tommy_89 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hei! Har vært veldig fornøyd med min Linksys WRT54GL helt fram til nå. Saken har seg slik at min kjære bror er en av de mange som spiller Battlefield 2, og da må alle pakker komme fram og latencyen være bedre enn bra. Latencyen er fin, men det ser ut som Linksysen ikke leverer alle pakkene. Innimellom så virker det som den har en form for pakketap, enten så sender den ikke på WAN-porten eller så gir den ikke tilkobling videre. I Battlefield kommer denne meldingen fram "It's a problem with your connection". Den vedvarer i kanskje to sekunder før den går bort igjen. Jeg begynte selvfølgelig å feilsøke, og fant ut at det måtte være noe feil med Linksysen, for når jeg koblet direkte til Netopia 3551 (ADSL-modemt jeg har fått fra NGT) fungerte alt topp. Har prøvd både tråd og trådløs tilkobling til Linksysen. Noen som har vært borti lignende problem. Firmwares jeg er prøvd er: * DD-WRT v23 mini * DD-WRT v23 standard Setter pris på alle fornuftige svar - Tommy Edit: Løste seg når jeg la inn DD-WRT v24 beta mini Endret 23. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du har sikkert rett i at det er noe firmwareproblem. Har aldri merket noe slikt med f.eks hyperwrt. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Jepp, det ser ut som det var firmwaren som gjorde det. Ping statistics for 192.168.1.1 Packets: Sent = 41555, Recived = 41549, Lost = 6 (0 % loss) Average 1ms Før så hadde jeg veldig mye mer! Skal sies at det er et annet nettverk som går på samme channel, hadde Linksysen vært for seg selv hadde jeg nok fått 0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå