Gå til innhold

[løst]TV-Guide & Media Center 2005

Anbefalte innlegg

Hei ærede forsamling :-)

Er det noen som vet om det fremdeles er slik at det drites i det norske land som vanlig - når det kommer til tilleggstjenester som i dette tilfelle "TV-Guide" for Media Center 2005?

Har forsøkt å sette dette opp, men regner vel egentlig med det vanlige opplegget i dette landet at tjenestene eksisterer ikke..

Eller er det noen som har fått det til?

** Oppgitt skuffet betalende Microsoft-kunde som føler seg snytt **

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ærede forsamling :-)

Er det noen som vet om det fremdeles er slik at det drites i det norske land som vanlig - når det kommer til tilleggstjenester som i dette tilfelle "TV-Guide" for Media Center 2005?

Har forsøkt å sette dette opp, men regner vel egentlig med det vanlige opplegget i dette landet at tjenestene eksisterer ikke..

Eller er det noen som har fått det til?

** Oppgitt skuffet betalende Microsoft-kunde som føler seg snytt **

8012473[/snapback]

TV guide funker fint både i MCE 2005 og i den nye Vista Media Center. Så du må nok ha gjort noe feil når du satt den opp.

Jeg har funnet ut at det ofte lønner seg å bruke start postnummeret i kommunen du bor i. jeg har f.eks postnummer 3259, men fant ut at for å få det til å funke brukte jeg postnummer 3250.

Har brukt MCE 2005 i over ett år, og har aldri hatt noe problem. Du må være koblet på internett, passe på å velge ritkige innstillinger (ikke settop box hvis du ikke har) hvor mange tunere TV kortet ditt har, riktig postnummer, unmappet analog / eller digitalt om dere har det osv.

Rådet er å teste seg frem, det er ikke så mange innstillinger du kan gjøre.

Men å skylde på noe annet enn deg selv blir feil i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det var godt å gøre at jeg tok feil :-)

Men jeg har prøvd all verdens postnummer og konfigurasjoner for å få lastet ned guiden. Men eneste svar jeg får er at tv-guiden ikke er tilgjengelig i mitt område.

Jeg har prøvd postnummer fra 0100 til 0570 uten hell..

Alt av antivirus og brannmurer er slått av. Jeg har prøvd postnummer som andre har brukt med hell, men det fungerer slettes ikke for min del..

;-/

Lenke til kommentar
Det var godt å gøre at jeg tok feil :-)

Men jeg har prøvd all verdens postnummer og konfigurasjoner for å få lastet ned guiden. Men eneste svar jeg får er at tv-guiden ikke er tilgjengelig i mitt område.

Jeg har prøvd postnummer fra 0100 til 0570 uten hell..

Alt av antivirus og brannmurer er slått av. Jeg har prøvd postnummer som andre har brukt med hell, men det fungerer slettes ikke for min del..

;-/

8013787[/snapback]

Hvilken leverandør av kabel TV bruker du? Jeg bruker Canal digital, så har du det, er du trygg om du bruker 3250 som postnummer og analog kabel. Du bør få det til å funke uansett hvor du bor.

Lenke til kommentar

Beklager. Det postnummeret fungerer heller ikke. ;-/

Jeg har via Get.. Tidligere UPC..

Har funnet ut at problemet er lokaliseringspakken. Platen min er ødelagt. Kom faktisk med en skade fra butikken der jeg kjøpte den ;-(

Er det noen steder på winUpdate jeg kan laste den ned?

----

Update:

Problemet er løst. Løsningen er at den norske lokaliseringspakken som følger med MÅ installeres for at TV-guiden skal fungere.

Videre må maskinen være 100% oppdatert med alle patcher FØR lokaliseringspakken smelles inn..

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...