Gå til innhold

Får ikke formatert harddisk (fra Komplett.no)

pethesse

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å installere W2K Pro fra scratch (fire boot-disketter). Den lager en partisjon (60GB) på min splitter nye harddisk, men når den skal til og formatere blir den stående og hakke på 0%.

Er disken syk? PC'en er montert av Koplett.no; den første disken jeg fikk hadde en dårlig kobling og ble ikke engang gjenkjent av BIOS. Komplett har byttet denne i en ny, men det ser ikke ut til at de har for vane å teste arbeidet sitt...?

[ Denne Melding var redigert av: pethesse på 2001-12-21 14:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør fdisk fra dos, og slett partisjonene som er på disken.

Så starter du maskinen på ny og kjører fdisk /x og der lager du en partisjon på 3 Gb. Start maskinen på ny og gå til Dos igjen og skriv Format C: /c

Jeg tror du vil få en god partisjon med FAT32 nå. Installer Windows, og kjør partition magic til å bruke resten av plassen på harddisken

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 14:26, pethesse skrev:

Jeg forsøker å installere W2K Pro fra scratch (fire boot-disketter). Den lager en partisjon (60GB) på min splitter nye harddisk, men når den skal til og formatere blir den stående og hakke på 0%.

Boot fra Win2000 CD'en, og installasjonen vil formatere partisjonen for deg. Det er den enkleste måten. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...