Gå til innhold

Feste vannblokka med bare 2 skruer ?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har fått et MSI K8N Platinum hovedkort av en kompis, men mangler den lille plastbraketten som man normalt fester en eventuell kjøleløsning på.

Jeg har kjøpt meg denne vannblokken.

Hullene på vanblokken (de to ytterste) og de to gjennomgående hullene på hovedkortet passer overens med hverandre.

Det jeg lurer på, er om jeg kan bruke to skruer og et par muttere til å feste vannblokka på cpu'en, eller om jeg bør bruke 4.

Har lyst til å få systemet oppe å gå denne helga, så med mindre det blir for stor belastning for de to skruene, så monterer jeg ikveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lurt og ha en liten fjær mellom bakenden på hovedkortet og mutteren, evt en skive på bakenden av hovedkortet, og en på mutteren for og holde den skikkelig på plass ;)

Men, strammer du nok så burde det funke uten også, bare pass på og ikke kortslutte noe på kortet med skruve/mutter :thumbup:

Og ikke knekke kortet selvfølgelig :cool:

Lenke til kommentar
På s939 er det to skruer som skal feste kjølinga.Det fulgte vel med fjær,skiver og muttere med vannblokka?

De andre hullene er til s478 og s775.

8035060[/snapback]

Følgte med fjær, skiver og muttere ja

Det som er litt rart, et jeg ikke finner skruer som har samme mønster som gjengene i de to hullene har(de som kom med var omtrent samme diameter, men jeg klarer ikke å skru de nedi).

Har også prøvd med skruene jeg fikk med Bigwater-settet mitt, og der er diameterer på skruene lik som hullene, men jeg kan ikke skru ned mer enn 1-2mm før det stopper.

Er bare 2 skruehull på det MSI-kortet jeg har.

Lenke til kommentar
Bruker du den orginale bakplata? Bruk mutter og skive på undersiden av kortet.Har ikke erfaring med Cuplex blokka,men du skal vel fjerne bakplata.

8035886[/snapback]

Den er limt fast med noe.

Skal finne dremelen når jeg kommer hje, og gjøre hullet litt større slik at jeg kan bruke M4-skruer nedi hullet.

De to hullene passer overens med de to ytterste hullene på cuplex-blokka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...