Zephyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Har kikka masse rundt etter en ny laptop nå og har funnet noen som jeg tror er greie. Acer Aspire 5684WLMi Meste hardware helt grei og har tv-tuner. FSC Amilo Xi1526 2 Disker, 17", Ellers lik den over Lønner det seg og gå opp 1-2000 til for en bedre? Laptopen skal brukes til vanlig jobbing pluss spilling. Den blir reisefølge på jobb, 14 dager på brakke av gangen så Tv-tuner er fint. Dog ikke krav siden det finnes masse fint i USB og Expresscard. Har liten erfaring med byggekvalitet på bærbare så bare si fra hvis noe er "plastikk".(Som det meste seff er uansett) Noen andre forslag? Endret 27. februar 2007 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 *Bump+noemerforåfå14tegn Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har kikka masse rundt etter en ny laptop nå og har funnet noen som jeg tror er greie. Acer Aspire 5684WLMi Meste hardware helt grei og har tv-tuner. FSC Amilo Xi1526 2 Disker, 17", Ellers lik den over Lønner det seg og gå opp 1-2000 til for en bedre? Laptopen skal brukes til vanlig jobbing pluss spilling. Den blir reisefølge på jobb, 14 dager på brakke av gangen så Tv-tuner er fint. Dog ikke krav siden det finnes masse fint i USB og Expresscard. Har liten erfaring med byggekvalitet på bærbare så bare si fra hvis noe er "plastikk".(Som det meste seff er uansett) Noen andre forslag? 8014994[/snapback] Har acer selv, ville vurdert det engang til! Acer går ned med 1-2 tusen kroner på grunn av dårlig batteri, tilleggs porter--> veldig lite. Eg måtte kjøpe firewire selv til 500kr. Og ikke det beste skjerm kortet. Ellers grei maskin. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 min bror har FSC Amilo Xi1526 og er kjempefornøyd med den....så det tror jeg er et bra kjøp....jeg selv har bestillt en sånn her maskin som jeg også tror gir veldig mye for pengene. http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75263 Gega Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Takker for svar... Grunnen til at jeg lurer litt på den Amiloen er at den har jo faktisk bra specs og itillegg har den en 120G disk mer enn alle andre i den prisklassen. Må jo være noe snusk der? Noe de har spart på lissom? Men siden du sier broren din har den så vet vel du bedre. Tror nok jeg heller mot den ja Lenke til kommentar
Gega Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Ja han er fornøyd med den.....at man får 80gb mere harddisk plass vet jeg ikke om jeg hadde brydd meg så mye om... FSC =240gb...dv9271 =160gb.. Fordelen med at dv9271 har 160gb er at om du senere kjøper en 160gb (1063.-) til så har du 320gb til samme prisen som FSC koste. FSC xi1526 240gb koster 11995.- HP dv9271 320gb koste 10905.- + 160gb harddisk koste 1063.- = 11968.- Som du ser så er du oppe i samme pris med større harddisk kapasitet Fjernkontrollsystemet på FSC`n fungerer nok ikke like godt som på dv9271....dv9271 kan spille av film og lyd uten å starte maskinen. FSC har DVI utgang...dv9271 har HDMI, men om det betyr noe for deg vet jeg ikke....alt i alt så er vel disse maskinene ganske like i specs. det blir vel mere hva man liker. Jeg for min del synes at dv9271 er en finere maskin...jeg har testet den litt. må bare si at den har et hærlig tastatur og en myk å fin pad.. Den maskinen du har sett deg ut er nok et godt valg i denne prisklassen og du blir sikkert fornøyd med den.. Gega Endret 27. februar 2007 av Gega Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Billigste jeg har funnet på FSC xi1526 er 9999,- med samme specs. Da må vel det være en bra pris? Endret 28. februar 2007 av Zephyr Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 det er en meget bra pris...hvor var det? er det på best-buy.com eller på papyrus.no? http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=63764&site=6 http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:...47;c:36159;r:pg Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Det var den på Best-Buy jeg tenkte på. Lurer litt på om det blir den altså. Lenke til kommentar
trosle123 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Håper jeg ikke ødelegger tråden nå, men jeg vurderer også akuratt de samme pcene. Jeg tror jeg lander ned på HP dv9271. Eneste minuset her for meg er at den leveres med 2X512 mb ram. Så dersom jeg vil oppdatere til 2 GIG må jeg kaste begge 512 mb brikkene. Noen som vet om man kan konfigurere maskinen selv så man kan få 2X1024?? Når det gjeller dette med Tv-Tuner. Stemmer det at man kan kjøpe denne eksternt? I så fall kan noen forklare meg hvordan det virker? Jeg har digitalt TV hjemme men jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal dekode signalene på pcen MVH Trond Slettevold Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Håper jeg ikke ødelegger tråden nå, men jeg vurderer også akuratt de samme pcene. Jeg tror jeg lander ned på HP dv9271. Eneste minuset her for meg er at den leveres med 2X512 mb ram. Så dersom jeg vil oppdatere til 2 GIG må jeg kaste begge 512 mb brikkene. Noen som vet om man kan konfigurere maskinen selv så man kan få 2X1024?? Når det gjeller dette med Tv-Tuner. Stemmer det at man kan kjøpe denne eksternt? I så fall kan noen forklare meg hvordan det virker? Jeg har digitalt TV hjemme men jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal dekode signalene på pcen MVH Trond Slettevold 8044697[/snapback] Du gjør nok et godt valg når du lander på en DV9271...når det gjelder ram så må du nok belage deg på å få den som den er med 2x512mb...jeg har spurt om det samme og dem gjør ikke om på det..desverre... Når det gjelder tv-tuner håper jeg at det er andre som kan svare på det, for det vet jeg ikke...jeg får ikke min på mandag.. Gega Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå