El Netzor Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Han sier at det er vanskelig og finne kobber som er tykkere enn 1mm.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 oki da så "haha" hvor skal man skaffe da, dynga? hellemyr sa blikk slager til meg og jeg sa dynga Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Sånn lager man glass. Du kan være überheldig å finne noe kobberskinner på fyllinga. Jeg har funnet noe hos en blikkslager som jeg skal se på til mandag. Eletrikerfirmaer kan også ha kobberskinner de bruker i trafo bokser. Om jeg finne finer noe brukbart hos blikkslageren, så smelter jeg noen kobber rør om til blokk. Det jeg sa om gjenger i forrige post. De fleste nipler bruker noe annet enn metriske gjenger, og mekken på skolen har somregel bare metriske gjengetapper, og noen få UNC og UNF tapper. Endret 23. mars 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) 1mm funker bra det. Det får du på bla.a. clas ohlson. Sammen med 3/4 og 6/8mm pleksi plater, så har du (nesten) alt du trenger. Med litt loddeskills, så har du plutselig spor i blokka og. 2/3 nippler og litt silikon så er du i mål. Legger ved et forferdelig dårlig bilde av en blokk jeg har laget: 2mm kobber i bunnen her, 3mm lexan til "kammeret", og 8mm pleksi på toppen - skruer og silikon tetter alt. Brukte aralditt i gjengene for å feste niplene skikkelig. Denne har fungert strålende i et par år nå. Endret 23. mars 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 hvordan skal en gpu water block se ut da? hva fetser man blocken til sjermkortet med? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du kan benytte samme taktikken for gpu, bare at du må ha niplene pekende "til siden". Igjen, et dårlig bilde fra egen prod.linje: Denne fungerer også den dag i dag. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 haha laget selv? det der er jo ikek kobber, hva er det? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Regner med det er kobberbunn bare det ikke viser på bildet og at den tynne plexien du ser er en slags festemetode til skjermkortet om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 noen som kan vise noen modeller? slik at jeg ser hvordan de ser ut sporene siden det er de som teller en del har ike fnnet men alimuinium har jeg funnet, laget en plate på 4*4cm da Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Lag det ut av aluminum da. Skal nok funke fint ihvertfall siden du ikke skal kjøle noen "superdeler". Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Regner med det er kobberbunn bare det ikke viser på bildet og at den tynne plexien du ser er en slags festemetode til skjermkortet om jeg ikke tar feil? 8230834[/snapback] Stemmer Husk at du ikke kan lodde aluminium da. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har endelig skaffet noe kobber nå. Ringte først rund til mange blikkenslagere, som ikke hadde noe over 1mm. Så var det en i Australia som var villig til å sende meg noe om jeg betalte portoen. Men i dag, så fant jeg en tykk kobberplate i verkstedet da jeg lette etter borr. Kommer nok etter planen til å begynne å maskinere platen imrra, og være ferdig med alt maskinering innen fredag. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 hvilke spor på en blokk er best? H eller M Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 det runde her skal være 50 øriger vilke av disse vil funke best spor aner jeg ikke noe om kanskje det blir et M spor Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva mener du med at det runde skal være femtiøringer? Det der er da ikke design på en vannblokk? Mener du at det der skal være nipler eller noe slikt? Nipler må du nemlig ha to av, det holder ikke med en. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 nei det der er underste del som kobberet bare aliminium det runde skal være 50øringer pga av at de er i kobber så skal det kanskje være plexi oppå der slik at det blir tett Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hæ? Hva mener du at du skal gjøre? Ta en aluminiumsplate, lime på to femtiøringer og putte pleksi oppå? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 skal båre hull til 50 øringene da Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Lykke til. Du kommer til å bruke masse penger, og få null igjen for det. Den der kommer til å yte verre enn noe annet på markedet, og blir sikkert ikke engang tett (med mindre du har planlagt å ha aluminium under femtiøringene igjen, og da er poenget borte). Dessuten må du huske å planslipe femtiøringene Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 likere og kun ha aliminiums bunn da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå