Nessi Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hei! Har en slags Ide som jeg satt å tenkt på i noen dager, hvis dere syns dette er en dårlig og ugjennomtenkt ide kan dere ha riktig, men jeg syns bare jeg skal dele den med dere for jeg syns den høres litt bra, kan være noen som har foreslått dette før og Jeg vil at det skal bli litt mer konkuranse mellom brukerne her på forumet om å hjelpe folk, altså ikke sånt ment at folk skal gå i tottene på hverandre for å hjelpe hverandre. Få inn ett slags poeng system, som f - eks hver person her på forumet har, som kan stå nedom inlegg så alle andre folk kan se det. Hvis jeg da går inn i en Tråd og hjelper en så hans problem blir løst så kan han trykke på meg å gi meg 1 poeng. Tror med dette at det kan bli en slags konkurranse for å flest sånne poeng. Kansje dere senere kan ha konkurranser om hvem som har flest sånne poeng. Hvordan dette kan gjennomføres videre har jeg ikke tenkt på, om det er i det hele tatt mulig vet jeg ikke, bare tenkte på det. Kunne vært gøy og ser for meg at mange her ville prøvd å skaffet seg mange poeng og da tror jeg at vi har fått mer aktivitet i folks problemer. Måtte da også fått til ett system som at ikke alle kan gi hverandre poeng, så den som har virkelig hjulpet til får poeng. Ikke sånn at "venner" kan bare gi hverandre poeng. Mvh nessi Endret 24. februar 2007 av Nessi Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg synes det høres ut som en god idè! Støttes! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Vel.. Enkelte vil vel gi poeng etter hvorvidt de er enige med deg eller ikke i en diskusjon.. Da kan det bli litt skeiv poenggivning. Fin tanke anyway Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 ITPro har vel noe sånt i gang, men det blir sikkert en del venner som lager tråder med forhåndsdefinerte inlegg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg kjenner til noen fora med et karma-system. Brukerne kan belønne eller straffe hverandre fritt (applaud/smite), og det legges til eller trekkes fra et og et poeng alt etter som. Siden systemet er helt fritt, blir det feil å gi eller frata brukere privilegier basert på dem, og slik er det da også på disse foraene; poengene er der bare for gøy. Mange brukere vektlegger postcount for mye allerede, og å innføre nok et slikt system synes jeg ville vært tøvete. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg kjenner til noen fora med et karma-system. Brukerne kan belønne eller straffe hverandre fritt (applaud/smite), og det legges til eller trekkes fra et og et poeng alt etter som. Siden systemet er helt fritt, blir det feil å gi eller frata brukere privilegier basert på dem, og slik er det da også på disse foraene; poengene er der bare for gøy. Mange brukere vektlegger postcount for mye allerede, og å innføre nok et slikt system synes jeg ville vært tøvete. 8017703[/snapback] Postcount sier noe om hvor aktiv en person er, ikke hvor hjelpsom. Jeg ser flere steder der "karma" kan ha en god innvirkning, ikke minst vil dette, som trådstarter sier, kanskje motivere flere til å hjelpe andre. Forsåvidt har karma mindre for seg i "diskusjonsdelene" av forumet, f.eks. politikk og samliv, men i programmering/programvare, foto/video, skole og spill vil dette antakelig kunne føre til at flere hjelper hverandre. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Uten at jeg skal uttale meg på vegne av styret eller andre moderatorer så kan jeg raskt nevne at denne ideen nok ikke er helt ny (funksjonen finnes i grunn) og er blitt diskutert et par ganger både her på forumet og internt. Problemet med ideen synes hele tiden å være at man ikke finner en rettferdig måte å utdele disse poengene på (skal man fks også gi poeng for hvor aktiv en bruker er?) og det overhengende potensielle problemet når det kommer til misbruk (useriøst poengutdeling). Selv liker jeg ideen, men er nok en ide som blir problematisk i praksis. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Dette tok jeg opp for to år siden. Les den tråden, så ser dere hvordan temperaturen rundt dette var 1-2 år tilbake. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Tanken er god, men mistenker at lobbyvirksomhet både kan og vil forekomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg