Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tildelt lokal IP-adresse via internettilkobling?

Anbefalte innlegg

Jeg har Bredbåndsservice som ISP og har ikke modem, det er rett og slett et nettverksuttak i leiligheten som jeg kobler rett på en vanlig router. I dag mistet jeg imidlertid kontakt med internet og for å feilsøke tok jeg vekk min router og koblet PCen rett på internett-uttaket. Da skjedde det noe veldig rart, jeg fikk en lokal IP-adresse og da jeg forsøkte å koble til gatewayen sin webserver så kom jeg jammen inn på oppsettet for en DLink DI-624+, som åpenbart ikke tilhørte ISPen min..

Noen som noengang har opplevd tilsvarende feilkobling, og hvordan kan noe slikt egentlig skje? Jeg mener, de fleste bredbåndsroutere kjører jo DHCP, men de skal jo ikke kunne dele ut IP-adresser på tvers av kunder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... opplevde akkurat det samme sist helg. Og jeg har også Bredbåndsservice (tidligere Bredbåndsfabrikken). Eneste jeg kunne gjøre var å vente, det ble brutt fredag sist uke og var oppe igjen på søndagen. Det er mulig at BBS ikke har flere IPer ledige IPer eller at alle er opptatt og man da må vente på at en IP releases (tror jeg..). Du kan eventuelt prøve å ringe til dem og høre...

Har opplevd lignede også med andre leverandører, som f.eks. Get (tidligere UPC).

Lenke til kommentar

Om du har et ethernet uttak i veggen din, så kan det hende at flere er koblet til det samme nettverket - og om en av disse har satt opp en dhcp server som er feilkonfigurert til å gi ut leaser mot internett, så vil du også få samme problem. Om du har en firewall kan du prøve å blocke IP'en som er oppgit som DHCP server når du ser på resultatet av 'ipconfig /all'.

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at linja ( bredbandsservice/bbf) er veldig ustabil/treg for tiden?

Pinger www.hw.no [194.24.252.207] med 32 byte data:

Forespørsel avbrutt.

Svar fra 194.24.252.207: byte=32 tid=107ms TTL=60

Svar fra 194.24.252.207: byte=32 tid=105ms TTL=60

Forespørsel avbrutt.

Svar fra 194.24.252.207: byte=32 tid=106ms TTL=60

Svar fra 194.24.252.207: byte=32 tid=108ms TTL=60

Forespørsel avbrutt.

Svar fra 194.24.252.207: byte=32 tid=80ms TTL=60

Ping-statistikker for 194.24.252.207:

Pakker: sendt = 10, mottatt = 7, tapt = 3 (30% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 80ms, maksimum = 108ms, gjennomsnittlig = 102ms

Er koblet rett i veggen og ingen firewall etc som kjører.

Lå alltid på 1-2ms før. Jaja.. Får håpe Hafslund får årna opp snart :thumbdown:

Endret av samemann
Lenke til kommentar

Jeg har samme problemer med at jeg får lokale IP adresser når jeg bruker min router. Hadde samme problemet forrige fredag, men her også ordnet det seg i begynnelsen av uken,men nå er det altså feilen tilbake igjen :(

Nå får jeg også skikkelig dårlig linjehastighet.

Håper virkelig de klarer å rydde opp snart. utrolig kjipt at de stenger all kundeservice i helgene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...