Pantheon Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har 2 harddisker, som jeg pleier å bytte mellom. For å unngå diverse kødd, pleier jeg å nappe ut strømkabelen på den jeg IKKE skal bruke. Men jeg tenkte at det må gå an å sette på en bryter/vender i stedet. Så det jeg lurte på, er om noen veit hvilke av ledningene på strømkabelen som må brytes!? Hvilken spenning er det på de forskjellige ledningene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Gul 12v Sort 0v Sort 0v Rød 5v Du trenger altså kun å bryte strømmen til gul og rød. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Hmm, skulle tro at det holder å bryte 5v. Er vel den som er styrespenningen, og uten den vil vel ikke disken starte!? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg vet ikke, men det er sikkert riktig at det er 5v som går til elektronikken. Motoren går på 12v. Du får teste om det er nok å bare bryte 5v. Hvis ikke så finnes det "2-polte brytere". Altså "2 brytere med 1 knapp". De koster ikke all verden (fra ca 10 kr på vanlige elektroverksteder ol.) Da kan du bryte strømmen på både 5 og 12v med samme bryter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå