skylinepower Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 men hva om hellemyr laver den breiere eller lengre, da blir det jo en større flate. større flate= kaldere Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Skal bare kjøle prosessoren. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Flow har ikke så mye å si. Skal jeg tippe, så sier jeg at nr.1 gruser nr.2 "uansett forhold". Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har sett litt i arkivet til hardware, der de har testet endel blokker, og kommet over denne. Den yter veldig mye bedere med flow. Så har jeg også funnet en som kom godt ut i alle tester denne. Skulle ha likt å se ossen denne ser ut innvendig, men finner ingen bilder, noen som har bilder? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Har tegnet en ny blokk nå, som jeg virkelig liker. Kommer til å se om jeg finer noe kobber imorra, og begynne å frese og dreie ut blokka da. EDIT: kommer til å lave et lite spor hvor jeg kan legge ned en O-ring for å holde det tett, og bruker 6 eller 8 sorte umreaco skruer til å holde det hele isammen. Skal kansje lave nippeler i dreiebenken ut at konstruksjonstål som skal pusses matte, og skal orde til en feste dings som også kansje blir av konstruksjonstål som skal bli pusset matt. Endret 22. mars 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vel den ligner veldig på den nye til Zalman og den til Zalman suger ! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Har sett på den til zalman når jeg tegnet den blokka, men vet ikke noe om hvor bra den til zalman er da. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vel ifølge tester jeg har sett er den til Zalman veldig dårlig, emn så har jeg sett den på tester mot Fuzion og Apogee da Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Zalmanen er nok ikke veldig dårlig, den er bare ikke svinbra Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 noen som kan kome med et forslag til meg, det skal være til en P3 så må passe til en P3 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vel det kommer ann å om det er slott 1 eller PGA370 og om det er PGA370 så må du nesten ha et HK mes feste gull rundt sokkel så egnetlig kan du nesten bare glemme det alt nå Lenke til kommentar
TordO Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg foreslår at du bruker litt av designet til Apogee som grunnlag, siden den er en av de beste (om så ikke den beste) cpu-blokken som finnes på markedet... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 oki gpu en da, sjermkortet, må bare prøve det sju Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hvorfor ikke lage en blok til din Celeron D ? Mye enklere å lage til sokkel 775 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 ja men tår ike enda, er for redd for den siden det er den eneste og første pc en min det er et geforce 2 på 32Mb noen idder til kjleblokk? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Si meg, har du alt verktøy du trenger? Det er ikke bare å gå ned i kjelleren drille et par hull i noe jern asså (Ja, jeg gjorde dette selv første gang ) Men seriøst jeg anbefaler deg enten at du for hjelp av en litt eldre som har erfaring med og jobbe med metaller eller at du kjøper deg et vannkjølingssett. Jeg knuser kanskje dine drømmer nå men dette er nok det beste Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 brorin går på mekken så kan spørre han om sporene i kobberet også har han slik jenge sett så, men skal være på en geforce 2 o begynne med Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Det er ikke bare bare å lave vannblokk, først så må du har kobber. Å finne kobber skinner som er mere en 1mm tykk er vanskelig, de fleste blikkslagere bare rister på hodet når du spør dem. Så er det ikke bare å lave noen spor i kobberet heller. Du trenger spesial verkty til fresen om du skal det, du må nemmelig bruke skivefres, og helst en litt tynn en også. Man må også finne en måte å tette blokka på, og den enkleste metoden er vel å lage egene O-ringer, om du har det som trengs for å lage det. Når det kommer til gjengene så er det ikke sikkert at alle har tommegjengetapper, da mekken heslt holder seg til metrikse gjenger. Men man kan også lave fine blokker med en borremaskin og en dremmel med diamantskjær. EDIT: leif Endret 23. mars 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Der ga vel Hellemyr en litt mer utfyllene post av det jeg sa Hellemyr : Hvordan lager man "glass" i sketchup som man kan se gjennom? Har glemt ut dette Endret 23. mars 2007 av El Netzor Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 1mm? slikt under ovner da? hva skal man ha 1mm til da? må vel ha ca: 1cm tykk en på 4cm*4cm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå