Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan veit man hvilket kjønn man har?

Gjest Kjønnsforvirret

Anbefalte innlegg

Gjest Kjønnsforvirret

Okey, here's the thing, biologisk sett er jeg gutt/mann, men i praksis kan jeg ikke akkurat si jeg føler meg så skrekkelig mannlig. Ei heller vil jeg si jeg innehar veldig mannlige kvaliteter, men heller tvert imot kvinnelige kvaliteter selv om det ikke er sånn at jeg føler meg direkte kvinnelig heller. Så da sitter jeg her da, og veit strengt tatt egentlig ikke hvilket kjønn jeg faktisk har. Det eneste jeg veit er at jeg fysisk sett er en gutt/mann og jeg liker begge kjønn (med vipp mot jenter/kvinner).

Det som er litt interessant er at jeg alltid har vært rimelig nygjerrig på det andre kjønnet eller rettere sagt hvordan det er å være det, og jeg har vel i en årrekke av en eller annen grunn "ønsket" meg en relativt flat, kvinnelig mage. Jeg har også vurdert å fjerne stort sett alt av kroppshår uten at jeg faktisk har satt planen til livs. På toppen av det hele kler jeg meg enten veldig jentete til gutt å være eller veldig guttete til jente å være. Riktignok har jeg aldri vært veldig feminin eller homo av meg, men det siste året merker jeg at jeg har blitt merkbart homo-aktig. Såpass at jeg tror noen (spesielt familie) begynner å lure litt. Faktisk, fikk et spørsmål fra stesøstra mi (på 6-7 år) om hvorfor jeg går i en såpass jentete bukse og belte.

Veit egentlig ikke helt hva jeg skal føle om det her. Har aldri tatt den helt ut og prøvd noen timer i jente/kvinne-klær, men det frister veldig fra tid til annen. Dessverre sliter jeg litt med tilgang til slike klær, og er ikke spesielt lysten på å gå i butikken og kjøpe heller. Det er liksom noe urovekkende med det her ... :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gult og grønt er rimelig moderne.. Nei, hva skal man svare til denne tråden, hva lurer du på? Om du har lyst til å bli homofil, tror jeg ikke du kommer langt ved å ikke tørre kjøpe de klærne du helst vil ha. Du må nesten tørre å stå frem i dette kjære samfunnet, eller du kan fortsette sånn du er akkurat nå, selvsagt.

Lenke til kommentar
du identifiserer deg delvis som mann og delvis som kvinne, det kan også bare være en fase du går gjennom, alle har vel følt en bitteliten trang til å ta på seg kjolen til mor si, tror jeg. du er nok ikke alene om ha dette  problemet.  :)

8012894[/snapback]

ehh tror ikke alle har hatt lyst til det nei.. :nei:

Lenke til kommentar
du identifiserer deg delvis som mann og delvis som kvinne, det kan også bare være en fase du går gjennom, alle har vel følt en bitteliten trang til å ta på seg kjolen til mor si, tror jeg. du er nok ikke alene om ha dette  problemet.  :)

8012894[/snapback]

ehh tror ikke alle har hatt lyst til det nei.. :nei:

8014135[/snapback]

nå mener jeg som barn

Lenke til kommentar
nå mener jeg som barn

8014157[/snapback]

Ikke alle har det uansett.

Til trådstarter, det finnes nok folk som kan hjelpe deg å finne ut av hva du egentlig mener om deg selv, men jeg antar at du er passelig ung så da vil jeg anbefale å bare vente og ikke tenke for mye på det.

Lenke til kommentar
Gjest Kjønnsforvirret
Gult og grønt er rimelig moderne.. Nei, hva skal man svare til denne tråden, hva lurer du på? Om du har lyst til å bli homofil, tror jeg ikke du kommer langt ved å ikke tørre kjøpe de klærne du helst vil ha. Du må nesten tørre å stå frem i dette kjære samfunnet, eller du kan fortsette sånn du er akkurat nå, selvsagt.

8012669[/snapback]

Vel, problemet er jo at jeg ikke riktig veit hva jeg er og ikke er. Skal jeg da stå frem og si at jeg har absolutt ingen fjern anelse om hva jeg egentlig er? Dessuten, hvordan reagerer familie og venner til slikt? De få jeg har snakket noe om dette med har reagert bra, men jeg har da også bare snakket med de fordi jeg veit de ville reagere slik. Jeg har litt religiøse personer i familien så jeg kan ikke bare slå det brett opp heller i frykt for hva de måtte mene. Ikke at det hadde gjort meg sånn veldig om store deler av familien vendte meg ryggen, men det er ikke akkurat gøy heller å vite at endel personer ikke liker deg for den du er og det er da trosalt også familie.

8012894[/snapback]

Nei, men når man har passert 20 så burde man jo vite hvem man er. Det er liksom ikke snakk om at jeg er noe barn lengre.

Til trådstarter, det finnes nok folk som kan hjelpe deg å finne ut av hva du egentlig mener om deg selv, men jeg antar at du er passelig ung så da vil jeg anbefale å bare vente og ikke tenke for mye på det.

8016284[/snapback]

Vel, jeg er ikke passelig ung, jeg er faktisk ideelt sett nå 10 år for gammel, og desto lengre jeg venter desto verre vil en eventuell endring være.

han veit godt hva han har mellom beina skal jeg tro, handler mer om kjønnsidentifikasjon :hmm:

8028228[/snapback]

:yes: og ikke minst det å faktisk passe inn i samfunnets normer og regler. Akkurat nå har jeg endel meninger, syn o.l som ikke passer en mann i alles øyne. Det i seg selv er ikke noe direkte problem. Derimot er det verre å føle at hele en selv hadde passet bedre som kvinne.

Hadde nok holdt dette for meg selv hadde jeg vært deg, spesielt siden du heller mot å like jenter best. Finn deg ei dame og lev som normalt.

8029607[/snapback]

Ja, det hadde jo vært fint, men jeg vil ikke våkne opp om noen år, plutselig "se lyset" og finne ut at det her er helt feil. Dessuten klarer jeg ikke la det være i ro. Det blir feil å underpresse noe såpass vesentlig. Det blir liksom som å oppføre seg på en spesielt måte fordi man for all del må være normal og passe inn. I tillegg så er det ikke så ideelt å vente for lenge heller hvis jeg finner ut at jeg må skifte kjønn. Med andre ord må jeg finne ut av det.
Lenke til kommentar

Du må jo ikke flagge for all verden hva du mener eller gjør nå med en gang. Hvis du mistenker at familie og venner ikke vil akseptere en annen side av deg, så vent med å si det til du er sikrere på deg selv og hva du vil. I mellomtiden kan du prøve å finne ut av hva du egentlig vil ved å leve ut noen av drømmene i praksis, i det skjulte. F.eks. siden du liker både jenter og gutter kan du prøve sex med begge kjønn. Når du har funnet ut noe mer om deg selv, kan du evt. fortelle hvem du er til familie og venner. De bør akseptere deg som du er.

Lenke til kommentar

vel siden du ikke gir noe info om utseende osv. så er det vanskelig for oss her og svare... men siden du så absålutt vet hva som er mellom bena da vet du nesten hva du er davel? dette kan kanskje bare være en fase du er igjennom men gud vet

med andre ord: har du mus eller har du halen til kattepus?

jeg ønsker deg lykke til i din søken.

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Er du ukomfortabel med å ha en penis mellom beina? Selv om du føler for å kle deg feminint, eller liker "kvinnelige" ting (dette er jo kun bestemt av samfunnet, og er ikke noe fast regel), så betyr ikke det automatisk at du er født med feil kropp. Det er fullt lovlig å utforske akkurat hvor mye du vil, med både klær og aktiviteter. Mange ting som anses som "kvinnelige" aktiviteter, trenger ikke ha noe som helst med kvinnekjønn eller homofili å gjøre. Gjør det du har lyst til, og som føles riktig for deg.

Jeg er ikke noe lege, men jeg tror jeg med stor sikkerhet kan si at en eventuell kjønnskifteoperasjon er en STOR endring som du bør tenke nøye igjennom. Det er ingenting galt med å ha en penis og samtidig like å kle seg i kvinneklær. Mange gjør det, om enn i det skjulte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...