Gå til innhold

Misvisende "GameCube er historie" artikkel

LarsBarstad

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe Super Smash Bros. Melee, RE4 og Legend of Zelda til GC no. Har hatt GC heilt sidan launch, men har aldri vært brukt særleg mykje. Men no er jo Wii innomhus, og dei perlene der vil eg neppe gå glipp av. Sjølv om 1. nemnde kanskje ikkje er ei perle, så fall eg iallefall STERKT for versjonen til N64. =)

8010798[/snapback]

Ikke en perle? Det mest solgte Gamecube-spillet og solgt like mye som Halo? Denne tråden er ikke mot deg men virker som SSBM er veldig undervurdert i norge. Har selv spillt det utallige timer i 4player.

Video om en fyr fra harlem som spiller Smash-turneringer. Underground og store arrangerte, med sponsor og greier. http://www.youtube.com/watch?v=HfQjwQOFA2o

Kan også nevne en gamerraning på 90% og 10 anmeldelser på 10/10

Joda, det er en perle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Savner to titler på listen din SteveVice:

Paper Mario: Thusand Year Door

Viewtiful Joe

8012193[/snapback]

Det var derfor jeg skrev "og mange fler" :)

Battalion Wars

Ikaruga

Harvest Moon

Animal Crossing

F-Zero GX

Baten Kaitos

Mario Tennis

Mario Golf

Killer 7

Star Fox Adventures

Legend Of Zelda: Four Swords

Mario Superstar Baseball

FF: Crystal Chronicles

kan også nevnes, og fremdeles mange flere

poenget er gjort. Så å si at det ikke finnes toppspill på GC blir bare å trolle noe forferdelig

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som sier at det ikke fantes spill å spille eller topptitler til GC?

Postet emnet siden jeg fant nevnte artikkel misvisende. Hvis man setter sine egne preferanser til side og ser på reviews til de ulike platformene er tallenes tale ganske klar. Så påstanden om at GC hadde flere topptitler enn konkurrentene mener jeg fortsatt er faktafeil.

Jeg innser dog at det er meningsløst å diskutere noe som helst her på forumet, folk tolker alt som sies negativt... jeg har da for pokker selv GameCube fortsatt, har kost meg med flere titler som nevnt tidligere i tråden. Men det betyr ikke at jeg har glemt perioden hvor det ikke var en eneste fristende tittel å oppdrive.

Lars

Lenke til kommentar
Ikke en perle? Det mest solgte Gamecube-spillet og solgt like mye som Halo? Denne tråden er ikke mot deg men virker som SSBM er veldig undervurdert i norge. Har selv spillt det utallige timer i 4player.

Video om en fyr fra harlem som spiller Smash-turneringer. Underground og store arrangerte, med sponsor og greier. http://www.youtube.com/watch?v=HfQjwQOFA2o

Kan også nevne en gamerraning på 90% og 10 anmeldelser på 10/10

Joda, det er en perle :)

8013024[/snapback]

My bad, og sant som du seier, eg har sjølv undervurdert SSBM sterkt. Har dog aldri spelt spelet noko særleg, men på grunnlag av kva du seier her har eg no bestilt spelet :)

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som sier at det ikke fantes spill å spille eller topptitler til GC?

Postet emnet siden jeg fant nevnte artikkel misvisende. Hvis man setter sine egne preferanser til side og ser på reviews til de ulike platformene er tallenes tale ganske klar. Så påstanden om at GC hadde flere topptitler enn konkurrentene mener jeg fortsatt er faktafeil.

Jeg innser dog at det er meningsløst å diskutere noe som helst her på forumet, folk tolker alt som sies negativt... jeg har da for pokker selv GameCube fortsatt, har kost meg med flere titler som nevnt tidligere i tråden. Men det betyr ikke at jeg har glemt perioden hvor det ikke var en eneste fristende tittel å oppdrive.

Lars

8013430[/snapback]

Siktet ikke til deg, spesielt, eller dette forumet. Det bare virker som GC-tråder blir fort trollet av folk som mener det ikke finnes appelerende spill til GC.

Beklager om du følte deg angrepet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fant denne kommentaren litt morsom:

Ting har ikke helt gått GameCube sin vei siden den ble lansert i 2001. Selv om maskinen har flere toppspill enn noen av konkurrentene (Xbox og PlayStation 2), solgte den dessverre ikke spesielt godt.

Det var jo akkurat mangelen på toppspill som senket konsollen (ihvertfall for min del), langt færre enn hos nevnte konkurrenter.

Kilde:

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article911378.ece

Lars

8010285[/snapback]

"Toppspill" er et definisjonsspørsmål.

Det er rimelig rart for en journalist å si at GC hadde flest toppspill, men i bunn og grunn er det opp til hver enkelt person å definere hva et toppspill er.

Lenke til kommentar

Fleire toppspel enn nokon av konkurrentane? Synest det blir ein litt tøff påstand å legge fram i ei bi-setning, ja. :)

Eg kjøpte sjølv ein Gamecube for ei tid sidan, og er ikkje spesielt imponert over spelutvalet...og nokre av dei svært kritikarroste spela er ikkje heilt "toppspel" etter min smak. Eg synest eigentleg PS2en grisebankar GC-en ganske grundig.

Berre so det er sagt: Nei, eg er ikkje ein 14-åring som synest det må vere blod og gørr i spel for at det skal vere tøft/gøy. Eg er ein 27-åring som meiner det generelt er for mykje vald i media.

Kay

Lenke til kommentar

Det hjelper vel heller ikke at en del av spillseriene som blir regnet som toppspill i nintendo termonologi faktisk ble ganske så brutalt behandlet på gamecuben. Zelda ble redusert til et barn i en båt og et stort hav og Mario ble sendt til en øy som gjorde at Mario ikke virket så mye som et mario spill lengre.

Lenke til kommentar

Wind waker kunne blitt det siste Zelda spillet som kom, siden det brøt så med tradisjonen, på overflaten, som det gjorde.

Men om man så bort fra grafikk og animasjoner var det fremdeles Zelda som vi kjenner, og elsker, det.

Lenke til kommentar

Når det gjelder AAA-spill var nok GC et solid konsoll. Det dumme var (og som førte til at den ikke ble så populær) at mesteparten av disse var fra Nintendo. GC hadde en middels lansering, problemet var oppfølging av spill. Det tok omtrent et halvt år før det kom solide titler igjen. Derfor fikk ikke GC de viktige tredjepartsutviklerene på sin side. Ikke så lurt da N64 hadde fjernet seg med de fleste.

Som mange også nevner gjelder det også egne preferanser. Personlig har jeg storkost meg med GC. Noen av mine største spillopplevelser kommer fra den konsollen, deriblant Wind Waker.

Men det virker som mange tror at GC var misslykket, noe den faktisk ikke var direkte. Den ligger på nivå med Xbox. Siden også salget fortsetter, kan den faktisk også passere den og bli nr. 2 i forrige generasjon.

Sunshine og Wind Waker var noen solide spill, bare synd at de ble på mange måter sett ned på fordi de brøt med "formelen".

Lenke til kommentar

GameCube hadde de beste spilla. Nintendo har alltid hatt de beste spilla.Jeg tror det er forde at de fleste ungene nå fortia skal være så veslevoksene akkuratt som lille broren min som sier at Nintendo spilla er ikke fyllt med Blod og gørr og svære våpen så de er barnslige og teite. :ph34r:

Lenke til kommentar
Ja den virkelig kule ungdommen hadde Gamecube og spilt super smash bros melee.... Ehh akkurat.

Var vel slike spill som Super smash bros melee som senket Gamecuben. Hadde selv dette spillet, og det er et spill mer for spesiellt interesserte. Zelda skuffet ogsaa veldig mange i den formen det kom paa gamecube. Celshading som fikk det til aa se litt vel soett ut.

Super Mario Sunshine var ogsaa den daarligeste Mario versjonen siden Super Mario bros 2.

Men saann jeg oppfattet det var Gamecube mer en konsoll for leketoysbutikkene enn for kjeder som lefdal og siba. PS2 og Xbox hadde mer voldelige spill og ble derfor betegnet som mer "voksne"konsoller.

8010655[/snapback]

Den første kommentaren din er noe av det dummeste jeg har hørt. Super Smash Bros Melee er et av tidenes morsomste spill, og enhver som har spilt dette på multiplayer mer enn en halv time (altså satt seg inn i hvordan det funker) vil være mer eller mindre enige med meg. Å si at Smash bidrog til å redusere salget av GC vil jeg påstå er direkte feil. Spillet var og er et av de mest populære spillene til GC.

Zelda: WW var et fantastisk spill, cel-shading eller ei. Enig at grafikken kan ha skremt bort noen fjortisser (det er vanligvis disse som ikke kan spille spill uten blod), men tror ikke Nintendo led av den grunn. De solgte jo faktisk hver eneste maskin med profitt hele veien.

Men saann jeg oppfattet det var Gamecube mer en konsoll for leketoysbutikkene enn for kjeder som lefdal og siba. PS2 og Xbox hadde mer voldelige spill og ble derfor betegnet som mer "voksne"konsoller.

Sier du at spill uten blod er barnslige? Eller sier du at "mange syns at Mario spill osv er barnslige fordi de mangler vold"?

Uansett, folk som ikke tør/vil spille spill fordi de mangler vold og derfor blir oppfattet som barnslige er en skam for gamere generelt. Sånn, det var min mening.

Lenke til kommentar
Fant denne kommentaren litt morsom:

Ting har ikke helt gått GameCube sin vei siden den ble lansert i 2001. Selv om maskinen har flere toppspill enn noen av konkurrentene (Xbox og PlayStation 2), solgte den dessverre ikke spesielt godt.

Det var jo akkurat mangelen på toppspill som senket konsollen (ihvertfall for min del), langt færre enn hos nevnte konkurrenter.

Kilde:

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article911378.ece

Lars

8010285[/snapback]

Etter min mening hadde Gamecube flere klassikere enn konkurrentene. PS2 og XBox hadde betydelig flere toppspill å velge mellom, men Gamecube hadde flere klassikere - spill som aldri blir glemt.

En liste (tilfeldig rekkefølge):

Zelda: Wind Waker

Zelda: Twilight Princess

Zelda: Four Swords

Zelda: Collectors Edition (1+2+Ocarina of time+Majoras Mask)

Paper Mario 2

Eternal Darkness

Resident Evil 1 (remake)

Resident Evil 0

Killer 7

Metal Gear Solid 1 (remake)

Tales of Symphonia

F-Zero GX

Metroid Prime 1

Metroid Prime 2

Super Smash Bros Melee

Mario Kart

Mario Sunshine

Koblet man til en Gameboyplayer fikk man blant annet:

Super Mario Bros 1-3 + World 1-2 (SNES versjon)

Zelda: A Link to the Past

Zelda: Minish Cap

Mario & Luigi

Final Fantasy I - VI

og mye mye mer...

Det er få maskiner jeg har hatt mer glede av enn Gamecuben. Grunnen til at det gikk relativt dårlig (Nintendo hadde fortjeneste) var nok et dårlig utvalg for dem som ville ha action, samt et plastikkdesign som ikke var bra.

Ellers; som det ble sagt overfor: Gamecube kontrollen er den beste kontrollen jeg noen gang har brukt.

Endret av Kakkoii
Lenke til kommentar

Men har Nintendo egentlig lært? Når man ser på lineup-en til Wii er det fortsatt mange fargerike barnlige spill som Mario Party, Rayman etc. Red Steel uten blod. Og mange multiplattformspill fortsetter å unngå Wii som Burnout-serien, det neste GTA og actionspillet Mercenaries 2 for å nevne et nylig eksempel. Med unntak av VC er de også veldig passive når de gjelder online. Man kan vel også si at Wii er inne i en liten tørkeperiode med ingen såkalte toppspill siden Zelda og det ser ut til å bli sånn i minst noen måneder til.

Det ser ut til at Nintendo gjør alle feilene på nytt, men likevel er populariteten til Wii enorm. Stikk motsatt av GC i sin tid. Er det kun kontrollsystemet som gjør forskjellen eller er det andre faktorer som spiller inn og gjør at Nintendo plutselig får det til?

8011012[/snapback]

Manhunt 2, Godfather, No More Heroes, Scarface er spill med mer enn nok blod og "modenhet".

Ang. toppspill, så kommer jo Super Paper Mario snart!

Lenke til kommentar
Der problemet ligger, er det vold, blod, gørr, nakne kropper og slikt så er det kult og voksent. Det tror i alla fall den yngre folkegruppen som ikke er gammel nok til å få kjøpt slikt.

Jeg både spiller og liker godt slike "voldspill" selv, men trives godt med spill som Zelda Wind Waker og Super Smash Bros. Melee (som jeg mener er blant beste fighting spillene til konsoll).

Igjen så er det den yngre voldsfikserte folkegruppen som mener Nintendo er barnslig.

Har selv en lillebror på 9 år som synest GTA er det kuleste spillet, fordi der kan han stjele biler og banke folk.  :roll:

8010784[/snapback]

Helt enig! Er selv 16, og ssbm var, og er, en av tidenes beste spill. Samtidig vil jeg nevne at jeg er enig med de andre også - imagen til GC var ikke på topp, den ble i noen tilfeller for barnslig. For mange farger. For ikke-virkelig. Men det er vel stilen til Nintendo...

Har nå wii, og må si at TP er mye bedre enn WW. WW var ikke noe særlig. Dårlig kontroll, og kanskje for barnevennlig til tider.

Akkurat nå venter jeg bare på Super smash bros. Brawl. Den vil nok ta kaka :dribble:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig en ny action replay som virker på Wii, og kunne endelig pensjonere GameCuben min.

For min del hadde virkelig GameCube flere toppspill enn de andre konsollene, og den har gitt meg flere store spillopplevelser enn noen annen konsoll.

Så, farvel Cuben min :cry:

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan man kan se på Wind Waker som barnslig, eller for unger generelt sett, når man faktisk har spilt det.

Godt mulig det var "barnevennlig" pga grafikken, men historien er faktisk langt mørkere, modnere og mer kompleks enn f.eks. Twilight Princess (som forøvrig ikke hadde en spesielt mørk historie).

Og Wind Waker er fremdeles det eneste spillet som får meg til å si "wow" grafisk sett. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...