Gå til innhold

Amilo si1520 varme problem

Yarrow22

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøp en amilo si1520, og opplever noen problemer med den. Varme er det første problemet! Det er veldig ubehagelig på høyre håndledd. CPU temperaturen viser ca. 50-60 grader ved vanlig surfing. Vifta kicker inn på ca 60 grader. Er det noen andre som opplever liknende problemer eller vet hva grunnen til at pc'en blir så varm er?

En annen ting som jeg sliter med er å finne et program som greier å overvåke hardwaren riktig. EVEREST, notebook hardware monitor og RMClock viser at cpu multiplier switcher mellom 6x og 11x, altså 1GHz og 1.8GHz. Dette er veldig pussig synes jeg, virker som at cpu/kontrollene ikke fungere som de skal eller?

Jeg prøvde å måle tempen på håndflaten med en vanlig feber måler:P men den kom til 43grader og klikka.. hehe det steg fort da..

+vifte regulerings knappen funker ikke når pcen er koblet til strømmen..

Trenger all den hjelpen jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert biosen, ingen endringer.

Men er det ikke slik at pcen ikke kan leveres pga angrerett siden man faktisk har brukt den, altså brukt windows? Har ikke tastet serialen inn i noe felt da.. For hvso angreretten fortsatt gjelder så vurderer jeg å bruke den.

En annen ting er at jeg prøvde å installere Win xp pro sp2 istad, og fikk opp en beskjed om at pcen ikke kan gjennkjenne noen harddisk. Noen som vet hva det kommer av? Pcen kan ikke være bundet til xp home vel?

Lenke til kommentar
Har oppdatert biosen, ingen endringer.

Men er det ikke slik at pcen ikke kan leveres pga angrerett siden man faktisk har brukt den, altså brukt windows? Har ikke tastet serialen inn i noe felt da.. For hvso angreretten fortsatt gjelder så vurderer jeg å bruke den.

En annen ting er at jeg prøvde å installere Win xp pro sp2 istad, og fikk opp en beskjed om at pcen ikke kan gjennkjenne noen harddisk. Noen som vet hva det kommer av? Pcen kan ikke være bundet til xp home vel?

8016605[/snapback]

Kjæresten min har akkurat samma maskina og den er veldig varm den og. CoreTemp viser vel 55 - 60 grader under bruk. Hun klager veldig over det, men vet ikke helt hva vi skal gjøre med det enda..

Når det gjelder installasjon av windows, så er det sata disk i denne maskina. Driveren ligger ikke inne på cd'n, så enten må du merge driverene sammen med xp cd'n ellers må legge driverene over på en usb pen, trykke f6 (eller hva det er) under installasjon og innstallere driverene.

Lenke til kommentar

Ok, det var jo et bra tips! Du vet vel ikke hvor man kan finne den driveren, og hvilken det akkutat er?

Jeg har null peiling på Fujitsu Siemens. Har hatt ASUS som jeg har vært veldig fornøyd med. Synes si1520 pcen er en pc der brukeren har minimalt med kontroll over. Ikke har jeg fått til å undervolte cpuen heller. Blir litt oppgitt over slikt.

Ja det er ille nok at temperaturen blir opp til 60 grader under vanlig lett bruk, men jeg kan bare tenke meg hva som skjer når jeg begynner å bruke programmene jeg bruker på skolen, som MATLAB til div simuleringer, som krever litt mer enn explorer liksom, samtidig som 7-8 explorer vinduer m. Acrobat Reader, Word osv osv...

Endret av Yarrow22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...