bebbetufs Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hei. Jeg har et spørsmål til dere som har denne skjermen. Jeg har hatt en slik skjerm i snart et år, og nå har jeg begynt å irritere meg grenseløst over den statiske "knitre" lyden den lager. Det er ikke så høyt, men det høres liksom bedre og bedre. Lyden varierer etter hvilken refresh rate jeg kjører. Jeg ble så lei at jeg reklamerte skjermen. Jeg fikk en ny (brukt) på døren, før jeg hadde sendt inn min gamle. Skikkelig god service det forresten. Uansett den nye bråker like mye, om ikke mer enn den gamle. Derfor har jeg følgende spørsmål til dere: Er det bare jeg som har lav irritasjonsterskel, eller har jeg grunn til å irritere meg? Er dette noe man kan forvente av en skjerm til denne prisen? Er det noen av dere som er plaget av slik lyd eller har en slik dur uten å være plaget av det. Det høres ut som en dårlig trafo eller noe i den dur. På forhånd takk for hjelpen. Bernhard Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg hører summinga hvis jeg legger øret inntill skjermen. Men jeg kan ikke si det plager meg. Har du prøvd med jordet stikk? Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Eg har ikkje hatt noe problemer med min, men det kan vere at eg er ganske tolerang iforhold til støy pe'en liger på 40 - 45 db Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Hei. Jeg sitter i alle fall 60 cm unna skjermen, ofte mer enn en meter. Jeg hører det godt. Jeg kjører jordet stikk på alt utstyret her. Viss jeg setter refresh rate'en ned til 60 så blir minsker summingen i frekvens og lydnivået går ned. Jeg har brukt mange tusen på vannkjøling pga. støy, og da er dt jo litt irriterende at skjermen nærmest overdøver maskinen. Skal hjem til min far nå og høre om jeg hører noe på hans Targa 19". Takk for svar så langt. Bernhard Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hmm, min knitrer også litt (arrgh, hadde ikke latt merke til det før nå, et nytt irritajonsmoment :smile:), men ikke noe mer enn den andre skjermen min. AtW Lenke til kommentar
thelea Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har selv en LG 795+ og må si den også har den irriterende "summe" og "knitre" lyden. Er litt forbanna siden skjermen er forholdsvis ny. Hører lyden selv om jeg sitter over en meter fra. Har prøvd å få vekk lyden, men det er sikkert billige komponenter fra LGs side eller en feil som er proplemet. Har hatt en GoldStar(LG) som også lagde lyd, men også Nokia og IBM som var tause. Har noen en LG skjerm som IKKE lager lyd??? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Ja. det hadde vært kjekt å vite om noen har en LG skjerm som ikke lager lyd ja. I så fall må dette være en feil som jeg kan forlange å få rettet opp i. For meg er det en forholdsvis stor invistering å kjøpe en skjerm og da forventer jeg at den ikke skal gå meg på nervene. AtWindsor: Sorry for å ha gjort deg oppmerksom på dette. Håper du klarer å fokuserer på noe annet... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 16:15, skrev bebbetufs:Ja. det hadde vært kjekt å vite om noen har en LG skjerm som ikke lager lyd ja. I så fall må dette være en feil som jeg kan forlange å få rettet opp i. For meg er det en forholdsvis stor invistering å kjøpe en skjerm og da forventer jeg at den ikke skal gå meg på nervene. AtWindsor: Sorry for å ha gjort deg oppmerksom på dette. Håper du klarer å fokuserer på noe annet... Var nede på skolen i dag, vi har en datasal full av de skjermene, hørte ikke på alle, men alle de 6-7 jeg lytta til lagde kintre-lyden, så jeg regner med at samtlig gjør det. Skal nok klare å fokusere på noe annet (duret fra dataen feks :smile:). AtW Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Det var som #€£$! Noen som vil kjøpe en Flatron 915FT+? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 jepp, 100KR! neida bare tuller jeg.. :smile: hadde faktisk tengt til å kjøpe den skjermen selv, men har trukket meg tilbake etter å ha lest denne tråden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå