LarsBarstad Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Fant denne kommentaren litt morsom: Ting har ikke helt gått GameCube sin vei siden den ble lansert i 2001. Selv om maskinen har flere toppspill enn noen av konkurrentene (Xbox og PlayStation 2), solgte den dessverre ikke spesielt godt. Det var jo akkurat mangelen på toppspill som senket konsollen (ihvertfall for min del), langt færre enn hos nevnte konkurrenter. Kilde: http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article911378.ece Lars Endret 23. februar 2007 av LarsBarstad Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 GC var for min del egentlig ein skuffende affære. Selv om eg spillte Rogue Leader alt for mye, og elsket RE 1 og Zero hadde den alt for lite spill som intresserte meg. PC må nesten ta lit av skylda her. Følte eg datt litt ut av konosollspillinga med GC,og gjekk over til PC de neste årene. Men likevel, hatt mange koselige stunder med den lille boksen. Kan forøvrig si at eg syns GC kontrollen er noe av det mest erginomiske som er å oppdrive av gamepads. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Storkoste meg med de fleste av topptitlene til GC, det var bare så altfor få av dem, og at den hadde flere topptitler en Xbox & PS2 er jo ren faktafeil. Eternal Darkness, Windwaker, Metroid Prime 1 & og Super Mario Sunshine har jeg masse gode minner fra. Skulle gjerne sett flere spill i samme sjanger som Eternal Darkness, synes det var innovativt og ikke minst ganske utypisk for en Nintendo konsoll. Lars Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) GC hadde ikke mange slike voldelige-fjortis-action spill som de andre hadde mange av. De "kule" ungene kjøpte derfor PS2 eller Xbox mens den "virkelig" kule ungdommen (som er i fåtall) kjøpte Gamecube. :!: Må ikke glemme Super Smash Bros. Melee der oppe. Endret 23. februar 2007 av PantZman Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg synes Gamecube hadde fler toppspill enn ihvertfall Xbox. Det kommer jo helt an på hva man anser som toppspill. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Den har noen virkelige toppspill (to Zelda-spill, Metroid Prime og RE4), men ellers var det store tørkeperioder hvor det ikke kom ut et nevneverdig spill på et halvår av gangen. I de nesten to årene mellom RE4 og Zelda: TP var konsollen nærmest død, noe som må være rimelig frustrerende for de som kun hadde den konsollen. PS2 og Xbox fikk i det minste et par spill hver måned det var verdt å ta en titt på selv om få av dem blir regnet som klassikere. Mangel av DVD-spiller var nok også en faktor som spilte inn i det svake salget. Kjenner flere som kjøpte PS2 pga. DVD-støtten i sin tid. Jeg spiller RE4 for tiden og må si jeg er svært imponert over hva konsollen klarer å pushe. Vil faktisk sammenligne grafikken med tidlige X360-spill (uten HD). Dessverre var det alt for få spill som utnyttet konsollens tekniske egenskaper. Forhåpentligvis blir ikke dette tilfelle på Wii som er en viderebygging av den meget solide GC-arkitekturen. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja den virkelig kule ungdommen hadde Gamecube og spilt super smash bros melee.... Ehh akkurat. Var vel slike spill som Super smash bros melee som senket Gamecuben. Hadde selv dette spillet, og det er et spill mer for spesiellt interesserte. Zelda skuffet ogsaa veldig mange i den formen det kom paa gamecube. Celshading som fikk det til aa se litt vel soett ut. Super Mario Sunshine var ogsaa den daarligeste Mario versjonen siden Super Mario bros 2. Men saann jeg oppfattet det var Gamecube mer en konsoll for leketoysbutikkene enn for kjeder som lefdal og siba. PS2 og Xbox hadde mer voldelige spill og ble derfor betegnet som mer "voksne"konsoller. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ka RE4 angaar, saa kom tittelen av ein merkelig grunn aldri ihus til GC. Utrolig nok. Eg har derimot skaffet meg PC utgaven som eg spiller med Xbox 360 kontrollen, og det fungerer ypperlig. Men eg skammer meg bare enda meir av at eg ikkje har skaffet meg dette til GC. Spillet er saa utrolig rivende. Makan til kvalitet! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Glemte å nevne den lilla standardfargen. Jeg tror faktisk det spilte svært negativt inn i underbevisstheten til folk. Kiddie-imaget ble ikke noe mindre akkurat. Også en meget svak lansering da. Luigi's Mansion, Wave Race: Blue Storm og Super Monkey Ball var ikke akkurat superargumenter for å slenge 2000 kr.+ på bordet. Når det gjelder Super Smash Bros. Melee er det absolutt ikke noe for spesielt interesserte. Det solgte 6,4 millioner eksemplarer. Like mye som Halo til Xbox og det klart mest solgte GC-spillet. Mala: Ja, RE4 overrasket meg virkelig positivt. En av forrige generasjons absolutt beste spill. Har ikke vært noen fan av serien tidligere. Endret 23. februar 2007 av kilik Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Der problemet ligger, er det vold, blod, gørr, nakne kropper og slikt så er det kult og voksent. Det tror i alla fall den yngre folkegruppen som ikke er gammel nok til å få kjøpt slikt. Jeg både spiller og liker godt slike "voldspill" selv, men trives godt med spill som Zelda Wind Waker og Super Smash Bros. Melee (som jeg mener er blant beste fighting spillene til konsoll). Igjen så er det den yngre voldsfikserte folkegruppen som mener Nintendo er barnslig. Har selv en lillebror på 9 år som synest GTA er det kuleste spillet, fordi der kan han stjele biler og banke folk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Rogue Leader var da eit veldig bra lanseringsspill syns eg, var det eineste eg hadde til konsollen for Resident Evil remaken kom. Eg valgte derimot svart konsoll, syns den var flottest. Men lanseringen og de etterfolgende mnd. var rein skandale syns eg. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Vurderer sterkt å kjøpe Super Smash Bros. Melee, RE4 og Legend of Zelda til GC no. Har hatt GC heilt sidan launch, men har aldri vært brukt særleg mykje. Men no er jo Wii innomhus, og dei perlene der vil eg neppe gå glipp av. Sjølv om 1. nemnde kanskje ikkje er ei perle, så fall eg iallefall STERKT for versjonen til N64. =) Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg synes Gamecube hadde fler toppspill enn ihvertfall Xbox. Det kommer jo helt an på hva man anser som toppspill. Joda, man kan syntes hva man vil, bare man ikke fremstiller det som fakta slik som i artikkelen jeg linket til. Mener man får et rimelig godt inntrykk ved å velge sitt favoritt nettsted for reviews, og se på antall titler som ligger i øvre sjiktet. F eks se på reviews på IGN for henholdsvis PS2/Xbox/GameCube, og se hvor mange spill som ligger på score 9 og opp. Liten tvil om at GameCube har den korteste listen og at PS2 gruser både Xbox og Gamecube. Super Smash Bros tok aldri av for min del, vi spilte det noe på kontoret, men det kunne ikke heve seg mot kontorslagere som Mario Kart (N64), GoldenEye (N64) og Virtua Fighter 3 (Dreamcast). Mario Kart på N64 må være tidenes beste kontor-multiplayer. Lars Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) LarsBarstad: Mario Kart 64 er nok det morsomte jeg har hatt det med noe multiplayerspill noensinne. Men har Nintendo egentlig lært? Når man ser på lineup-en til Wii er det fortsatt mange fargerike barnlige spill som Mario Party, Rayman etc. Red Steel uten blod. Og mange multiplattformspill fortsetter å unngå Wii som Burnout-serien, det neste GTA og actionspillet Mercenaries 2 for å nevne et nylig eksempel. Med unntak av VC er de også veldig passive når de gjelder online. Man kan vel også si at Wii er inne i en liten tørkeperiode med ingen såkalte toppspill siden Zelda og det ser ut til å bli sånn i minst noen måneder til. Det ser ut til at Nintendo gjør alle feilene på nytt, men likevel er populariteten til Wii enorm. Stikk motsatt av GC i sin tid. Er det kun kontrollsystemet som gjør forskjellen eller er det andre faktorer som spiller inn og gjør at Nintendo plutselig får det til? Endret 23. februar 2007 av kilik Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 SuperMario Sunshine veldig bra til GC men spilte aldri mer igjen etter 3 mnd bruk Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Likte spillene GameCube hadde å by på mye, mye mer enn konkurrentene. Det var mange perler. Metroid Prime 1 og 2, Zelda: The Wind Waker, Resident Evil 4, Super Mario Sunshine, Mario Kart: Double Dash, Super Smash Bros. Melee osv. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det kommer helt ann på hva man liker igrunn. Men at GC ikke hadde toppspill er bare tullpreik. For min del så var GC den beste maskinen den forrige generasjonen på grunn av spill som: Rogue Leader Resident Evil 0 Resident Evil Resident Evil 4 Super Mario Sunshine Metroid Prime Metroid Prime 2 Echoes Pikmin Legend Of Zelda : Wind Waker Eternal Darkness Metal Gear Solid: Twin Snakes Mario Kart Super Smash Bros og mange fler. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Savner to titler på listen din SteveVice: Paper Mario: Thusand Year Door Viewtiful Joe Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Sammenligner man de ti beste spillene på hver konsoll fra forrige generasjon mener jeg at GC hadde høyest kvalitet. Tar man de 25 beste spillene, derimot, er det liten tvil om at PS2 var best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg