Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

To problemer. Tror ikke de henger sammen.

Anbefalte innlegg

O store forumvitere :-)

Jeg har to problemer, og for å ikke fyllet forumet med unødig spam samler jeg dem i en post.

1. problem

Dette har med spillet EVE Online å gjøre, er sikkert noen som er kjent med det. Saken er at maskinen min, en stasjonær, på tilsynelatende tilfeldig tidspunkt bestemmer seg for å ikke like spillet. Skjermen blir sort, lyset på monitoren går over til standby modus og lysene på tastaturet reagerer ikke når jeg trykker på CAPS og NUM lock. Jeg må holde inne knappen på kabinettet til maskinen skrur seg av for deretter å starte den på nytt. Jeg har skrudd av automatisk reboot for å kanskje se om det dukket opp en blåskjerm, men det gjorde det ikke, så jeg får ikke noen feilmelding før maskinen kvelder. Jeg har forsøkt å se noe mønster i det, men finner det ikke. Noen ganger kan jeg spille i flere timer uten at noen ting skjer, mens andre ganger skjer det flere ganger på rad rett etter jeg logger inn. Jeg har ikke noe særlig peil på hva som er inni maskinen.

Det står jeg har et NVIDIA 6800 LE skjerm kort, kan det stemme, kanskje det var 6600, husker ikke helt. Sitter ikke på den pc'en nå. Dette skjer ikke i NOEN andre spill/programmer. Dette undrer meg stort altså :-)

2. problem

Jeg prøver å installere Europa Universalis 2 på denne maskinen, en bærbar. Jeg trykket på install og det lille bildet med sånne blå firkanter som viser fremdrift dukker opp sammen med et bilde som sier Demo Shield eller noe sånt, så får jeg opp en feil melding som sier:

An installation support file

'C:\DOCUME~1\Hub\LOCALS~1\Temp\{CA5DD6E1-B508-4922-815D-479E3228B17A}\setup.inx'

could not be installed

incorrect function

Skjønner ingenting jeg. Har installert spillet før på samme maskinen altså. Har admin rettigheter og det hele.

Hjeelp :no:

THomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til problem 1: Hvilken strømforskyning har du, har du de nyeste driverene

Til problem 2: Prøv å gå inn på disken. Altså gå inn på CD/DVD med open. Så trykker du på setup.exe.

Håper dette hjelper  :thumbup:

8014233[/snapback]

Jeg har spurt litt rundt omkring om strømforsyning og slikt, og skal se om kanskje det hjelper med ny.

Angående det spillet som ikke vil installere, altså problem 2, så har jeg prøvd det også, men jeg ender alltid opp på samme sted. Andre tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...