skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 hvordan lager jeg vann kjøling? hva slaks deler trenger jeg? hva slaks verktøy? kom gjerne med linker til direkte bygging Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Lage? Du mener å lave blokkene selv, ut av en kobber klump? Eller å sette sammen, kjøpe inn deler og montere dem i pcen din? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 lave er sikkert innen din dialekt det jeg tenker er og prøve og lage en sp hjemme laget vann kjøling som mulig hva slaks deler(komponenter) trenger jeg? hvordan verkty trenger jeg Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du trenger en radiator, vifter til radiatoren, kjøleblokk til det du skal kjøle, en pumpe til å pumpe vanet rundt i systemet dit, slager og nipler, og en tank eller en annen måte å fylle vann i systemet dit. Hva mener du med hjemmelaglaget? Skal du bruke ting du finner i hjemmet dit, og frese ut kjøleblokkene selv? Eller skal du plukke deler selv, og ikke kjøpe ferdig kit? Av verktøy, om du skal plukke deg ut en vannkjølingsystem i deler fra microplex, så trenger du vel egentelig bare en skrutrekker, og kansje en skiftenøkkel(kommer ann på ossen nippeler du har) Om du skal lave tingene selv, så trenger du litt mer avansert utstyr, som en fres, og litt gjengeutstyr. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 er engammel pc på 200Mhz som skal være prøvekandidat så vanskelig og skaffe en vann blok til den ellers når jeg sier hjemme laget tenker jag f.eks en brus flakse som vannet skal være i Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Om du skal lave blokken selv, så trenger du materiale, kopper er å anbefale her. Så trenger du en fresebenk og noe gjenge utstyr, så trenger du også litt kunskap. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 hva annet en kopper går an ? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Aluminium er også bra, men begge tingene koster litt. Er du heldig, så finner/får du en kopperklump på noen som driver med kopper, eller en skraphandeler. EDIT: har du en fresebenk? Endret 24. februar 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Eller du kan rett og slett bare kjøpe et par vannblokker, har sett flere fine og brukte til rundt 50,- stk på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Om han har en gammel prosessor med ukjent sokkel, så er det vel vanskelig å få det til å passe. Men man kan jo altids modifisere litt, burde ikke være noe stort problem egentelig. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 hva annet en kobber kan være en mulighet? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Husker ikke helt i farta ossene metaller som leder varme best, men sølv er best, så kommer kobber, så aluminium. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 men hvordan lage fester til cpu blokk på et hk uten hk hull til kjøler pga av ribbe Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg må spørre deg: Har du tilgang fresebenk og vet hvordan du bruker den, eller kjenner noen som har tilgang til fresebenk og vet hvoran man bruker den? Om det ikke er noen hull rund sokkelen, så har du et lite problem. Men skal du lave deg egen vannkjøling til en 200mhz prosessore, som jeg tipper du ikke bruker engang bare for å lave det? Det koser litt penger for selve materialet du trenger, og det tar litt tid å lave en blokk fra bunnen av. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 far har fres, han er snekker Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Om det ikke er noen form for festehull på hovedkoret, så må du vel lime den fast til prosessoren men termisk lim. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 noen som har noen gode skisser til en helt vanlig vann blokk tol socket 775? kanskje jeg lager, men bare kanskje Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) far har fres, han er snekker 8016834[/snapback] Tipper at det er en trefres? Den tror jeg vil egne seg heller dårlig til å frese metall. Hvis du ikke har tilgang på fres, så er det og en mulighet å bygge opp blokka lag for lag. Kobber/Alu plate i bunnen (evt. med riller), og så pleksi på toppen. Hvis det er en veldig gammel sokkel, så tipper jeg at du fester kjøleren med klips. Det skulle ikke være så vanskelig å lage, men blit selvsagt litt ekstra arbeid, det enkleste er vel om du da har klipsene fra en gammel kjøler liggende. Endret 5. mars 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 bror har kanskje slik fres på skolen siden han er på "gamle mekken" langt rart ord for det nå så men noen skisser, bilder? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tror ikke det er så som har "blueprints" av vannblokker, kansje noen har tegnet en i sketchup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå