Gå til innhold

Unngå TV-lisens ved netthandel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville prøvd meg på å sette over penger til pappas kort og betale med det, på en webshopkonto som i tillegg er opprettet i hans navn. Så setter du leveringsadresse til din egen adresse, med mindre du bor nærme nok til å hente det.
Hjelper ikke så stort: http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

Forskrifter om fjernsynsmottakere er ganske klar på dette med bruk av TV og lisensgrunnlaget:

§ 4. Flere mottakere på ett kringkastingskort

Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller:

I Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet.

§ 6. Meldeplikt

Den som anskaffer, tar i bruk eller har fjernsynsmottaker, skal straks melde fra om dette til NRK.

§ 11. Straff

Forsettelig eller uaktsom overtredelse av bestemmelser i disse forskrifter, eller medvirkning til dette, kan medføre straff, jfr. § 29 i lov om kringkasting av 13. juni 1980 nr. 36.

Uten at vi skal gå nærmere inn på tips og triks for å unngå en lovpålagt avgift, så stenger jeg denne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...