..Bjørnar.. Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Har en Logitech MX518 som jeg er utrolig glad i, men ser at det er flere tilbud på G5 i omløp så lurer på å bytte. Men er det noe å hente? 400 dpi ekstra utgjør det mye? Laser VS optisk føler? Har Logitech virkelig ikke mer enn en tommeknapp på G5? MX518 suger seg til alt av flater og registrerer bevegelser perfekt + , hva med G5? Jeg spiller CS, BF2 og en del andre fps spill. Bottom line: Er det vits å betale 450 kr for å bytte fra MX518 til G5? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hvorfor skal du bytte mus, når den du har funker supert for deg? Bare fordi den koster mer? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Hvorfor skal du bytte mus, når den du har funker supert for deg? Bare fordi den koster mer? 8017953[/snapback] Jeg har en 1987 VW Golf 1,6GL også som funker supert, skal jeg ikke kunne kjøpe meg ny? Jeg har en mobiltelefon som funker supert, kan jeg ikke skaffe meg noe bedre om jeg har råd til det? Jeg har en pc som er helt knall, kan jeg ikke ønske meg noe bedre? Om noen her har innspill på det jeg spurte om hadde det vært flott! Merkes det mye forskjell på 400dpi ekstra og er laser merkbart bedre enn optisk (f.eks. oppfører den seg bedre på spesielle typer flater)? Spesielt det siste som er interessant! MX518 og G5 har jo samme skallet og MX518 ligger perfekt i hånda mi, dermed konkluderer jeg med at G5 også vil gjøre det, derfor er det kun den som er interessant dersom ekstra dpi og laser er et poeng. Men takk for innspillet (eller no..) Hellemyr. Hva du mener om dette bryr meg herved midt i brunøyet. Lykke til videre og alt det der.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 jeg tror ikke du vil merke noen særlig forskjell. ta heller og prøv musa først Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har selv hatt 2x G5 og skal ikke bytte enda Et glass vann tok livet av den første (jeg vet at mat og data ikke kombineres bra ) og det var ikke tvil om hva jeg valgte (i tanke på at det hadde kommet mange andre mus på markedet også). Den er god når det kommer til kabelen (den er surret inn i tråd som gjør den mer fleksibel og tilpasningsvennelig enn vanlig gummi) og den har justerbar vekt (med lodd) Men som det har blitt sagt. Om MX518 fungerer enda, og du er fornøyd med den. Hvorfor bytte? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg sitter med en MX510 som er mer eller mindre den samme musen som MX518. For min del er det uaktuelt å skifte mus før det kommer en med minst like mange tommelknapper som disse har. Jeg bruker disse svært mye i alt fra websurfing til spill og det vil være et mye større tap for meg enn den bonusen den noe bedre dpi vil være. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Skjønner, skjønner. Det er ingen her som har testet begge eller? La oss drite i hele "bytte fra MX518 til G5" og heller belyse forskjellen på 400dpi og laser VS optisk. Er det NOEN som har noe å si om det uten å måtte peke på mine kjøp og kast vaner innen småelektronikk? Men som det har blitt sagt. Om MX518 fungerer enda, og du er fornøyd med den. Hvorfor bytte? 8027369[/snapback] Om jeg kan bli mer fornøyd med G5 enn jeg er med MX518 må jo det være en positiv greie? Og det er lissom det jeg prøver å finne ut ved å spørre her.. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvis du vil bytte så bytter du, samme hvilken grunn du har og hva andre betrevitere synes du bør, eller ikke bør gjøre Men tilbake til topic. Jeg har gått fra 510 -> 518 -> G5 og tilbake til 518. Merket ikke noe speiselt til de 400 dpi'ene du etterlyser Det eneste jeg hadde å utsette på G5 var at den overflaten ikke "klebret" seg godt nok til nåndflata. Dvs den er mer ru en 518 og jeg følte den gled ut av hånda. De fleste skryter jo G5 opp i skyene, så det er kansje meg det er noe galt med. Men har prøvd flere G5'er og har opplevd det samme.. Kipt å sitte å anstrenge seg i håndaflata for at musa ikke skal skli ut. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hvis du vil bytte så bytter du, samme hvilken grunn du har og hva andre betrevitere synes du bør, eller ikke bør gjøre 8028855[/snapback] My point exactly.. [...]Men tilbake til topic. Jeg har gått fra 510 -> 518 -> G5 og tilbake til 518. Merket ikke noe speiselt til de 400 dpi'ene du etterlyser Det eneste jeg hadde å utsette på G5 var at den overflaten ikke "klebret" seg godt nok til nåndflata. Dvs den er mer ru en 518 og jeg følte den gled ut av hånda. De fleste skryter jo G5 opp i skyene, så det er kansje meg det er noe galt med. Men har prøvd flere G5'er og har opplevd det samme.. Kipt å sitte å anstrenge seg i håndaflata for at musa ikke skal skli ut. 8028855[/snapback] Da konkluderer jeg med at de siste 400dpi ikke nødvendigvis er noe som bør avgjøre. La du merke til noen stor forskjell mellom laser og optisk føler? Mange som skryter av G5 ja, det er jo alt annet enn en dårlig mus for å si det sånn. Men om laser er så mye bedre enn optisk veit jeg jo ikke. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 MX518 har bedre HW enn G5. Er du lowsens, så ville jeg ikke byttet. Grunnen til dette er at laser er veldig kresen på underlaget og skipper lett pixler om du er lowsens. Selv gikk jeg _fra G5 til Razer Diamondback, og forskjellen er enorm. Dem er mye mer presis, skipper ikke pixler og føles raskere til å oppfatte raske bevegelser. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Yep, er lowsens. Er 100% avhengig av at hver tidels-milimeter bevegelse registreres (jeje, slight overdrivelse, men ikke langt ifra!). Derfor er det mange år siden jeg la trådløs mus på hylla og er derfor jeg nå var spent på om laser ville gi meg mer enn optisk. Men da har jeg fått svaret mitt! Hvordan er Diamondback i forhold til MX518 da Zevs, veit du det? Hvordan er størrelsen på den i forhold til Logitechs? Den eneste downsiden med den meg bekjent er at den er laget både for høyre og venstrehendte. Slapper mye mer av i handa når jeg bruker en dedikert høyrehåndsmus. Det er to ting jeg er ultraavhengig av når jeg først gamer og det er superlyd og ordentlig mus. Har slått meg til ro med at SteelSound 5Hv2 er det som gir meg best lyd, så da var det tid for å revidere musa! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) MX518 og Diamondback er utrolig like (HW og reaksjonsmessig). Så lenge du er tilfredstilt med MX518 så ser jeg ingen grunn til å bytte Endret 26. februar 2007 av Zevs. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 MX518 og Diamondback er utrolig like. Så lenge du er tilfredstilt med MX518 så ser jeg ingen grunn til å bytte 8033129[/snapback] Great! Kikka litt på Fatal1ty-musa til Creative. Noen innspill? Da slår jeg meg til to med MX518 til noen kan skilte med noe som er slightly bedre. Takk for svar! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Anbefaler deg å lese litt rundt her: http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679 Detaljert gjennomgang av de fleste populære mus på markedet. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hadde mx 518 før og bytta til G5 med en gang den kom.. har ikke angret 1sek ennå. Museføttene er utrolig gode på G5, kan ikke sammenlignes med mx518.. Om du trenger de eksta dpiene er vel tvilsomt. Vektene er jo heller ikke et must. Men jeg liker hvertfall G5en bedre og den funker perfekt på steelpad 5L (som er laget for laser mus, har aldri merka noe "skipping" .) Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Anbefaler deg å lese litt rundt her: http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679 Detaljert gjennomgang av de fleste populære mus på markedet. 8033184[/snapback] Det var svært interessant lesestoff! Av de som ble kjørt på uklokka USB port er MX518 bare slått av A4tech X7. Men den store vinneren er altså MX500 om man ikke tar dpi inn i beregningen. Liker den høye oppløsninga off-gaming, så gidder ikke kjøpe dedikert gamermus for å ha eksrem lowsensmus ass! Men skal man ha nytte av det OCa MX500 har å tilby for lowsens bør man vel være ultralowsens og ha musematter på gode 1x1 meter! Men generelt gjaldt det jo at laserfølere hadde lav maxspeed for perfect control? Lærte mye nytt her! Det var knakende god lesning.. BTW, om MX518: "The only real problem is that left-handers will look at you enviously when you use this mouse" Too bad! Endret 27. februar 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 [...]Museføttene er utrolig gode på G5, kan ikke sammenlignes med mx518.. [...] 8033578[/snapback] Det er et poeng. Blir nok et padsett fra SteelSeries på meg. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Museføttene er utrolig gode på G5, kan ikke sammenlignes med mx518.. 8033578[/snapback] Sant. Bruker min på en 17" fUnc F30.R. Utrolig god kombinasjon. Null skipping i noen av sens områdene man kan velge. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 BTW, om MX518:"The only real problem is that left-handers will look at you enviously when you use this mouse" Too bad! 8035700[/snapback] Vel, det problemet er det samme for G5 da (og Habu og DeathAdder)... Skulle jeg kjøpt ny mus i dag ville jeg kjøpt en Razer DeathAdder. B.la. kåret av ESreality til den beste musa (og de er vel de eneste som faktisk måler hva sensorene er gode for). Jeg ville vel slengt teflonføtter på MX518 ja, da blir den sjef! De gamle plastføttene til Logitech er ikke noe å skryte av. Teflon er og blir det beste Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg ville vel slengt teflonføtter på MX518 ja, da blir den sjef! De gamle plastføttene til Logitech er ikke noe å skryte av. Teflon er og blir det beste 8037911[/snapback] Yes, er nok ikke så dumt nei. Men pri 1 er å skaffe ordentlig matte! Ang høyre-/venstrehendte: jeje, seff flere mus der ute som er designet for kun høyrehendte, men var jo en morsom konklusjon på testen av MX518 at det var det eneste "store" negative de fant! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå