Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installerte Vista og mista all lyd

Anbefalte innlegg

Hei!

Her for en stund siden installerte jeg Windows Vista på laptopen min. Det virket helt fint, helt til jeg skulle sette på no lyd, da var det helt stille. Jeg sjekka alt på laptopen, om lyden var på, om volumet var satt opp og om driverene virket. Alt var som det skulle være, men lyden var ikke der. Jeg installerte nye lyddrivere, men dette hjalp ikke. Det virket som om det var høyttalera som var kaputt.

Installerte tilbake til XP og lyden var der med engang.

Noen som vet hva feilen kan være?

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mangler sikkert de rette driverne til lydkortet ditt. Tok ikke Vista en test av systemet ditt under/før installasjon om alt funket?

8018189[/snapback]

Nei, ikke som jeg kunne se. En kompis av meg, med dårligere pc, installerte også vista og da funket lyden perfekt.

Men jeg veit ikke hva grunnen er.

Lenke til kommentar

Finn en fungerende driver til lydkortet så ordner det seg nok. Finn ut hva lydkortet heter, gå inn på produsentens hjemmeside og last ned den riktige versjonen (Vista 32 eller 64bit). Så avinnstallerer du den nåværende lyddriveren i Vista og innstallerer den du har lastet ned i stedet for.

Lenke til kommentar
Finn en fungerende driver til lydkortet så ordner det seg nok. Finn ut hva lydkortet heter, gå inn på produsentens hjemmeside og last ned den riktige versjonen (Vista 32 eller 64bit). Så avinnstallerer du den nåværende lyddriveren i Vista og innstallerer den du har lastet ned i stedet for.

8020067[/snapback]

Prøvde på dette, men det hjalp ikke :cry: Så blir ganskje irritert.

Lenke til kommentar
Hmmm... Jeg får til og med mitt X-Fi fatal1ty til å funke i Vista, og den har jo ikke en gang ordentlig støtte enda :hmm: Eneste jeg trengte gjøre, var som det er sagt så mange ganger allerede å laste ned noen drivere, men det var beta-drivere i mitt tilfelle...

8020274[/snapback]

Får se om jeg prøver igjen da ;) og håpe på at alt fungerer som det skal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...