MacBain Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har både Zalman Reserator 1 og 2 (bruker kun res. 2 nå), har hatt problemer med at pumpa på res.2 ikke vil starte når jeg skrur på maskinen, fikk derfor tilsendt en eheim 1048 pumpe fra microplex for å erstatte/bistå pumpa i res.2. Siden denne pumpa er ganske mye kraftigere enn den integrerte så lurte jeg på om det ville være lurt og også koble til reserator 1 til systemet, isåfall burde jeg fjerne begge pumpene fra reseratorene? Jeg kjøler nå kun cpu,nb og sb med res.2, hadde tenkt å bruke res.1 på 8800GTX kortet når jeg fikk tak i en vannblokk til denne. Det jeg da lurte på er om jeg vil få best resultat med å koble res.1 og res.2 sammen med eheim pumpa eller om det lønner seg å kjøle ned gpu'en sepparat? Hadde sett for meg følgense rekkefølge Res.2->Enheim pumpa->cpu->nb->sb->res.1->res.2 Setter pris på innspill til hva jeg burde gjøre. Målet mitt er selvsagt mest kjøling med lavest støynivå , selv om begge reseratorene tar litt plass under skrivebordet vil jo dette oppsette bli totalt lydløst :!: . Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det er vel best med to looper når du allerede har den andre radiatoren(res.1) Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg koblet opp begge sammen idag for å teste hva slags resultat det ville gi (da uten gpu kjøler, da disse fortsatt er umulige å få tak i ). Tok ut pumpa i res.1 men beholdt den i res.2. Resultatet ble ett ca 6'C kaldere system (Ca 10'C over romtemp). Grunnen til at jeg ikke ville kjøre to looper er at jeg tror eheim pumpa blir for krafig hvis jeg bare kobler den til res.2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå