Gå til innhold

Tsjernobyl fra innsiden, utrolig spennende

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg har postet riktig, men jeg følte liksom ikke dette passet helt under Ferie og Reise.

Kom over en privat side, der en jente fra et av Tsjernobyls omkringliggende land tar oss med på en bilde/tekst-reise på motorsykkel gjennom det totalt forlatte deadzone som Tsjernobyl, eller "Land of the Wolves" er idag.

Jeg har alltid syns dette med Tsjernobyl har vært utrolig spennende, det å tenke på at nesten et helt land/samfunn er lagt helt øde, og alt står intakt og vitner om de dramatiske hendelsende for 21 år siden. Det gir en ubeskrivelig guffen følelse.

Dette må være et ultra-ideelt skrekkfilmscenario.

Verdt å ta en titt på. Klikk her for å komme til siden

:confused:

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fascinerende side!

Var 6-7 år den gangen det smalt, og husker hendelsen veldig godt den dag i dag. Husker NRK, den eneste norske TV kanalen den gang, viste kart over Europa om hvilke forventet spredning det radioaktive avfallet hadde. Værmeldingen og vindretningen ble veldig mye mer en tom prat.

Var som sagt ganske ung den gangen, og fikk selvsagt ikke med meg alt, men tross min unge alder var det mye jeg fikk tak i.

Den gangen var østen et stort stygt onde, og Sovjetunionen var satan sjøl! Hendelsen var veldig skremmende, og om jeg ikke husker feil var USSR særdeles restriktiv med informasjon umiddelbart i etterkant. Ingen ante vel egentlig rekkevidden av episoden, men etter hva jeg husker så var det vel optimistene som fikk rett heldigvis. Men som nevnt var jeg ung, og mye mulig at jeg oppfattet nedsmeltingen som mer skummel enn hva den var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...