eplemufc Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hallo Jeg vet det ideele hadde vært å kjøpe meg skøyteski. Men dette skal jeg kanskje gjøre neste år, eller til sommeren om det er billig. Men nå har jeg to par ski, og ingen av de er rene skøyteski, men jeg lurer på hvilke av de som er best for meg å skøyte på. Mener å ha hørt at skøyteski skal være like høye som man selv er, om jeg ikke tar feil her? Jeg er ca. 184/185 høy og har to par ski: - 177 universalski, Fisher - disse er kanskje litt mer "barne"aktiv om dere skjønner - 196 shortcut, Fisher - som er de nyeste skiene mine. Disse ser atskillig mer "proffe" ut om jeg kan si det :!: . De er også tykkere på midten og har nok et bedre spenn til min vekt enn de andre siden de er fler år gamle. Har gått litt med 177cm-skiene nå. Men lurer på om de andre ikke hadde vært bedre, det er bare lengden jeg stusser litt på.. så om noen kunne komme med inspill om hvilke som er best til mitt formål hadde det vært fint Hadde også vært kjekt å få be/avkreftet det om at skøyteski skal være like høye som enn. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg er et par centimeter høyere enn deg, og klarer fint å skøyte med over 2 meter lange ski. Jeg kjenner ikke til de modellene du har der, men jeg vet at Fisher Superlight fungerer godt. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Skøyteski kan godt være lengere enn deg. Men andre ting enn lengden som er viktig. Spenn f.eks. Skøyteski er veldig stive og er mye bedre kjøre utfor med. I tillegg får du sikkert på en skøytebinding. Alt i alt ganske stor forskjell. Av de to du har...ville jeg nok brukt de korteste, kommer litt ann på sålen og spennet men for lange ski er sltsomt, spesielt på smale løyper. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Selv er jeg ca 187 høy og jeg skøyter på ski som er 195. Det er vel denne lengden som er anbefalt for min høyde, men for å være ærlig synes jeg det er bedre å bruke et eldre og kortere par til trening. Dette er nok veldig individuelt, men det gjelder vel hovedsaklig for rene skøyteski. Som nevnt over har de et helt annet spenn en klasiskski, og lange klassiskski blir derfor ikke noe særlig å skøyte på. En annen ting er at du vel i realiteten har for korte ski, klassiskski til en med din høyde skal vel ligge på rundt 205, jeg sogner til 210, men synes det blir alt for langt og bruker derfor 205. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men for meg virker det som du går aktivt i og med at du snuser på skøyteski Min anbefalig er å kjøpe nye men ut denne sesongen ville jeg vel brukt de korte. Finner du fjordårets moddel i en butikk kan du få gode ski til en rimelig penge Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Han har jo Fisher shortcut så de er vel 7cm kortere eller noe rundt der enn det de hadde vært om de ikke var short cut. 196 tilsvarer da 203 Mener å huske det var det mannen i butikken sa. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Han har jo Fisher shortcut så de er vel 7cm kortere eller noe rundt der enn det de hadde vært om de ikke var short cut.196 tilsvarer da 203 Mener å huske det var det mannen i butikken sa. 8036451[/snapback] åja, det var jeg ikke klar over, men uansett. Særlig gode ski er de ikke mener nå jeg Smak og behag Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hallo Jeg vet det ideele hadde vært å kjøpe meg skøyteski. Men dette skal jeg kanskje gjøre neste år, eller til sommeren om det er billig. Men nå har jeg to par ski, og ingen av de er rene skøyteski, men jeg lurer på hvilke av de som er best for meg å skøyte på. Mener å ha hørt at skøyteski skal være like høye som man selv er, om jeg ikke tar feil her? Jeg er ca. 184/185 høy og har to par ski: - 177 universalski, Fisher - disse er kanskje litt mer "barne"aktiv om dere skjønner - 196 shortcut, Fisher - som er de nyeste skiene mine. Disse ser atskillig mer "proffe" ut om jeg kan si det :!: . De er også tykkere på midten og har nok et bedre spenn til min vekt enn de andre siden de er fler år gamle. Har gått litt med 177cm-skiene nå. Men lurer på om de andre ikke hadde vært bedre, det er bare lengden jeg stusser litt på.. så om noen kunne komme med inspill om hvilke som er best til mitt formål hadde det vært fint Hadde også vært kjekt å få be/avkreftet det om at skøyteski skal være like høye som enn. Tusen takk for svar 8014966[/snapback] Shortcup skia du har, er det noe alá Skate Cut? Jeg har ca. like lange ski som jeg er, men det er som sagt spennet som er viktigst. Bruker Fischer SCS Skate Cut og Fischer RCS Classic selv. Jeg kjenner ikke til shortcut skia, men hvis de er mer beregnet å skøyte med, så kunne du kanskje bare byttet bindinger på dem? (uten at jeg vet hva slags bindinger du har nå da..) Pilotbindinger, og noen gode skøytesko, så har du skøyteutstyr Merk at om du samtidig vil ha et par å gå klassisk på i tillegg, så må du kjøpe noe nytt der da (de burde vel være over 2m?). Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hallo Jeg vet det ideele hadde vært å kjøpe meg skøyteski. Men dette skal jeg kanskje gjøre neste år, eller til sommeren om det er billig. Men nå har jeg to par ski, og ingen av de er rene skøyteski, men jeg lurer på hvilke av de som er best for meg å skøyte på. Mener å ha hørt at skøyteski skal være like høye som man selv er, om jeg ikke tar feil her? Jeg er ca. 184/185 høy og har to par ski: - 177 universalski, Fisher - disse er kanskje litt mer "barne"aktiv om dere skjønner - 196 shortcut, Fisher - som er de nyeste skiene mine. Disse ser atskillig mer "proffe" ut om jeg kan si det :!: . De er også tykkere på midten og har nok et bedre spenn til min vekt enn de andre siden de er fler år gamle. Har gått litt med 177cm-skiene nå. Men lurer på om de andre ikke hadde vært bedre, det er bare lengden jeg stusser litt på.. så om noen kunne komme med inspill om hvilke som er best til mitt formål hadde det vært fint Hadde også vært kjekt å få be/avkreftet det om at skøyteski skal være like høye som enn. Tusen takk for svar 8014966[/snapback] Shortcup skia du har, er det noe alá Skate Cut? Jeg har ca. like lange ski som jeg er, men det er som sagt spennet som er viktigst. Bruker Fischer SCS Skate Cut og Fischer RCS Classic selv. Jeg kjenner ikke til shortcut skia, men hvis de er mer beregnet å skøyte med, så kunne du kanskje bare byttet bindinger på dem? (uten at jeg vet hva slags bindinger du har nå da..) Pilotbindinger, og noen gode skøytesko, så har du skøyteutstyr Merk at om du samtidig vil ha et par å gå klassisk på i tillegg, så må du kjøpe noe nytt der da (de burde vel være over 2m?). 8085328[/snapback] Shortcut er noe som fisher har på hvertfall det meste som er av markaski. En teknologi for å kutte 7cm av lengden på skia og beholde egenskapene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå