Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En venn trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har hatt litt problemer hjemme også vil jeg tro. Distansert seg veldig fra familien, er også dataspillavhengig vil jeg påstå.. Han hadde svært få/ingen ordentlige venner på ungdomsskolen noe som er jeg er ganske sikker på har ført til en økning av selvtillitsproblemer. Han begynte på samme vgs som meg, og jeg fikk senere høre at han ble grovmobbet av klassen sin. Han har sagt at det ikke blir noe mer skole på ham i år.

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at han er alene fordi han ikke har noe alternativ? Jeg tilbringer stort sett fritiden min alene, men dette fordi jeg liker det best sånn. Hvis han er som jeg, vil det beste være å holde mye kontakt på msn osv (siden han er oppslukt av dataspill, er han vel tilgjengelig der store deler av dagen?). Men inviter han med hver gang dere skal finne på noe, men ikke gi han en følelse av at han "må", om han ikke sier ja. Vær også tilgjengelig, og sørg for at han føler seg inkludert også på skolen. Hvis han derimot er en person som lengter etter sosialt samvær, vil han sikkert trenge en "annen behandling" (dette var slik jeg vill blitt "behandlet" om jeg var i samme situasjon som Adam). Men du må selvfølgelig lytte til hva selv sier han vil, at han er deprimert betyr ikke at han ikke vet hva han vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...