Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trådløst nettverkskort vil ikke fungere [LØST]

Anbefalte innlegg

Ikke under noen omstendigheter vil kortets drivere finne det trådløse 3Com nettverket som har en router på samme pulten som PCen står i.

Kortet er et D-Link DWL-G510, og jeg har prøvd kortet i begge PCI sporene på hovedkortet, med og uten det integrerte nettverkskortet aktivert, og driverene har blitt installert fire ganger. Tre av gangene har jeg gjort det akkurat som det står i bruksanvisningen.

Jeg kan starte et program som heter "D-Link AirPlus Utility". Og når jeg gjør det kommer det en hvit "D" med en horisontal rød stripe som går op og ned nede på ikonfeltet. Ved høyreklikking får jeg to alternaltiver: "Trådløst Nettverk" og "Avslutt".

Avslutt er de eneste komandoen som fungerer. trykker jeg på Trådløst nettverk skjer det ingenting.

Har "problem" med at maskinen ikke vil vise nettverkstilkoblingene, og det går ikke lengre ann å kjøre nettverksinstallasjon. Lurer på om ejg må reinstallere Windows, men har lite lystm, siden jeg har så forferdelig mange programmer som må installeres på nytt da. Lydkortdriverene er de verste, for de funker ikke alltid når du installerer de...

Routeren virker på en annen maskin, så den skal være i orden.

Så det jeg lurer på er om det er noen som kan hjelpe meg med å få det trådløse nettverkskortet til å fungere.

Tror jeg har fått med alt dere trenger av info, men bare spør etter mer!

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet var Windows. Må ha skjedd et eller annet rart med det, for det har hele tiden vært forskjellige feil med Windows.

Har mistenkt det hele tiden, men gadd liksom ikke reinstallere XP bare for å sjekke før nå.

Men nå fungerer det utmerket :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...