Gå til innhold

Har MX518 - Er det vits å kjøpe G5?

Anbefalte innlegg

Vel, originalføttene på MX518 er ikke så bra på myke matter. Og de harde mattene synes jeg personlig er "skrapete" når man får hår / støv / rusk på dem (og det sliter i filler museføtter raskt og). Derfor er teflontape / føtter en god ting på 518. Men det koster noe sånn som 30 kr så det er ingen voldsom utgift som gir en stor forbedring :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min MX518 tok kvelden, og kjøpte straks en G5.. G5 er en super mus, men var mer fornøyd med MX518'en.. Grunnen? Jo; Rullehjulet er ubrukelig, når jeg trykker det ned ( for å f.eks skifte til Smoke på cs), ruller det i tillegg.. En annen ting er at den mangler en fremover knapp på siden. Trodde ikke jeg kom til og savne den, men det er noe jeg faktisk gjør..

BTW: IceMat er perfekt til Optisk. Dog funker den ikke perfekt til laser.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Det er alltid kjekt med ny mus... men er det verdt de ekstra kostnadene?

Jeg har hatt min blå mx510 siden den kom ut, dvs et par år nå... Uansett, så ser jeg ikke poenget med å oppgradere. Jeg spiller jo en del, men den musen jeg har nå er mer enn nok. Siden du har mx518 som er litt bedre, ser jeg ikke noen vits med å skifte. Tviler på at den blir noe særlig bedre.

Hvis du er vant til mx518 og trives med den, hvorfor forandre på det?

Lenke til kommentar

ikke kjøp g5.

MX 518

denne musa er den beste du finner , etter min mening. den er billig og bra. mange vil nok si at G5 er bedre. der kan jeg ikke si meg enig. p.g.a. at jeg er avhengig av en knapp på MX 518 som ikke G5 har. jeg skjønner at mange syns G5 er bedre enn MX518. Men JEG ANBEFALLER LOGITECK MX518..

lykke til

Lenke til kommentar
Ingen av dem er uansett verd det, verken G5 eller MX Revolution.

Faktisk tror jeg du vil få en bedre mus om du kjøper en MS Intelli3 til 300 kr i steden.

8051521[/snapback]

Teknisk sett vil han jo ikke det, da innmaten i spessielt G5 er mye bedre enn den i IM 3.0.

Lenke til kommentar
Nei, den er ikke det, spes om du er av dem som spiller med lav sens og raske bevegelser.

Se deg ikke blind på DPI. Da er du like dum som dem som ser seg blind på ms responstid på skjermer og mpix på mobilkameraer.

8052295[/snapback]

:thumbup:

Om vi ser på fakta fra den testen det blei linket til tidligere og ser litt på sjansen for skipping kan vi finne følgende:

Intelli3 har perfekt kontroll fram til en hastighet på 1 m/s og registrerer ikke bevegelse ved høyere hastigheter enn 2,1 m/s.

G5 på sin side har perfekt kontroll fram til 1,3 m/s, men registrerer ikke over 1,35 m/s.

Nå er jeg litt usikker på hvor fort jeg beveger musa mi når jeg spiller CS lowsens, men jeg forestiller meg at det pga maks hastigheten faktisk ville tatt lengre tidå snu seg med G5 framfor intelli3. Da er det jo snakk om et heftig drag over matta bare, ikke nødvendigvis perfekt kontroll.

MX518 har forresten perfekt kontroll ved hastigheter opptill 2,3 m/s og maks registrerbar hastighet på over 4,5 m/s (det var så raskt måleverktøyet til testerne klarte å registrere). Det er jo udiskutabelt at hastigheter på 4,5 m/s trolig aldri vil oppstå og greier, men da er det jo muligheter.. :thumbup:

Om jeg har feiltolket testen/ikke er helt med på hva de forskjellige greiene tilsier i praksis; please correct me! Jeg har ikke veldig greie på dette selv, var jo jeg som henvendte meg til verden og lurte på hva forskjellene var i praksis.. :p

EDIT:

Fra testen av G5:

"Infact it seems like madness to spend more on a G5 instead of the vastly superior MX518, unless you really, really want the weight cartridge."

På norsk for de ikke så engelsk-kyndige der ute:

"Faktisk framstår det som galskap å betale mer for en G5 enn den enormt overlegne MX518, med mindre du virkelig, virkelig vil ha vektskuffen."

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

MX 518 gruser dem begge (Intelli 3 og G5), ja.

Virkelig bra blir 518 om du kjøper teflonføtter (skatez) til den bytter ut de originale. Anbefaler også at man sliper over den glatte "oste-lakken" på toppen med 1000 sandpapir. Evt om du får tak i skallet på en gammel MX500 (som var matt) er det bare å skru rett over på 518.

Lenke til kommentar

Det aller, aller beste er faktisk å få tak i en MX500 og bruke den på en overklokka USB-port (1000hz). Da gruser MX500 alle konkurrenter. Perfekt kontroll opp til 3,91 m/s og maks hastighet på samme fart! Det vil si at den faktisk har perfekt kontroll så lenge den er istand til å lese data! :ohmy:

Noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt en MX500 nå?

EDIT:

Den kan jo ikke være så dyr lengre! ..nå har man jo ikke akkurat BRUK for hastigheter opp mot 3,91 m/s, men ytelsesmessig er den jo faktisk best! :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Nei, DeathAdder er bedre, hvis du tenker på testene fra ESreality. MX500 er uansett "bare" 800 DPI (og du kan heller ikke bytte DPI på den som med MX518). Synd de ikke testet MX510, for jeg tror den ville scoret bra.

Har en MX500 hjemme som jeg testet å kjøre 1000Hz på, men jeg kan ikke si jeg merket den store forskjellen i forhold til 518. Uansett får du ikke kjøpt MX500 mer nye, kanskje om du har flaks finner du en eller anne på lager et sted?

Lenke til kommentar
Nei, DeathAdder er bedre, hvis du tenker på testene fra ESreality. MX500 er uansett "bare" 800 DPI (og du kan heller ikke bytte DPI på den som med MX518). Synd de ikke testet MX510, for jeg tror den ville scoret bra.

Har en MX500 hjemme som jeg testet å kjøre 1000Hz på, men jeg kan ikke si jeg merket den store forskjellen i forhold til 518. Uansett får du ikke kjøpt MX500 mer nye, kanskje om du har flaks finner du en eller anne på lager et sted?

8053116[/snapback]

Om det ikke er den helst store forkjellen som du sier så tar jeg det med ro. MX510 skulle jeg gjerne sett testet ja! MX500 var vel "bare" 400dpi også faktisk..? Men det er ikke så stift. Så lenge jeg har en non-skipp mus så driter jeg tynt i dpien så lenge jeg spille lowsens uansett. Som sagt tidligere vil det være uaktuelt å kjøpe dedikert gamingmus, men om jeg hadde funnet en grisebillig MX500 og forskjellen hadde vært betydelig så kunne det jo gått.

Men da hopper jeg elegant over det..! :)

Lenke til kommentar

Sitat fra EsReality:

The G5 is an improvement over the G3 if you prefer some of the added features: extra buttons, tilt wheel, dpi display, weight cartridge. However the poor laser performance doesn't justify the increased price tag in my eyes. Infact it seems like madness to spend more on a G5 instead of the vastly superior MX518, unless you really, really want the weight cartridge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...