Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ruter.. Makspris: 1300 kr

Anbefalte innlegg

Etter problemer med den forrige ruteren bytta jeg den bare, i håp om bedre tider :p

Så.. Skal ha en ny ruter, makspris 1300 kr (kan gjerne være billigere)..

Så på en D-Link istad med tre antenner osv.. Er den bra? Var vel en Rangebooster 650, ellernoe.. Eller kanskje en D-Link gaming-sak? xD

Krav:

God rekkevidde (skal sende ut nett i et stort hus, hvis det er mulig) Veldig viktig!

Sterk(e) og god(e) antenner

Stilig design

Brukervennlig..

Stabilitet! Veldig viktig!

Setter pris på svar :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter problemer med den forrige ruteren bytta jeg den bare, i håp om bedre tider :p

Så på en D-Link istad med tre antenner osv.. Er den bra? Var vel en Rangebooster 650, ellernoe.. Eller kanskje en D-Link gaming-sak? xD

Krav:

God rekkevidde (skal sende ut nett i et stort hus, hvis det er mulig)

Sterk(e) og god(e) antenne®

Stilig design

Brukervennlig..

8015551[/snapback]

Har hørt at dette er en ganske god router. Den er vel ikke spesielt stilig, men ... :)

Lenke til kommentar

D-Linken ser fristende ut.. Men den har bare en anntenne, er det en flaskehals?

Linksys'en har bare 54 MB.. Trenger 108, beklager, skulle hatt det i første posten ;)

Har oppdatert litt nå, de viktigste kriteriene:

Rekkevidde

Stabilitet

De mindre viktige:

Design

Brukervennlighet..

D-Linken ser firstende ut.. Men er den bedre enn Rangeboosteren? Den.. Booster vel rekkevidden eller noe :p

Lenke til kommentar
Du burde ta en liten titt på Linksys WRT300n ;)

8018222[/snapback]

husk du må ha MIMO/n kort i maskinene også....

8018317[/snapback]

Alt annet kjøp av tilbehør er utelukket, i.o.m at den ene PC'en er veldig gammel..Tror vel ikke sånn kort funker da..

Linksys'en der så digg ut, ja.

Noen andre forslag, meninger, erfaringer? Noen som har den D-Link gaming ruteren (DGL 4300) eller rangeboosteren (Rangebooster 650n)? :)

Lenke til kommentar
har DGL-4300 jeg bare spørr hvis du lurer på noe :)

8020272[/snapback]

Har den god rekkevidde? Og naar du er langt unna, faar du fullt signal da?

Lurer ogsaa paa om hvis man setter ruteren i midten av huset, med en lang kabel fra den stasjonaere, blir det nett i hele huset, da?

Lenke til kommentar
skal ikke være noe problem det :)

8020647[/snapback]

Ok.. :) Bare tenkte på at signalet kanskje blir svekket når det går 25 meter gjennom en kabel.. Men om det ikke gjør det, så er jeg glad :D

Da var det bare å finne ut hvilken ruter jeg skal ta.. DGL-4300 eller Rangebooster 650n.. Elelr en annen.. Noen andre forslag, folks? :)

Edit: Kan forresten nevne at jeg har et Atheros-kort i den bærbare.. Da er det mest sannsynlig MIMO (eller hva det nå enn heter)-teknologi i den.. Men det er vel kanskje ikke vits i å ha en ruter som er optimalisert for det, hvis jeg kan få noe som er like bra uten MIMO-saken..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
*snip*

Alt annet kjøp av tilbehør er utelukket, i.o.m at den ene PC'en er veldig gammel..Tror vel ikke sånn kort funker da..

*snip*

8019942[/snapback]

Vil ikke mange AP'er/rutere "klokke ned" til den høyeste hastigheten som er støttet av alle klientene - dvs. om du har alt 110% fresht, og så kommer en og kopler seg på nettet med 11mbit adapter - så vil ALLE få 11mbit - på deling ?

Ok :) Da kjøper jeg et par 25 m. CAT 5-kabler, og setter ruteren i midten av huset da :)

Men er det en ulempe å ha ruteren 25 m fra IP telefonen og PC'n?

Edit: Skreiv på WIi'en.. Blei noen leifer :p

8020585[/snapback]

Trådløs IP-telefon?

Lenke til kommentar
*snip*

*snip*

8019942[/snapback]

Vil ikke mange AP'er/rutere "klokke ned" til den høyeste hastigheten som er støttet av alle klientene - dvs. om du har alt 110% fresht, og så kommer en og kopler seg på nettet med 11mbit adapter - så vil ALLE få 11mbit - på deling ?

Ok :) Da kjøper jeg et par 25 m. CAT 5-kabler, og setter ruteren i midten av huset da :)

Men er det en ulempe å ha ruteren 25 m fra IP telefonen og PC'n?

Edit: Skreiv på WIi'en.. Blei noen leifer :p

8020585[/snapback]

Trådløs IP-telefon?

8021931[/snapback]

Det er traadloes, ja, base til tlf er igjen kobla til (med kabel, selvsagt) den boksen vi fikk av Tele 2..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Krav:

God rekkevidde (skal sende ut nett i et stort hus, hvis det er mulig) Veldig viktig!

Sterk(e) og god(e) antenner

Stilig design

Brukervennlig..

Stabilitet! Veldig viktig!

8015551[/snapback]

Jeg bruker D-Link 635 og er kjempefornøyd med den gode signaler oxo,er og anbefale http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CgrdFOIC4ASt...DrqySVG+IgOBt7n

Lenke til kommentar

Nei. Maskinen med 11 mbit adapter vil kjøre på 11 mbit, men andre maskiner med 54 mbit vil kjøre på det osv. Nettet kan imidlertid bli noe treigere dersom du har maskiner med forskjellig type standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...