icenose Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Har hatt en ny pc fra komplett i en måned nå, og har forgjeves forsøkt å finne ut hva som er feil på den... Hvis jeg hører på musikk i Mediaplayer, og setter en disk (DVD/CD-ROM/CD) i drevet blir lyden helt sirup og hakkete. Jeg kan heller ikke se film, eller spille av cd musikk i Media Player eller Media Center - I PowerDVD funker CD musikk fint, og DVD er nesten brukbart i 2 eller 6 kanaler, men ikke i full digital surround (her mangler det sikkert en codec uansett!!. Bruker integrert Realtek HD Audio med optisk S/PDIF ut til alt, og det funker utmerket utenom nevnte scenario! Hovedkortet er et ABIT AB9 pro, har E6600 D2D 2GB Ram, 360 GB Samsung SATA disk, og har prøvd 3 forskjellige DVD/CDRW drev.. alle kneler også i SiSoft SANDRA på DVD/CDROM benchmark... men jeg vet ikke om jeg kan stole på den, da jeg ikke har SANDRA test cd.... Kjører foreløpig WinXP, men skjønner ikke at oppgradering til Vista kan gjøre underverker heller... (får Vista i posten snart, og jeg vil gjerne ha all hardware på PC'n i orden før jeg begynner med Vista!) Når det gjelder codec'er så har jeg installert en WinXP codec som funker glimrende på en annen(laptop) PC i XP, med optisk toslink ut. Dessuten skal det jo gå an å spille av CD, samt DVD i analog surround selv uten slik codec. Installasjon av programmer fra DVD-drev og Ripping tar også uhorvelig lang tid! mistanken går nå mot hovedkortet/IDE kontroller eller Bios- så medmindre noen har et kjempetips - så blir jeg nødt til å pakke sammen skiten og sende den i retur! Lenke til kommentar
icenose Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 neeeei... er vel ingen som har vært borti dette! får vel bare pakke ned og sende i retur.... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Full digital surround lyd ut fra min PC fikk jeg først da jeg installerte AC3Filter. Der kunne jeg herje og styre av hjertens lyst og bestemme når jeg ville kanalisere DD5.1-lyden urørt ut gjennom TOSLink til sourround-forsterkeren, og når jeg ville "nedmikse" lyden til 2 kanaler for avspilling på de lokalt tilkoblede høyttalerne. Kan virke litt uoversiktlig, men det går da an å finne fram. Har du prøvd å begrense rotasjonshastigheten på CD-ROM-stasjonen? Nero DriveSpeed e.l. fikser det. Det kan virke som ditt system halser avgårde som en Petter Northug med gull i blikket, og da hender det jo at det snubles litt ... Men, vi snakker jo om Windows, det kan være mye rart ... Lenke til kommentar
icenose Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 jada. får full surround, så det er ikke problemet! hmmm. Nero DriveSpeed? ja, det må jeg prøve.... jeg vet jo ærlig talt ikke om dette er software eller hardware feil - vår jo VISTA i posten snart, så kanskje jeg skal gi det et forsøk... Lenke til kommentar
icenose Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 var litt mange "blåskjermer" og minnefeil i tillegg til overnenvte problem - så maskinen er sendt i retur til Komplett ! og jeg må tilbake på en Dell fra 1999, som er ti ganger mer stabil enn denne var! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå