frankvirtual Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ble frastjålet en bag og en av bilnøklene er nå på avveie. Spm er hva jeg nå må gjøre for å unngå at bilen blir stjålet..? Kan verstedet bytte frekvens på sentrallåsen, slik at jeg kan kjøpe to nye nøkler eller er det noe "større" som må byttes? På forhånd takk for svar! frank Audi A4 2001-mod Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det er bare å kode om startsperren,men den gamle nøkkelen kan fremdeles låse opp dørene så det beste er å skifte låsesylinderene i dørene også. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Å skifte låsene er ganske dyrt hvis du ikke gjør det selv. prater flere tusen. Lenke til kommentar
frankvirtual Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 takk for svar! Altså jeg må bytte 3 låssylindre: 2 dører + bakluken. ..hva koster det sånn ca? Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det koster ikke mere enn et par hundre hvis en tar de ut og koder de om selv,men da må en ha en nøkkel til dørene og en til tenning. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Alt blir nok ordna med VAG-Com. Bare gå til Møller, tipper det gjør det gratis. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Da tipper du feil. Som nevnt overnfor ville jeg bytta låsesylindre om jeg trodde den som stjal nøklene visste hvilken bil de hørte til, men du bør i alle fall få kodet om nøklene. Du får det neppe gratis, men det koster ikke så voldsomt mye. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Pappa hadde selv problemer med startsperra og senderen på nøkkelen i sin Passat, tok bare noen min, så ordna de det på møller i Fredrikstad, free of charge. Endret 25. februar 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Vel, jeg har akkurat slutta, jobba som mekaniker på Møllerverksted. Vi kodet ikke nøkler gratis, annet enn fjernåpnere på nøkler, noe som gjøres uten noen form for verktøy på enkelte modeller. Edit: Fjernåpneren har ingenting med startsperra å gjøre. Startsperra må kodes online mot fabrikk i Tyskland. Sikker på at ikke faren din bare fikk koda fjernåpneren, eller fikk jobben på garanti? Endret 25. februar 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Vel, jeg har akkurat slutta, jobba som mekaniker på Møllerverksted. Vi kodet ikke nøkler gratis, annet enn fjernåpnere på nøkler, noe som gjøres uten noen form for verktøy på enkelte modeller. Edit: Fjernåpneren har ingenting med startsperra å gjøre. Startsperra må kodes online mot fabrikk i Tyskland. Sikker på at ikke faren din bare fikk koda fjernåpneren, eller fikk jobben på garanti? 8024760[/snapback] Det er bare hos merkeverksted de må koble seg online.Ikke merkeverkstedene har programmer som slipper det. Lenke til kommentar
frankvirtual Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Har nettopp fått svar fra Møller som sier de skal ha 600,- for omkoding. ellers så tenker jeg nå å dra til sverige for full service og samtidig fikse nøkkelproblemet. hva mener dere om å ta service i sverige og spare noen kroner? er det noen ulemper med dette? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Mitt inntrykk er at det er en dårlig idé å ta service i Sverige. Som tidligere mekaniker hos Møller har jeg hatt inne litt for mange biler som har hatt service i Sverige og som bar preg av det. Generellt sett virker det som de kun bytter olja og sparker i hjulene i Sverige. Helt klart billig, men det hjelper lite når en ellers billig reparasjon får lov til å utvikle seg til et dyrt ras. Konkrete reparasjoner er kanskje greit å ta i Sverige, men servicer og ettersyn ville jeg helt klart tatt i Norge. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har nettopp fått svar fra Møller som sier de skal ha 600,- for omkoding. ellers så tenker jeg nå å dra til sverige for full service og samtidig fikse nøkkelproblemet. hva mener dere om å ta service i sverige og spare noen kroner? er det noen ulemper med dette? 8033241[/snapback] Det kommer ann på hvor stor/dyr service det er snakk om.En vanlig service ville jeg personlig tatt på et verksted som ikke er så langt unna hvor jeg oppholder meg til dagelig.Tenk deg noe så enkelt som at de skifter en zimmerring på veiv samtidig med registerskift.Begynner den å lekke så må du trolig betale jobben 2 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå