Gjest Gjest_..._* Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg er redd for at jeg har pådratt med kjønnsvorter (noe som er rart siden jeg er jomfru). Men det ser virkelig sånn ut. Poenget er at jeg har legeskrekk og har ikke turt å gjøre noe med dette enda. Har vel hatt det en god stund uten å gjort noe med det. Er den eneste løsningen å stikke til legen og slenge den på bordet? Vil helst at få får vite om det. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Vel, når du legger det ut på nettet får vel ganske mange vite om det Men ta en tur til legen. Det er bedre med en kjapp tur dit, enn at du sitter og plages med det. Og dersom du er over 16år behøver ingen andre enn du og legen å få vite om det Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Kjønnsvorter er ikke en seksuelt overførbar sykdom. dette kan alle få, jomfru eller ikke jomfru. ta en tur til legen du Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ta til ettertanke at det du har kan være alminnelige talgkjertler. Hvis det er vorter kan nok ikke vi på forumet hjelpe deg og du må nok oppsøke legen, kanskje ifølge med en god venn/venninne? Lenke til kommentar
April Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Helsestasjonen er jo ett alternativ da. Hvis du ikke vil til fastlege tenkte jeg på. De har ett helt greit opplegg, der kan du velge om du vil ha kvinnelig eller mannlig gynokolog, de har taushetsplikt, og den erfaringen jeg har med helsestasjonen er veldig god. Lykke til! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Eg var nettopp hos urolog(spesialist på tissefanter) og fikk fjernet ei innelukket talgkjertel. Den har vokst i et par år, og hadde nå rukket å bli 2 cm i diameter. Stygg som pokker. God nok grunn til å få den fjernet. Eg gikk til legen og forklarte "problemet". Måtte ned med buksa og vise henne det. Hun tok litt på tissen, kikket på kjertelen og skrev så en henvisning videre. 2 måneder etterpå kom eg inn til urolog til undersøkelse(trodde eg). Igjen ned med buksa(ja, eg har ingenting imot å dra ned buksa for fremmede) hvorpå han begynte å ta litt på tissen og på kjertelen og deretter sa, ingen problem, dette er veldig vanlig, vi tar den med en gang. Helt uforberedt måtte eg da legge meg ned fremfor legen og sykesøster for å få den skjært bort under lokalbedøvelse. Men dette gikk veldig fort og veldig bra. 7 sting etter sitter eg her nå, lykkelig og glad Det eg vil frem til er at det er kjapt gjort, veldig vanlig og det værste du har å se frem til er ventetiden mellom legebesøk og spesialist. Uansett, en lege er profesjonell og har sett tissefanter før, og det er bedre å vite hva det er nå, og evnt gjøre noe med det en å vente til den sprekker og gud vet hva som kommer ut(eg fikk alltid høre når eg var liten at kviser inneholdt edderkoppegg... lykkelig barndom). Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg holder en knapp på talgkjertler... Er vistnok vanlig hos oss gutter. Vet ikke om du er gutt da... Lenke til kommentar
Gjest Gjest_..._* Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Er det noen som tør å tippe på hvor mye dette vil koste? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis du ikke går til doktoren pga. skrekk? Da mener jeg du fortjener å ha den der. Har du null interesse i å foreta en undersøkelse som kan "redde" livet ditt. Gjør noe annet. Så, reis til doktoren. Og få en diagnose.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Er det noen som tør å tippe på hvor mye dette vil koste? 8126549[/snapback] Hos meg kostet det kr 125 for selve legeundersøkelsen og henvisning videre. Deretter kostet det ca kr 750 for å fjerne den inkl lege og materiale(reise kom i tillegg). Og til slutt kostet det kr 35 for å få fjernet stingene i etterkant(dette gjorde eg i forgårs). Verdt pengene. Lenke til kommentar
tjente20 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 noen som har go peiling på hvordan kjønnsvorter smitter...? d sies at man aldri blir kvitt viruset :S Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) hei! Kjønnsvorter smittes ved hud/slimhinne kontakt eller hud /hud kontakt. Vorten gror rundt det seksuelle smitteområdet, og er derfor kalt "kjønnsvorte." En annen mulighet er alltid (fra folk med gode unnskyldinger) at du har brukt en skittent hånkle.. men men.. Jeg tror ikke du har fått HPV, hvis du er legimitert/bitter jomfru eller at du ikke har gnidd kjønnet ditt i andre steder, der du ikke skal gni imot... Det kan være en byll eller en lokalt væske/fett samling. Hvis du er redd for fremtidige smitte er Gardasil® vaksine: anti-HPV 16, 18 er anbefallende.. Ellers har vaksinen ingen virkning på en allerede smittet individuel.. ps et bilde vil være ganske opplysende.. vaio;) Endret 9. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Man kan altså ikke ha ubeskytta sex med noen hvis man først har fått det da? Hvis man aldri blir helt kvitt det, mener jeg. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hei!ps et bilde vil være ganske opplysende.. 8341518[/snapback] Et bilde får vi nok ikke, men i så fall bør det skjules under en spoiler slik at kun de som er interesserte i å se det får se det. Vi andre som ikke ønsker å se slike bilder bør få en advarsel og ikke bare et bilde slengt i tryne... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vil bare si at leger ikke er noe å være redd for. De fleste leger er godt utdannet (ja faktisk), og de vet hva de driver med. Har selv blottet kjønnsorganet mitt for leger, både kvinnelige og mannlige leger, og saken er at jeg aldri har angret. Legene vet godt hva de driver med, og de gjør mye godt. Ikke drøy med å ta deg en tur til legen. Og husk den gyldne regelen: Det er ingen vits å grue seg på forhånd, til noe man ikke vet hvordan er! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Er du jomfru, har du ikke kjønnsvorter. Da er det nok noe annet du har fått. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kjønnsvorter er noe du ikke blir kvitt resten av livet, men det er ikke smittsomt hele tiden! Lenke til kommentar
tjente20 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kjønnsvorter er noe du ikke blir kvitt resten av livet, men det er ikke smittsomt hele tiden! 8369625[/snapback] så d smitter kun når man har vortene da altså? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kjønnsvorter er noe du ikke blir kvitt resten av livet, men det er ikke smittsomt hele tiden! 8369625[/snapback] så d smitter kun når man har vortene da altså? 8403475[/snapback] Fordi da er viruset aktivt. Akkurat som herpes smittes kun når du får munnsår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå