Villmink Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg er ganske ny innen webdesign og kan bare noe html og flash. Bruker for det meste dreamveawer til html, men har i det siste gått mer og mer over til notepad. Da jeg nå mener jeg greier å lage en webside, har jeg lyst til å lære meg programmeringsspråk som jeg senere kan bruke til å lage ting som webshopper, forum, gjestebøker, polls og andre ting som man vanligvis har på en webside. Da jeg er i tvil om hva jeg bør begynne med lurer jeg på om det er noen som har noen tips om hva jeg bør se nærmere på. Jeg er ute etter slikt som hvilke språk dere tror kommer til å være i bruk noen år fremover, Hvilke språk som er mest logiske og "lette å fatte". Og hva man kan bruke videre. Setter pris på alt av svar! :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg vil anbefale PHP - http://www.php.net Kjøp deg en bok (hvis du ikke er av typen som lærer veldig raskt og godt av tutorials på nett) - det finnes mange gode. Ellers - lykke til :smile: Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Har allerede vurdert dette og det passer bra da jeg har støtte for dette på serverne jeg har sider på. Kan du anbefale noen bøker? Jeg har PHP and MySQL Web Development av Luke Welling og Laura Thomson, vet du om den kan passe? Takk for raskt svar :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg har lest PHP4 - A beginners guide av McCarthy - ganske fornøyd med den. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Skal prøve å få kjøpt meg den på mandag, har begynt såvidt å lese den jeg hadde fra før, ser ut som om php kan brukes til alt jeg hadde håpet å gjøre. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 kombinasjonen av php med et database-språk som f.eks mysql kan være nyttig. dessuten (hvis du skal være fremtidsrettet) er det sikkert ikke så dumt å begynne å se litt på xml også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå