Gå til innhold

Din absolutte favorittanime/manga

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Da vil jeg også anbefale Air Gear, hvis du liker Tenjou Tenge. ;) Ikke så rotete story-line heller. (ikke se anime'n av TT)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Naruto gjelder for begge ting, manga og anime.

Synes Naruto har blitt litt dårligere når det kommer til shippuden, men pre-skip var jo knallbra. Synes Death Note kommer som en klar andreplass(bare anime'n, har ikke lest mangaen).

Lenke til kommentar
Tenjou Tenge!

Anbefales!

Alt er overdrevet ;) (jeg sikter til jentene)

Handler om en kampsportskole osv...

Anime og Manga!

(Manga ikke i norge enda)

9065460[/snapback]

De har overdrevet græsalt med jentene! Helt enig.

Det eg skulle si var at mangaen har faktisk kommet til Norge.

Du finner den på Outland butikkene.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg liksom skulle lage en Excelgraf til statistikken på førstepost, men shoftwaren fra skolen vil bare ikke funke for Excel...

Får vel laste ned Open Office elns.

Men det jeg kan si er at Naruto og FMA ligger på delt førsteplass i animesektoren, og Naruto og Berserk herjer i mangasektoren. Sammenlagt er Naruto kongen.

Det er nesten dobbelt så mange deltagere i animesektoren, c'mon gutta - finn frem en diggbar manga ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Akkurat nå ligger nok Ergo Proxy på topp. Jeg ble ferdig med Monster, etter en lang pause, for noen dager siden. Hadde bare 12-13, kanskje 14 episoder igjen. Fy for en vannvittig fet serie det er! Men nå har jeg begynt på Ergo Proxy igjen, og denne serien er også helt utrolig bra. Denne begynte jeg på for "gudene-vet-hvor-lenge-siden", men da fikk jeg bare sett de første 5 episodene. Nå har jeg kommet til episode 6 eller 7, og jeg nyter hvert øyeblikk. Etter Ergo Proxy så skal jeg sjekke ut noen andre serier, deriblant Mushishi som jeg ble anbefalt av Motoko. Kanskje kommer jeg til og med til å prøve meg igjen på Eureka 7. :o

Her er en liste over det jeg skal sjekke ut med tiden:

Mushishi

Seirei no Moribito (Guardian of the Sacred Spirit)

Otogizoushi

Claymore

Last Exile (også denne begynte jeg på for lenge siden, men fikk bare sett noe veldig få episoder)

Angel Heart

Hundrer Stories

Paranoia Agent

Og kanskje Eureka 7 og Karas.

Noen som har sett noen av disse? (Sikker mange. :p)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Tja, Claymore er det VELDIG mange som liker. Likte den selv også, selv om slutten mistet litt kvalitet.

En del av seriene jeg har sett for ganske lenge siden, og derfor ikke husker så godt, men mener bestemt at Mushishi er det beste å satse på for noe nice & easy, kunstnerisk og interessant.

Men det var slik at du likte Ghost in the Shell? Da vil jeg anbefale deg Gunslinger Girl.

Ta en titt om du får tid :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset, Motoko! Gunslinger Girl skal sjekkes ut så fort jeg får kjangs. Og du har helt rett, jeg digger GitS. ;) Egentlig så er jeg åpen for det meste så lenge serien/filmen er noenlunde seriøs. Mecha (eller hva det nå heter) er jeg mindre glad i, men action, science fiction, spenning og eventyr trekker veldig opp. Apropos eventyr; jeg så Tales of Earthsea tidligere i dag. Flott film. :wee:

Det står forresten på wikipedia der at Gunslinger Girl-animen på 13 episoder er basert på de første 2 bøkene, også har det vistnok kommet hele 8 bøker til sammen. Vil det si at vi kan forvente mer anime med tiden?

Har ett lite spørsmål også til dere seriøse manga- og animefans. Hvor handler dere bøker og DVD-er? Jeg vet at mange av dere laster ned en del, men hva med de gangene dere ønsker å kjøpe noe? Finnes det meste på norske butikker? Jeg vet at Outland har en del, men de er så vannvittig dyre! CDON har vel også en del, men servicen deres er vist svært dårlig. Dessuten liker jeg ikke at de skal ha personnummeret til kundene.

Red.: Ooh, sjå på mæ! Æ klarer ikkje å skrive! :yucky:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Ja, det er annonsert en sesong 2 av Gunslinger Girl. Gleder meg veldig, ettersom serien er en av mine favoritter :)

Angående anime/manga-butikker, to klare amerikanske favoritter:

www.justmanga.com - manga

www.discountanimedvd.com - anime

Valutaen til USD er på bunn, så hvis man holder seg under momsgrensa på 200 kan få en del manga til god pris.

Anime kan fort vekk bli litt dyrere, men har hørt om flere tilfeller hvor animediscountdvd har shippet uten at varen er blitt stoppet av tollen; altså at de setter det som gift elns.

Jeg observerer dog at www.capris.no selger omtrent alt justmanga selger av manga til prisen av 4 mangaervolumer av en viss serie, + frakt for 4 enheter (litt over 80kr) delt på 4; fraktfritt for ordre over 195kr. Det kan være et fint alternativ hvis en vil ungå å importere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...