelen det å, at alle som ikke er kristne, eller jøder skal dø...

 

og litt tilbake til topic:

Jeg har hørt om gud, jeg har hørt folk si de har sett div mirakler av gus osv.. som du sier du også har opplevd. Hvorfor har ikke jeg opplevd dette? vil ikke gud at jeg skal tro på han, eller må jeg velge dette selv? han har jo sagt at hvis jeg velger å ikke tro på han, så skal jeg dø. Men jeg lever da enda...

Lenke til kommentar
Vel du kan nok oppleve det med dine egne øyne hvis du drar ned til afrika for eks. der skjer det mange undre som media aldri får med seg.

Du kan begynne å dra på vekkelsesmøter. der skjer det også mye helbredelser ;)

 

Jeg har selvsagt ingen bevis da jeg ikke står klar med videokamera når slikt skjer. Har kun vitnesbyrder. Men vil du ha bevis så dra der det skjer! så får du se det med dine egne øyne ;)

Vekkelsesmøter ja.. de møtene hvor folk kommer og sier "jeg er blind" og prsten sier "nei det er du ikke" så synger alle litt og så går den "blinde" ned fra scenen igjen?

Disse som helst sjer i Amerika?... please :p

 

Hvis du sier hvor og når spanderer jeg billetter på begge oss to så kan du overbevise meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...