Husam Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har sett både Phone Booth og 12 Angry Men, og ble mektig imponert av begge. Har fått appetitt på flere filmer i samme stil, basert på dialoger. Jeg er klar over at denne typen film lett kan gå fryktelig galt og bli drepende kjedelig, så jeg spør her om det er noen titler dere virkelig kan anbefale? Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Six Degrees of Separation synes jeg er bra. Nå har jeg aldri sett Phone Booth eller 12 Angry da, men det er mye dialog i denne filmen. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Alfred Hitchcock's Rope (1948) er en film i nøyaktig samme sjangeren, personlig mener jeg "12 angry men" er hakket bedre. Alikevel, "Rope" er en meget god film. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Before Sunrise og Before Sunset er to knakandes gode filmer. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Before Sunrise og Before Sunset er to knakandes gode filmer. 8012674[/snapback] Kjedet meg egentlig litt under begge, spesielt den andre. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Before Sunrise og Before Sunset er to knakandes gode filmer. 8012674[/snapback] Kjedet meg egentlig litt under begge, spesielt den andre. 8012782[/snapback] Det kan jeg så absolutt skjønne fordi det skjer jo null og niks egentlig. Kun preik. Likevel så har de en kjemi som jeg bare smelter av og det de faktisk prater om blir intr pga måten skuespillerne spiller med hverandre på. Kan vel eeeegentlig ikke anbefale filmene fordi den er vel ikke i samme sjanger som 12 Angry Men og Phone Booth. I de filmene så er det jo et plot mens i Before-filmene så prekas det om alt mellom himmel og jord. Altså en vanlig samtale mellom to personer. Syns samtidig de er verdt å sjekke ut. At bla.a jeg synes filmene er knallgode må jo bety at det er noe ved filmene som faktisk er bra. Ratingen på imdb er heller ikke dårlig for å si det sånn. Endret 24. februar 2007 av tjalla Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Vet ikke helt om det er filmen du er på jakt etter, men jeg likte godt dramafilmen Closer. Kun fire karakterer å forholde seg til, og det er en masse dialog mellom dem som driver filmen fremover. Flott skuespill, godt manus, og det er jo et stort pluss at min nye skuespilleryndling Clive Owen er med. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 The Insider med Russel Crowe & Al Pacino. Utrolig vellagd film med et interessant plot og god dialog. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Dialogstyrte filmer -----> Kevin Smith... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Skulle nevne Kevin Smith selv. Clerks og Clerks II er absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det første som popper inn i hodet mitt er Reservoir Dogs. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Skulle nevne Kevin Smith selv. Clerks og Clerks II er absolutt å anbefale. 8014014[/snapback] Clerks 2 er ikke fullt så dialogstyrt. Dessverre deler den flere elementer med American Pie enn den org. Clerks. Men Clerks vil også jeg varmt anbefale. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 The Maltese Falcon (1941), The Big Sleep (1946) og Brick (2005). Husker første gangen jeg så The Maltese Falcon var jeg helt sjokkert over hvor moderne dialogen var, trodde ikke slikt eksisterte på 40-tallet. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Takk for svar. En del av de filmene jeg har lyst til å se nå. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 The Maltese Falcon (1941), The Big Sleep (1946) og Brick (2005). Husker første gangen jeg så The Maltese Falcon var jeg helt sjokkert over hvor moderne dialogen var, trodde ikke slikt eksisterte på 40-tallet. 8014930[/snapback] Maltese er veldig god, men Big Sleep; Den skal du slite med å få med deg alt som blir sagt. Dialogen kommer på løpende bånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå