Gå til innhold

hvordan lage vann kjøling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger en radiator, vifter til radiatoren, kjøleblokk til det du skal kjøle, en pumpe til å pumpe vanet rundt i systemet dit, slager og nipler, og en tank eller en annen måte å fylle vann i systemet dit.

Hva mener du med hjemmelaglaget? Skal du bruke ting du finner i hjemmet dit, og frese ut kjøleblokkene selv?

Eller skal du plukke deler selv, og ikke kjøpe ferdig kit?

Av verktøy, om du skal plukke deg ut en vannkjølingsystem i deler fra microplex, så trenger du vel egentelig bare en skrutrekker, og kansje en skiftenøkkel(kommer ann på ossen nippeler du har)

Om du skal lave tingene selv, så trenger du litt mer avansert utstyr, som en fres, og litt gjengeutstyr.

Lenke til kommentar

Jeg må spørre deg: Har du tilgang fresebenk og vet hvordan du bruker den, eller kjenner noen som har tilgang til fresebenk og vet hvoran man bruker den?

Om det ikke er noen hull rund sokkelen, så har du et lite problem.

Men skal du lave deg egen vannkjøling til en 200mhz prosessore, som jeg tipper du ikke bruker engang bare for å lave det? Det koser litt penger for selve materialet du trenger, og det tar litt tid å lave en blokk fra bunnen av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
far har fres, han er snekker

8016834[/snapback]

Tipper at det er en trefres? Den tror jeg vil egne seg heller dårlig til å frese metall. Hvis du ikke har tilgang på fres, så er det og en mulighet å bygge opp blokka lag for lag. Kobber/Alu plate i bunnen (evt. med riller), og så pleksi på toppen.

Hvis det er en veldig gammel sokkel, så tipper jeg at du fester kjøleren med klips. Det skulle ikke være så vanskelig å lage, men blit selvsagt litt ekstra arbeid, det enkleste er vel om du da har klipsene fra en gammel kjøler liggende.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...