Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke opprettet passord på ruteren

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en trådløs ruter og trenger et passord på den. Det er en Jensen Scandinavia Wireless high speed router. Det som er problemet er at jeg bor i en blokk og det er da ofte mange som vil ha gratis tilgang med trådløst nettverk. Jeg får gjort så mye som å opprettet et passord her(se vedlegg) å etter det når jeg skal logge på står den på "Venter på nettverk" og får ikke logget seg på. En med 802.11 og 54 trådløst er det. Ingen av disse får logget seg på!(Windows XP pro) For å kunne i de hele tatt logge seg på ruteren må jeg restarte den manuelt sånn at det går an å logge seg inn.

Hvorfor/hva er galt?

På forhånd ; takk :)

post-68134-1172331793_thumb.jpg

Endret av frode_20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første synes jeg vel ikke nøkkelen du har tastet inn var den beste ;)

For det annet, tast den inn i feltet "Passphrase" og klikk deretter "Generate Key". Da skal du kunne bruke denne koden til å sikre datastrømmen i det minste.

Mer effektivt i forhold til å forhindre at andre bruker båndbredden din ville være å begrense tilgangen til MAC adresser. Dette er heller ikke 100% sikkert, men alt hjelper. Velg "selected" under både "LAN" og "Internet" Access og da får du antagelig opp et vindu hvor du kan taste inn MAC adressen(e) til de trådløse som skal ha tilgang.

Endre gjerne samtidig SSID og slå av "broadcasting" av denne.

Har ikke denne routeren mulighet for WAP-PSK forresten? Er bedre enn WEP...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har en trådløs ruter og trenger et passord på den. Det er en Jensen Scandinavia Wireless high speed router. Det som er problemet er at jeg bor i en blokk og det er da ofte mange som vil ha gratis tilgang med trådløst nettverk. Jeg får gjort så mye som å opprettet et passord her(se vedlegg) å etter det når jeg skal logge på står den på "Venter på nettverk" og får ikke logget seg på. En med 802.11 og 54 trådløst er det. Ingen av disse får logget seg på!(Windows XP pro) For å kunne i de hele tatt logge seg på ruteren må jeg restarte den manuelt sånn at det går an å logge seg inn.

Hvorfor/hva er galt?

På forhånd ; takk  :)

8015183[/snapback]

Velg 128 bit, ASCII og et passord på 13 tegn, så vil dette ordne seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...