Gå til innhold

8800GTX prosessor rykter

Egil87

Anbefalte innlegg

Har lest en del på forumet, og kommet fram til at 8800 GTX ikke kjører så bra hvis man har en dårlig processor.

Men hva definerer en god prosessor for 8800?

Har hørt at grensa for 8800 GTX er E6600 e.l. fra AMD. Men noen andre som vet mer om dette?

Eventuelt noen som har førstehånds erfaring med emnet?

Og hva med klokking? Hvor mye må man klokke en E6600 for å få fullt utbytte av 8800GTX på stock? Og hva skjer hvis man da klokker skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med fabrikk OC versjoner av 8800GTX... Er det sjans for at de blir dratt ned av CPU?

Men uansett om man klokker 8800GTX eller ei så vil man kunne kjøre det bra med E6600 på stock i f. eks. under FEAR med alle instillinger på max.. Eller Supreme commander på det høyeste?

Lenke til kommentar

Okei. høres bra ut. Skal kjøpe ny pc, og tenkte på E6600 og 8800Gtx, men da jeg leste det om at prosessoren er for svar for 8800 så ble jeg litt skremt og tenkte at jeg måtte vente til E6700 eller bedre ble billigere. Men da ordnet det seg jo ;P

Lenke til kommentar
Okei. høres bra ut. Skal kjøpe ny pc, og tenkte på E6600 og 8800Gtx, men da jeg leste det om at prosessoren er for svar for 8800 så ble jeg litt skremt og tenkte at jeg måtte vente til E6700 eller bedre ble billigere. Men da ordnet det seg jo ;P

8011894[/snapback]

kjøp deg en e6600 og klokk deg over den sure dyre til 7-8000,-kr (e6700extreme eller hva den heter) da har du jo den for 2500,- :p

Lenke til kommentar
En E6600 vil dra fullt utbytte av et 8800-kort selv på stock hastighet.

8010039[/snapback]

Det er ikke helt riktig dette her. Selv en Intel C2Extreme X6800 på 2.93 Ghz vil ikke kunne gi nok CPU kraft til å følge med. Heller ikke en QX6700. Skal du få fullt utbytte av et 8800GTX må du nok begynne å klokke.

Uansett, som Hellemyr og loathsome sier, så holder det med en E6600 hvis du ikke vil klokke, og kan du og skal overklokke, så holder det fint med en E6300.

Lenke til kommentar
Det er forsåvidt bare å skru opp oppløsning og eyecandy, slik at belastningen skiftes over på GPU istedet for CPU.    Spill i 1600x1200 eller høyere med full antialiasing og anisotropisk filtering.

8015412[/snapback]

Det blir vel litt feil? :dontgetit: Jeg har i hvert fall aldri opplevd at fpsen går opp når man setter opp oppløsning og AA og AF

Lenke til kommentar
Sablabra: nei, men siden eyecandy blir tatt av skjermkortet vil FPS heller ikke gå merkbart ned ;)

8016025[/snapback]

Joda, men jeg tolket det som om fpsen ville gå opp dersom man skrur på eyecandy. Dersom spillet flyter dårlig på grunn av cpu-begrensning, så vil det ikke hjelpe å skru opp oppløsning og eyecandy(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...