Gå til innhold

Wiimote på Xbox 360

Cryovat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ren gjetning. Men hvor stor sjangs tror dere det er for at virkelig er sant? X360 har ikke mottager osv til kontrolleren, han filmer kun Tv'en og at han holder en Wii kontroller litt foran. Den røde prikken o objektet beveger seg ikke helt ifølge kontrolleren. Nei dette er tullball spør du meg.....

Lenke til kommentar
Nei, ren gjetning. Men hvor stor sjangs tror dere det er for at virkelig er sant? X360 har ikke mottager osv til kontrolleren, han filmer kun Tv'en og at han holder en Wii kontroller litt foran. Den røde prikken o objektet beveger seg ikke helt ifølge kontrolleren. Nei dette er tullball spør du meg.....

8019415[/snapback]

Jeg har ingen problemer med å tro at det er sant. Du ser f.eks. når han veiver rundt med kontrollen, for å vise tilt osv. så kommer prikken plutselig inn på skjermen igjen på en måte som jeg tror ville være vanskelig å gjøre med en 360 kontroller. Dessuten kunne han vel da droppet hakkingen på prikken, pga. begrensninger som gjør at han bare kan lese posisjon 5 ganger pr. sek.?

Nå har jeg enda ikke fått testet XNA noe særlig, da annen programmering har stått på menyen, men den gir vel kanskje mulighet for å hente data som sendes til IR porten på 360'en? Wiimoten bruker vel IR? Ikke sikkert det er samme frekvens osv da.....

Lenke til kommentar

Wiimote bruker så alldeles ikke IR. Kommunikasjonen fra Wiimoten til Wii skjer ved hjelp av helt vanlig blåtann. (Xbox360 har IKKE blåtann-mottager, så derfor er denne filmen meget suspekt.) Det eneste Wiimoten har med IR å gjøre er det infrarøde lyset den fanger opp fra sensor-baren for å vite hvor den peker i forhold til tv'en. Er ikke snakk om IR-interface som man har på laptoper og mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

stemmer, skummet bare fort gjennom noe stoff om Wii og ser nå at det var sensor baren det var snakk om.

Er muligens gjennomførbart, men hvordan(hvis) han klarte det(uten c++) vil tiden evt. vise:

---------------------------

I've written a c# driver for the wiimote but it uses C++/CLR and a C# wrapper.

http://www.ziggyware.com/downloads.php?cat...&download_id=37

However it wont work within the 360 due to its use of C++

----------------------------

Så en liten ting som dukket opp i hodet mitt er at kanskje vi ikke ser han styre ting på 360'en, men kjører programmet på en laptop/PC? Vil uansett ikke avskrive det som tull enda, mange skarpe hjerner i verdens hjørner.

Endret av trydis
Lenke til kommentar

Problemet er jo bare hvordan han i det hele tatt får Wiimoten til å kommunisere med Xbox360en. Wiimote kan bare kommunisere med blåtann, og Xbox360 kommuniserer enten med USB, IR eller proprietær 2.4 GHz trådløs. For at disse skal kommunisere må det være et stk. hardware som oversetter i mellom...

EDIT: Det er ikke noe problem å få Wiimote til å kommunisere med andre blåtann-enheter. Jeg har en Wiimote her som jeg flere ganger har koblet opp til pc'en og brukt som mus i Windows ved hjelp av et lite program som heter WiinRemote: Sjekk her

Endret av hfarberg
Lenke til kommentar

Det KAN være en mulighet, men XNA er et relativt begrenset rammeverk. Man har for eksempel ikke tilgang til å bruke nettverkskortet. Jeg har heller ikke studert XNA så nøye, så om man leser kontroll-input direkte fra USB, eller om dette håndteres av Xbox-OSet som sender informasjonen til programmet, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...