Gå til innhold

Din absolutte favorittanime/manga

Anbefalte innlegg

Jah, hva er nå egentlig din absolutte favoritt anime og/eller manga?

Min absolutte favorittanime er nå blitt Dennou Coil, etter flere omganger med bytte.

Min absolutte favorittmanga er Love Hina, lest på norsk. Min evige ener <3

Men må virkelig si Yotsuba&! klenger seg til den førsteplassen ^_^

Poll

Anime:

12 Kingdoms - II

Berserk - II

Bleach - VI

Cowboy Bebop - I

Fullmetal Alchemist - V

Full Metal Panic - I

FLCL - II

Fruits Basket - I

Ghost in the Shell - I

Gundam Seed - I

Karin - I

His and Her Circumstances - I

Hunter X Hunter - I

Last Exile - I

Lone wolf and Cub - I

Lucky Star - I

Monster - I

Naruto - XIII

Neon Genesis Evangelion - IV

One Piece - V

Ouran High School Host Club - I

Rozen Maiden - I

Ruroni Kenshin - I

Shingetsutan Tsukihime - I

Tenjou Tenge - I

The Melancholy of Haruhi Suzumiya - I

Welcome to the NHK - I

#deltakere - 57

Manga:

Berserk - IV

Blade of the Immortal - I

Bleach - II

Death Note - I

Detective Conan - I

D.Gray-man - I

DragonBall/Z/GT - II

Fruits Basket - I

Gilgamesh - I

Hellsing - II

Love Hina - IV

Naruto - IV

Neon Genesis Evangelion - I

One Piece - III

Othello - I

Tenjou Tenge - I

The Hating Girl - I

Vagabond - I

Yotsuba&! - I

#deltakere - 33

De som oppga kun én favoritt uten å spesifisere til hvilken kategori setter jeg under anime; og de som oppga flere på favoritter under samme kategori uten å spesifisere hvilken som er best blir ikke inkludert, men jeg kan finne på å føre opp den som står øverst på følgende list :)

Ved oppdatering av absolutt favoritt, gjør klart hva forrige favoritt var

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at så mange synes One Piece/Naruto/Bleach er fantastisk. Ja, de har mange episoder, og ja, de er veldig bra serier, men det finnes jo så utrolig mange andre serier der ute også.

Personlig synes jeg Fullmetal Alchemist, RahXephon, Gundam Seed, Hellsing, Last Exile og Trigun er noen av mange serier som er bedre enn de "tre store". Det er så utrolig mange fillere og unødvendige episoder i serier som aldri tar slutt, mens seriene som har et visst antall episoder ofte er mye mer saklige og holder seg unna fillere (som oftest er kjedelige og totalt unødvendige). Fillere ødelegger så mye :(

On topic... Hm. Vanskelig å velge :wee: Anime: Kanskje Gundam Seed, fordi det var en av de første animeseriene jeg så, og fikk meg til å se mer.

Manga blir verre. Gidder ikke å lese så mye manga egentlig, ser heller anime, og leser ei god bok :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

FMA slår alle, ihvertfall animen-serien.. så synd at de har slutte å laga fler episoder! men så har vi jo mangaen, men jeg trodde seff at hvor animen slutta så trudde jeg jo "hmm, nomore anime?" men så fikk jeg jo høre at mangaen fortsatte.. trudde mangen stoppa hvor animen også stoppe..

btw.. noen som vet hvilken volum mangaen var på når animen slutta

Lenke til kommentar

Manga: Berserk

Anime: Eg har sett altfor mange gode serier for å kunne velge den eine favoritt serien, men om det gjaldt liv og død ville eg gått for FMA

Tar kanskje å legger til meir info seinare, er litt trøtt no.

btw.. noen som vet hvilken volum mangaen var på når animen slutta

8019149[/snapback]

Sånn ca. halveis inni anime serien tok den mangaen igjen, så over halve FMA er teknisk sett filler episoder, så om du leser mangaen så er historia forskjellig etter eit vist punkt.

As there was a limited amount of manga material available to adapt at the time of production, the storyline of the anime diverges from that of the manga around the middle of the series (around the end of book 6/start of book 7). The anime's later story and conclusion by BONES is different from the manga, which is still ongoing. This divergence in story from the manga source material, however, was planned from the beginning of production, and was not done "just because" the anime caught up with the manga source material.
Endret av dotGif88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...