Gå til innhold

Lyd og video over Internett er elendig

DJViking

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp prøvd ut lyd over MSN og Skype på en lav ADSL linje, men jeg ble veldig skuffet over lydkvaliteten og spesielt kvaliteten med bruk av webkamera.

Lyden både i MSN og Skype virker hul, kunstig og gir mye gjenklang. Når jeg prater hører jeg meg selv gjennom høytalerne kort tid etterpå, men motparten jeg prater med hører ikke seg selv gjennom meg. Kan det ha noe med kvaliteten på mikrofonen? Jeg bruker 2 mikrofoner innebygd i en bærbar PC, mens motparten bruker en flere års gammel mikrofon.

Ved bruk av webkamera blir bare tull. Bildet virker hakkete, treg og responderer ikke til bevegelser i sanntid. Det virker bare som en serie med bilder.. Er det virkelig slik det er eller er det noe galt med mitt oppsett? Jeg har et innebygd 1.3MP webkamera som gir godt bilde, men treg video.

Jeg hadde tenkt å benytte dette til samtaler istedet for telefon da telefonregningen min i det siste har gått enormt opp, men hvis jeg ikke får bedre kvalitet på sendingen må jeg nok nøye meg med mobiltelefoni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uhm...hva forventer du deg??

1.: Webkamera er kjent for og ha elendig lyd.

2.: MSN og Skype....trenger en si mere?

du må nok vente type 5 år før en har HDTV lyd kvalitet på slike saker...minst.

3.: Webkamera: gå online, se etter tester, ledende på markedet for tiden er vel Phillips tror jeg, men dette skifter nesten raskere enn de fleste skifter sokker...

Lenke til kommentar

din adsl linje har nok en del av skylden + mikrofon.

jeg selv har kjøpt meg en " Olympia cordless Dualphone " hos clas ohlson ( ca 1000 kr ) kan også bruke som vanlige tlf og lyden er helt supert på skype.

Web camera kvaliteten er avhengig av hastighet på linje, bra med en linje fra lyse 6000/6000.( var også bra hos telenor adsl 3500/1500)

sats på en gode tlf isteden for innbygde mikrofonen.

lykke til

Lenke til kommentar

Med andre ord, sånn er det bare

Har ikke mikrofon innebygd i webkamera... Har et innebygd webkamera og innebygd 2 mikrofoner på hver sin side av webkameraet...

Streamet video går jo helt fint og kan vises med fin flyt og uten hakking og dette på en normal ADSLlinje(men det er jo selvsagt bare mottak, eget webkamera er avhengig av utlinjen, men selv med 400KB/s skulle det gå bra). Hvis nå webkameraet og inkludert programvare var godt nok ser jeg ingen problemer med at det skulle gå like godt med bruk av det.

Men selv om jeg bare starter visning av webkameraet på min PC uten å sende det ut på Internett blir bilde hakkete og tregt. Det kan da kanskje bety at det er noe galt med instilingene? Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal gå så sakte å ta opp video på min egen PC via webkameraet.

Finnes det andre applikasjoner for IP-telefoni med lyd og bilde som har bedre lyd/bildekvalitet enn Skype og MSN?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...