Minus Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Hmm, hos meg blir det ay, ikke vay. Jeg forstod at det var snakk om enkeltbokstaver som uttales som et ord, jeg er jo ikke helt borte heller. Men absolutt, jeg ser du har et poeng. For å omformulere svaret mitt litt: Jeg mener y kan bety begge, avhengig av situasjon og forhold. I uttale så vil y bety why, men i alle andre situasjoner så betyr det yes. For min del ihvertfall. 8025815[/snapback] Hvordan uttaler du "I" da? fghijk. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Samme måte, jeg stusset litt over det jeg også. Godt mulig jeg roter nå, enten er jeg vranglært eller så bare er jeg litt forvirret. Følger med videre i diskusjonen jeg. Endret 25. februar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg bruker den som "yes", hvis jeg skal bruke den. Da som svar på spørsmål om jeg må skrive fort (spillsituasjon). Har vært borti den andre formen også, men jeg har ikke sett den bli brukt noe særlig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 For ordens skuld er den riktige uttale av I, [ahy] i følge ordboka. Vil variere med dialektar sjølvsagt, men om eg skulle lært ein person det engelske alfabet ville eg sagt [ahy] og [wahy]. Lenke til kommentar
Devi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det kommer an på om du bruker ett program eller ikke. Om det er et ja nei program, så er y for yes. Men y er selvfølgelig why. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Y_%28disambiguation%29 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Hvordan uttaler man "Y" på Englesk? Endret 7. mars 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan uttaler man "Y" på Englesk? 8096645[/snapback] Lydskrift for Why = [hwahy, wahy]Lydskrift for Y = [wahy] 8025619[/snapback] Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 dette er rett: y= why u= you ty=thank you og for yes finnes det bare yes (eller yea og sånt seff) Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Noen sier why, men jeg bruker det heller som Yes.. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 dette er rett: y= whyu= you ty=thank you og for yes finnes det bare yes (eller yea og sånt seff) 8124888[/snapback] Jøssda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå