pethesse Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg forsøker å installere W2K Pro fra scratch (fire boot-disketter). Den lager en partisjon (60GB) på min splitter nye harddisk, men når den skal til og formatere blir den stående og hakke på 0%. Er disken syk? PC'en er montert av Koplett.no; den første disken jeg fikk hadde en dårlig kobling og ble ikke engang gjenkjent av BIOS. Komplett har byttet denne i en ny, men det ser ikke ut til at de har for vane å teste arbeidet sitt...? [ Denne Melding var redigert av: pethesse på 2001-12-21 14:55 ] Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Kjør fdisk fra dos, og slett partisjonene som er på disken. Så starter du maskinen på ny og kjører fdisk /x og der lager du en partisjon på 3 Gb. Start maskinen på ny og gå til Dos igjen og skriv Format C: /c Jeg tror du vil få en god partisjon med FAT32 nå. Installer Windows, og kjør partition magic til å bruke resten av plassen på harddisken Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Du kan jo boote fra win2000 CDen da, og lette de partisjonene som er på hardisken fra før å lage nye i setup programmet for win2000. Tror det er mulig i win2000 på samme måte som for XP... men det kan være jeg tar feil... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Quote: On 2001-12-21 14:26, pethesse skrev:Jeg forsøker å installere W2K Pro fra scratch (fire boot-disketter). Den lager en partisjon (60GB) på min splitter nye harddisk, men når den skal til og formatere blir den stående og hakke på 0%. Boot fra Win2000 CD'en, og installasjonen vil formatere partisjonen for deg. Det er den enkleste måten. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå