Mats Danielsen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei! Jeg sliter med at når jeg trykker på enter tasten i min gjestebok blir det kun tolket som mellomrom? Kjenner noen til dette? Hvordan kan jeg få det til og bli tolket som en ny linje? Dette scriptet er skrevet i PHP5 og bruker MySql Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg bruker htmlspecialchars() da blir jo <br/> tolket som HTML finnes det noen måte og unngå akkuratt denne HTML tagen? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) edit; jeg er trQtt Endret 24. februar 2007 av Ståle Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Her er hva jeg bruker i min shoutbox, sammen med mysql $asdf = stripslashes($row['norart']); $msg = htmlentities($asdf); echo nl2br($msg); Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg får nå et problem, jeg har en endre og komentar funksjon. Og når jeg skal endre noen meldinger får jeg opp <br/> er det mulig og fjerne dette på en enkel måte? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hvis du har "teksfield" hvor kommentaren skrives inn, og du hopper over linjer i teksten. så blir det også hoppet over linjer når du henter den utigjen fra databasen og setter den inn i en tekstfield i en form, eller en php echo med nl2br(). så hvor får du <br/> fra? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Når jeg skal endre et innlegg i en tekstboks Lenke til kommentar
mske Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Når du skal printe ut innholdet fra databasen, så legger du til nl2br($row['innlegg']); og da vil en ny linje i tekstboksen tolkes som <br/> Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Nei for i tekstboksen får jeg opp <br/> koden og det ønsker jeg ikke! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kanskje det er mulig å kjøre en replace funksjon, for å bytte ut med \n (som gir ny linje)? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg fant ut av problemet! Takk for all hjelp uansett! Jeg trengte ikke og bruke nl2br i tekstboksen og jeg fikk samme resultat uansett! Lenke til kommentar
Svish Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 .. og hva var løsningen din mats-dani? Lenke til kommentar
Torkild Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Løsningen er å bruke nl2br bare på output, men la \n være i databasen og også i textboksen. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 ok. lager noe som trenger slike tips som dette you see dessuten hater jeg poster som starter med et interessant generelt spørsmål som kanskje mange lurer på, men ender med "glem det, jeg fikset det på egenhånd".. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg svarte jo på hva jeg gjorde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå