pailukterN Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hei, jeg lurer på hvilken bok som er mest ideel for en som er helt ny til phpprogrammering. Jeg har en helt grunnleggende forståelse for html og javascript og har drevet med webdesign i et par år, er vel enda rimelig "basic" når det kommer til koding, men jeg forstår hvordan det meste fungerer og er veldig flink til å løse problemer. Hva jeg trenger å lære meg er følgende: Bygge opp funksjonelle dynamiske hjemmesider i php. Lage nyhetsscripts og andre nyttige funksjoner. Alle svar mottas med stor takk, mvh Pailuktern. Endret 24. februar 2007 av pailukterN Lenke til kommentar
mad2k4 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 http://www.sitepoint.com/books/phpant1/ Lenke til kommentar
chriscandy Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hvis du ønsker en bok som er skrevet på norsk, så er denne[LINK] å anbefale. Den går ikke så veldig grundig inn i php programmering, men gir en veldig god introduksjon som gjør det lettere å forstå mer viderekomne bøker. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg har ikke lest noen bøker for å lære PHP, bare lest tutorials på forskjellige ting på nettet (bare søkt på Google når jeg har trengt noe, så har jeg lest), men kanskje Webprogrammering i PHP er noe? Den er i hvertfall på norsk. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Webprogrammering i PHP er nesten et must. Hvis du leser der og ser videotutorialsene på www.phpvideotutorials.com så er du godt i gang Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Oi! Takk for nydelig side med tutorials Da slipper jeg å lese, selv om jeg kan en del PHP nå, men mye mer å lære Lenke til kommentar
Svish Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Selv går jeg på php.net og laster ned manualen som chm. Denne fila er fast inventar i min startmeny (eventuelt på desktopen, men den er som oftest dekket av programmer..). Har lært UTROLIG mye fra den faktisk. mye grei eksempel kode der og greie forklaringer og å søke opp funksjoner i index saken funker ypperlig. Lenke til kommentar
mopplest Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Som noen andre har sagt tidligere, prøv boken som de selger på www.phpbok.no, jeg har lest den og jeg syntes den var veldig fin:) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Denne her (òverste) har jeg.Og den er veldig god. Det gir en introduksjon til mange av de viktige funksjonene innen PHP og Mysql. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Annbefaler boka som heter "PHP and MYSQL bible"! Den er GENIAL! Har ikke funnet den hverken i Stavanger eller Oslo, men har bestillt fra amazon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå