Gå til innhold

Sapphire Radeon TOXIC X1950XTX - Vannkjølinga

Toffypops

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte i desember dette kortet Sapphire Radeon TOXIC X1950XTX til min splitternye "superrigg"...

Tingen er den, vannkjølings systemet på dette grafikkkortet bråker "nåkka innji hælvete" for å bruke noen nordnorske gloser....

1. Gurgling i akvariet

2. Viftestøy

3. Infernals høyfrekvent piping KONSTANT! - Med extra høyt noen ganger...

4. ....og sist men ikke minst....SKRAPING.....vel..det høres ut som on det

går SAND igjennom hele systemet til tider. Nei...det høres anderledes ut enn luftboblegurgling....det høres ut som om ett eller annet kjører sand igjennom...skikkelig extremt høy skrapelyd. Denne oppstår ofte ved oppstart av maskina, og når den har vært på en stund og har litt ytelse på seg. Lyden kan sammenlignes med at noen gnir 2 grove sandpapirer mot hverandre....

Vannkjølings systemet brukt på disse kortene er Thermaltake Tide Water

Jeg planla å skaffe meg enda et kort....men funderer da på å demontere vannkjølinga som følger med og skaffe meg nytt.

Noen her som har noe tips på hvilke vannkjølingsystemer jeg kan velge?...

Jeg så at Coolermaster også har noe lignende: Cooler Master Aquagate Viva

Jeg ville mest sannsynlighvis gått for 2x av den single versjonene da jeg tror på at man bruker en tank/kjøler på så små radiatorer....

Noen som har noen punkter?

På forhånd takk.

Toffy

(PS: ikke kom med noen "hvorfor ikke kjøpe DX10-kort" greier i denne diskusjonen. Jeg er ATI-gutt for alle penga og er her ute etter å høre om noen har synspunkter / forslag på vannkjøing. Vennligst respekter det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34842 koster kun 50kr denne helga :)  Kjøp et par av de og "bygg" et ordentilg vannkjølings system :yes:

Edit: går ut i fra at den passer på ditt kort. står X1900 serie.. men det vet sikkert noen andre her..?

8014883[/snapback]

Hmm..ser at det er laga av AQUA COMPUTER....

Dog...det er ikke den delen som er problemet for meg.

Jeg tipper jeg kunne beholdt selve kjøledelen....det som bråker er radiator/vifte/tank delen tror jeg...

...tror jeg.... :hmm:

Kanskje jeg skulle spurt om noen vet om noen bra deler bortsett fra slangene og den cooleren som allerede står på ?..... :love:

Toffy

Endret av Toffypops
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...