Gå til innhold

Vil 360/PS3 synke i pris? PS3 bedre på langsikt?

Anbefalte innlegg

Jeg er jo i et dilemma som sikkert flere andre er i. Jeg _skal_ ha meg en nextgen konsoll, men vet ikke hvilken.

Wii er out of the question. Så da har vi igjen Playstation 3 og X-Box 360..

Jeg har jo lest en del tester og tråder rundt omkring, og titler som både er sluppet ut til 360 og PS3 ser faktisk bedre ut på 360 enn på PS3. Nå vet jeg ikke hvor mye maskin Sony har bygget på langsikt, men vil det komme spill som er bedre grafisk enn spill som kommer til 360? Det virker iallefall ikke slik nå..

3000 og 6000 er ganske stor forkjell, sett at PS3-titlene ikke presterer bedre enn 360-titlene selv om det har gått over ett år mellom releasedates?

Vil 360 synke i pris når PS3 lanseres? Er det faktisk verdt å kjøpe en PS3 kontra en 360? Spillene ser jo bedre ut på 360 enn på PS3.. Og hvor mye vil jeg da tjene på å kjøpe PS3 på langsikt? X-Box 360 kan jeg kjøpe til uka, og det kommer jeg til å gjøre om noen overbeviser meg om at det ikke er verdt å kjøpe PS3.

Men om det er slik at det kommer de vasseste spillene til PS3 med den seigeste grafikken ever over lengre tid, tipper det mer mot PS3. Men er det slik at 360 presterer like bra (hvis ikke bedre?) det neste året, så kjøper jeg 360.

Håper noen skjønte hva jeg prøver å få svar på, og jeg håper at det finnes mange kloke mennesker her inne som kan gi meg noen greie svar :love:

Hilsen forvirret Nestegenerasjons-konsollkjøper.. :no:

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

per dags dato, er vel begge konsollene ganske like, bortsett fra noen småting.

x360 har flere spill, men den har jo også vert ute en stund, imotsetning til ps3, men etterhvert tror jeg ps3 kommer til å ta igjen x360.

Nå har heller ikke spillutviklere laget spill som bruker hele cell prosessoren i ps3, men når det skjer vil nok spillene bli et par hakk bedre enn på x360.

;)

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror ikke det vil være så stor forskjell at du griner deg i søvne. Om du synes spillutvalget til 360 er bedre så synes jeg ikke det er noen tvil om hva du burde velge.

8015411[/snapback]

Nå vet du ikke hva utvalget vil være om 3år. Jeg er usikker selv men er nok sikker på at om du er villig til å vente så vil prisene på ps3 synke.

Lenke til kommentar

Utvalget til PS2 har jo vært gedigent mye bedre enn på vanlig Xbox, men pr i dag føler jeg ihvertfall at de største titlene også kommer til 360 på lik linje som de gjør til andre konsoller. Akkurat nå så heller det mer mot en 360 enn PS3..

OT: Verdt å kjøpe 360 PRO fremfor Core?

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Utvalget til PS2 har jo vært gedigent mye bedre enn på vanlig Xbox, men pr i dag føler jeg ihvertfall at de største titlene også kommer til 360 på lik linje som de gjør til andre konsoller. Akkurat nå så heller det mer mot en 360 enn PS3..

8016225[/snapback]

Ja, gå for premium. du får med 20gb hdd, komponent hd-kabler, headsett og trådløs kontroller. Dette er verdt mer enn prisforskjellen. Du må ha noe å lagre spill på uansett, og en harddisk er det beste valget. Du får også prøvd live en måned gratis før du bestemmer deg for å ha abonnement. 2895,- for 360 på elkjøp nå

Lenke til kommentar

8016225[/snapback]

Ja, gå for premium. du får med 20gb hdd, komponent hd-kabler, headsett og trådløs kontroller. Dette er verdt mer enn prisforskjellen. Du må ha noe å lagre spill på uansett, og en harddisk er det beste valget. Du får også prøvd live en måned gratis før du bestemmer deg for å ha abonnement. 2895,- for 360 på elkjøp nå

8016599[/snapback]

Thanks! Får man ikke med trådløs kontroll, hd-kabler og headsett på Core altså? Jaja, blir vel premium isåfall. Regner med at det blir en 360 på meg til Mandagen, med mindre Sony kommer med bevis på at PS3 er sickass mye bedre enn 360. Jeg trenger uansett noe å gjøre i vinterferien :p

Har jeg noe å glede meg til?

Enda mer OT: Tips til spill som er essensielle for nextgen? Skal ihvertfall kjøpe meg Tony Hawk project 8..

EDIT: Der fant jeg jo også ut at det neste spillet i favorittserien min også kommer til 360! Grand Theft Auto 4! Tjohoi!

Endret av Aleck
Lenke til kommentar

Om du vil bryne HD skjermen din saa kan du skaffe deg Gears Of War. Bedre grafikk paa konosoll finnes ikkje pr.idag. Bra spill er det ogsaa,med mange timer online spesielt om du spiller med norske folk. Du kan jo alltids laste ned eit lass med demoer ogsaa.

Lenke til kommentar

Hørt mye bra om Gears of War, ja. Men personlig er jeg litt imot krigs - og skytespill på konsoll =/ GTA er jo et unntak da det er mye mer å gjøre der.. Er noe med aim og hurtighet som blir bare litt rart. Men funker det bra? Er det kult gameplay?

Takker for svar :) Virker også som om online tjenesten til 360 er bra..

Lenke til kommentar

Ja spillet foregaar som kjent i 3.person. Eg kan jo si det at aa sikte i spillet funker fint. Ingen problemer ute og gaar her. Einest det at man lett kan rote med cover-knappen,slik at ting ikkje heilt gaar som det skal eheh. Men amn kommer inn i dette kjappt. Men om du normalt sett ikkje liker slike spill paa konsoll saa er jo saken ein annen. Er desverre ingen demo heller slik at du kan faa teste det ut. Spillet er avhengig av at du bruker duck and cover tvers igjenom, nytter ikkje leike rambo her ser du. Hores ensformig ut,men det fungerer som spikre skjegg i her altsaa. Vanvittig kult og herlig syns ihvertfall eg.

Liker du coop-spilling er dette spillet fantasisk bra.

Lenke til kommentar

Siden du liker GTA er det kanskje ikke så dumt å ta en titt på Saints Row og Crackdown.

Just Cause kan jo også være litt interessant men det holder ikke helt samme nivå som de andre synes jeg.

Når det gjelder priser vil de nok ikke gå ned på en stund. 360 vil mest sannsynlig gå ned først den enda ikke har gått ned i pris etter over 1 år. PS3 vil nok ikke gå ned noe i pris før om 1 år eller 2.

Lenke til kommentar
Hørt mye bra om Gears of War, ja. Men personlig er jeg litt imot krigs - og skytespill på konsoll =/ GTA er jo et unntak da det er mye mer å gjøre der.. Er noe med aim og hurtighet som blir bare litt rart. Men funker det bra? Er det kult gameplay?

Takker for svar :) Virker også som om online tjenesten til 360 er bra..

8017409[/snapback]

Altså; skal du ha 360 og live, er det en nødvendighet å ihvertfall prøve Gears. Spillet er sinnsykt kult!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...