Gå til innhold

Har MX518 - Er det vits å kjøpe G5?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til info sitter jeg i dag med en MX518 med mattet overflate og Hyperglide skates på og er happy camper. Kjøpte en Habu som en "oppgradering", men ble ikke så fornøyd med den, så jeg bytta tilbake til MX518...  :thumbup:

8059975[/snapback]

Har du en link til en norsk nettbutikk som selger Hyperglide-skates? Evt nav n på en forhandler som har det?

Lenke til kommentar
Ta resten på PM nå er du snill. På den måten kan du være ynkelig kun overfor meg så du slipper å jage deg opp forran hele forumet. Jeg beklager imidlertid at jeg var så dårlig til å uttrykke meg tidligere i tråden, jeg burde virkelig skjønt at en eller annen kranglete forumnisse ville finne no pirk å hekte seg fast i.

Slik oppfordrer man bare til mer bråk. Fra en uteståendet som har lest mellom tråden er dere like gode begge to.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Slik oppfordrer man bare til mer bråk. Fra en uteståendet som har lest mellom tråden er det like gode begge to.

8060014[/snapback]

Fair. Har ingen problemer med å se at jeg lar meg rive litt med (og ikke minst at jeg river med andre), men jeg syntes jeg forklarte meg godt nok første gang han trakk testresultatene i tvil. Da var det liksom greit for meg helt til han på død og liv skulle begynne å putte ord i munnen på meg.

@ Frederic:

Sorry usaklighetene. Helt ærlig. Er ikke her for å krangle. Skal vi drite i dette, eller skal vi la deg spinne og gå til krampa tar oss? Jeg formulerte meg dumt, presiserte ikke hvilke indikatorer jeg prioriterte når jeg konkluderte med hva MX500 var best på og jeg utdypet heller ikke innledningsvis at MX500 var best på akkurat tracking, selv om det var klart for meg gitt testen som lå til grunn for uttalsesen. Jeg velger å overse et par av de mest unødvendige, urettferdige og urimelige kommentarene dine på bakgrunn av at jeg til ganske stor grad dro deg inn i det selv.

Jeg kan ikke annet enn å beklage, men føler også jeg har en fordring på en beklagelse.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Lar meg lett rive med jeg og, så jeg beklager også det hele :)

Håper vi kan glemme hele greia, og diskutere mus i tråden istedet for krangle :)

For å svare på spørsmålene dine: Min erfaring er at G5 har litt bedre følelse å holde i enn Mx518. Jeg spiller med medium sense, så det er ikke stor forskjell jeg merker i ytelse.

Jeg bruker selv M$ Habu til vanlig surfing/WoW og Fatal1ty 1010 til CSS og lignende. Har også en del andre mus liggende som jeg ikke bruker: Mx518, Mx510, Mx310, Razer Diamondback og IM 4.0.

Hyperglides får man kjøpt på Microplex.no, tror de ligger på rundt 69,-

Lykke til, og beklager alt styret :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Da har jeg kjøpt meg G5 og den er en drøm, viste ikke at det gikk an å trykke høyre og venstre med scrollen ;)

Den fikk jeg tak i til 390kr på pcutstyr så det var et godt kjøp :p

Savner den ene framover sideknappen men vurderer å bruke scroll høyre venstre istedet.

DPI instillingene gleder jeg meg til å teste ut. Det kan ha et godt potensiale!

Bruker forøvrig musa på en func musematte, det fungerer uten noe problemer. Bruker kasetten men uten noen vekter (liker at musa er lett)

Nå skal mx510'en min brukes til den bærbare istedet ;)

Lenke til kommentar

Sett nye G5? Har fått ny look. Den var på hjemmesida til logitech tidligere i dag, men ser ut til å ha forsvunnet derfra nå :S

Var uansett stilig. Den var sort, med mørk blå "cracks" på en måte. Og vektkassetten var blå.

EDIT: Fant den igjen på norske Logitech sida:

http://www.logitech.com/index.cfm/products...CONTENTID=13419

15807.jpg

Denne likte jeg veldig godt utseende på.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

En lasermus er aldri noen god erstatter for MX518... Men har de puttet G5-innmaten i et MX5xx-chassis? Det er jo uansett en forandring til det bedre :thumbup: Burde jo uansett fått navn G5 v2 eller noe slikt, hvis det da ikke er et gammelt bilde fra en gang Logitech hadde planer om å lage G5 på MX5xx-malen?

Lenke til kommentar
Ja, man blir litt sliten av og at hvergang man ikke gidder og trykke på tilbake pilene i explore at man går inn og skifter egenskapen til den ene tommelknappen til enten og gå fram eller tilbake =S =P

8122965[/snapback]

Om det er kun der de brukes så har du misforstått ;) Jeg bruker disse knappene aktivt i mange av programmene mine (gjorde det for det meste med MX1000).

Lenke til kommentar

Jo, men så må du klare og se at det er ironi i det jeg skriver da =P Håper du forstod hvor jeg skulle hen med den... 20år gammel gutt som ikke forstod ironi? GOD SAVE OUR WORLD, den eldre generasjon svikter i IQ... Altså det jeg mente var at det er det samme som at du driver og går tilbake i sider på internett så plutselig går et hakk forlangt og du gidder ikke trykke på pillene fram igjen så da går du inn i setpoint og skifter egenskapen på den ene tommelknappen til at den skal gå fram over, for at du slipper og trykke på pillen... HAHAH, den er ikke morsom lengre... Du skjønte den ikke, Takk da du ødla årets IRONI kveld =P =D

Skyt Logitech og deres første versjon av G5 som ryker etter 6mnd bruk!

Noen som forstår det nå... og ja, jeg brukte den ene tommelknappen til og ta fram flashbang i cs... Men, nå bruker jeg Intelli 3.0 =d herligere får du det neppe ikke!

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Jo, men så må du klare og se ironien i det jeg skriver da =P Håper du forstod hvor jeg skulle hen med den... det er det samme som at du driver og går tilbake i sider på internett så plutselig går et hakk forlangt og du gidder ikke trykke på pillene fram igjen så da går du inn i setpoint og skifter egenskapen på den ene muse knappen til at den skal gå fram over =D

Noen som forstår det nå... og ja, jeg brukete den ene tommelknappen til og ta fram flashbang i cs... Men, nå bruker jeg Intelli 3.0 =d herligere får du det neppe ikke!

8129706[/snapback]

Hehe... Joa. Men tenker mer i programmer. Som f.eks. photoshop så er den kjempefin til å få fram funksjoner man bruker ofte.

Lenke til kommentar

som f.eks hvilke funksjoner ville du gjort den porgrammerbar til? Har alle hotkeys og snarveier på tastaturet.. Tar meg ikke mer en 0.01 ms og finne hvilken som helst snarvei på tastaturet... Adobe Photoshop CS2 er et nydelig program... Men det er LANGT fra det beste, det er nå vertfall og tilføye =D

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
som f.eks hvilke funksjoner ville du gjort den porgrammerbar til? Har alle hotkeys og snarveier på tastaturet.. Tar meg ikke mer en 0.01 ms og finne hvilken som helst snarvei på tastaturet... Adobe Photoshop CS2 er et nydelig program... Men det er LANGT fra det beste det er nå vertfall og tilfløye =D

8129776[/snapback]

Joa forsåvidt. Men varierer jo på bruken da. Har jo også disse fine photshop tastatura og ;) Men Photoshop var mer eller mindre bare et eksempel. Tar jo fortsat 0,01 ms for å trykke på musa og.

Gawd du var vanskelig i dag....

Lenke til kommentar

Har hatt MX510--> MX518 --> G5 --> MS 1.1 --> MS 3.0.

Hva har jeg lært av allt dette?

Hva trengs for gaming? vel 510 ble byttet ut fordi far skulle ha ny mus og da fikk jeg 518 og han min 510 vel MX serien til logitech kan lett bli litt klam etter mange timers gaming.. ikke så digg.. men det som er bra med dem er robusthet.. aldri noen fattig knirkete plastikkfølelse... som du får på 90% av alle andre muser i verden dvs me like..

Hva er dårlig med dem? vel.. vekta er for høy... en kan si hva en vil men en lett mus ER bedre enn en tyngre...

Når razer folka mekker sammen noe litt bedre jallamekk så er det mulig for at jeg velger dem,... men atm tror jeg at jeg skal skaffe meg en Intelli 3.0 igjen..

518--> G5 ... hmm 518 er litt klam.. meeeen den har en MYYYYYEE bedre lesing enn G5..

G5 har smooth overflate som man nesten aldri blir klam av <3333

Det er den eneste fordelen med G5 imot 518...

dvs drømme musa mi fra logitech vil være en 518 med skallet til en G5 de vekter greiene på G5 en er en gimmick lagd for å lure noobs.. dette gjør at de tar vekk fokusen for at logi musene er noen feite tunge dyr.. i forhold til andre gaming muser som razer serien.. hva er dårlig med razer?

vel razer er jallamekk fra china spraker knirker og de fleste er "unisex handed" dvs den er lik på begge sider noe som gjør at du setter på lyddemperen 24/7 på colten noe som kan være en jævla ulempe når noen rusher deg...

Meeeen 518 med G5 skallet må være den ultimate surfe musa.. men den er for tung til å bli no særlig progamer human aimbot..

Jeg ville gått for 3.0 da jeg personlig ikke for den til å passe i hånda.. dvs det føles feil ut.. men man skyter hs som bare faen med den.. selv om det.. og ja intelli 3.0 eller intelli 1.1 fra microsoft skal være min neste mus.. uten tvil.. men logitech er den diggeste musa til å surfe nettet med.. razer er for jallamekk... men aldri kjøp laser mus og ingen trenger mer enn 1000dpi på en mus.. så det å gå for en mus på dpi er både noob og teit.. 400dpi holder... for den saks skyld.. bare se på alle progamerne som kjører cs 1.6 de kjører 3.0 og ja dvs den er best... /1.1 jeg ville nok gått for 3.0.. vissst jeg var deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...