TormodK Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hei, Jeg har nettop innstalert windows XP. var før bruker av windows 98se. til min store fortvilelse ser jeg bare ett fåtal av de maskinene som er her! Noen som har råd om hva jeg skal gjøre, er det f.eks et prog som virker på samme måte som "andre maskiner" på win 98? takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Du har jo "Andre maskiner" i XP også, som fungerer på samme måte. Kan være en fordel om du setter fast ip på alle maskinene du har i lokalnettverket. Og ikke glem at Windoze bruker litt tid når du du har startet den opp, til den finner maskiner i nettverket. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 10:28, skrev jester:Du har jo "Andre maskiner" i XP også, som fungerer på samme måte. Kan være en fordel om du setter fast ip på alle maskinene du har i lokalnettverket. Og ikke glem at Windoze bruker litt tid når du du har startet den opp, til den finner maskiner i nettverket. Det er ikke jeg som styrer nettverket, maskina har stått på nå i 17 timer.... jeg finner fremdeles like få maskiner! IP`n blir tildelt fra DHCP! [ Denne Melding var redigert av: TormodK på 2002-12-07 10:32 ] Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har du sjekket att alle maskinene tillhører samme workgroup eller domene? Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 10:36, skrev DjSlayer:Har du sjekket att alle maskinene tillhører samme workgroup eller domene? Jeg er på ett LAN-party med 70 stykker, da er det altterlig å forlange at alle skal kunne ha samme arbeidsgruppe!! http://www.lanur.org ! Lenke til kommentar
goose Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 For at du skal kunne se andre amskiner i netverket så mangler du en netbui protokol. Den er desverre fjerner fra lista over standartd protokoler under nettverksegenskaper men her er det hvoirdan du kan legge de til og se win98 maskiner: http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;q301041 Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Takk Goose! Hva om alle svarte like enkelt som deg!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå