Gå til innhold

Overgang fra ATI standard viftekontakt til Asus

Flammie

Anbefalte innlegg

Ettersom viften på mitt Asus AX800XT PCI express kort gikk dukken her om dagen bestilte jeg meg en Arctic Cooling ATI Silencer 5 (rev.2) fra Komplett for ATI X800 / X850. Det jeg fant ut når jeg fikk viften, som Komplett ikke oppgav, er følgende som Microplex var så snill å oppgi:

"NB! Arctic Cooling bruker ATI og nVidias standard viftekontakter. ASUS skjermkort har en annen type viftekontakt. Det må enten benyttes overgang (Microplex har ikke slike overganger), alternativt kan viftekontakten kuttes av (bruker mister da reklamasjonsretten) og sort leder kobles til jord og rød leder til +12VDC."

Siden jeg ikke føler meg særlig kompetent til å begynne å kutte av deler av ledningen, lurte jeg på om noen vet om en butikk eller webshop som faktisk selger slike overganger. Jeg har lett litt men ikke funnet noe som lignet. Eventuelt om noen hadde en guide for "idioter" for å fikse den nåværende ledningen (helst med bilder) hadde det vært supert!

Et siste alternativ hadde vært om noen kom med forslag om en annen kvalitetsvifte jeg kunne kjøpt som har en kompatibel plug for Asus-kortet. Kortet har 2 plugger, en liten 3-pins (for liten for den som er på AC ATI Silencer) og en "bred" 4-pins plugg. Det beste bildet jeg fant er dette (url og ikke img fordi bildet er så stort):

http://www.driverheaven.net/reviews/AX800XT/DSCF0950.JPG

4-pins pluggen er oppe til høyre for standardviften, mens den lille 3-pins pluggen er oppe til venstre hvor standardviften er koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...