Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs internett, trenger ute antenne.

Anbefalte innlegg

Har trådløs internett hjemme på bondegarden, men min bror bor i ett annet hus på tunet (ca) 100-150 meter borte.

har fått med meg at det er noen som har fått montert opp en ute antenne slik at man kan hente signaler fra våres trådløse internett?

Vet om noen som monterte dette oppe på taket på huset, og fikk inn gode signaler med denne løsningen.

Noen som kan hjelpe meg/oss med en god og billig løsning? Trenger man kun en antenne som kobles inn på modem eller den trådløse ruteren?

Noen forslag på hva vi må gjøre? Håper på hurtig hjelp, da broderen begynner å bli lei av å springe frem og tilbake over tunet har å svare på sine e-mailer :!:

Endret av vihovde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har trådløs internett hjemme på bondegarden, men min bror bor i ett annet hus på tunet (ca) 100-150 meter borte.

har fått med meg at det er noen som har fått montert opp en ute antenne slik at man kan hente signaler fra våres trådløse internett?

Vet om noen som monterte dette oppe på taket på huset, og fikk inn gode signaler med denne løsningen.

Noen som kan hjelpe meg/oss med en god og billig løsning? Trenger man kun en antenne som kobles inn på modem eller den trådløse ruteren?

Noen forslag på hva vi må gjøre? Håper på hurtig hjelp, da broderen begynner å bli lei av å springe frem og tilbake over tunet har å svare på sine e-mailer :!:

8009818[/snapback]

Vist han som bor 150 meter fra ditt tråløse internett har en pc med tråløstnetverkskort som han kan koble til en extra antenne så trenger han bare en kraftigere antenne.

vist han ikke har tråløst netverkskort kan han kjøpe ett sånnt:

For stasjoner pc: https://prisguiden.no/product.php?productId=59381

og koble til en kraftigere retningstyrt antenne som en av disse:

http://www.wlansupply.no/index.asp?page=sh...Choise=Antenner

må ha kabel fra kortet i pcen og til antenen i tilleg.

Lenke til kommentar

8009818[/snapback]

Vist han som bor 150 meter fra ditt tråløse internett har en pc med tråløstnetverkskort som han kan koble til en extra antenne så trenger han bare en kraftigere antenne.

vist han ikke har tråløst netverkskort kan han kjøpe ett sånnt:

For stasjoner pc: https://prisguiden.no/product.php?productId=59381

og koble til en kraftigere retningstyrt antenne som en av disse:

http://www.wlansupply.no/index.asp?page=sh...Choise=Antenner

må ha kabel fra kortet i pcen og til antenen i tilleg.

8009959[/snapback]

Han har en ny bærbar pc med innebygd kort. Virker greit når han har maskinen i dette huset hvor den trådøse routeren står, men når han tar med maskinen hjem, så er det så vidt han har signaler noen ganger.

Han ønsker å ha ett trådløs system inne i huset, så vi hadde tenkt at det må da gå ann å koble en antenne oppe på taket og strekke ned en kabel til en trådløs routet inne i hans hus, slik at han kan sitte hvor han vil med sin bærbar.

Feks, hvis jeg vil "låne" litt nett signaler fra en nabo som har ett usikkret nettverk, så kjøper jeg vel en slik retningstyrt antenne som du viser til ovenfor her, og trekker en kabel inn til min tråløse router eller modem? Jeg har ikke stasjonær maskin.

Lenke til kommentar

Den billigste måten hadde vert vist du hadde kjøpt en retningstyrt antenne og kobla til din tråløse router og pekt den mot hann.

Da burde han lett kunne tatt in signalene dine i huset sitt.

ellers kan du skaffe en repeater og kjøpe en antenne til den og få inn signalet i huset ditt fra hann så kan han koble seg til repeateren i huset sitt og sufre tråløst.

her er en link til en litt dyr men sikkert den beate løsningen men dette trengs egentlig ikke over bare 150meter.

http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nger&VareID=232

Lenke til kommentar
Den billigste måten hadde vert vist du hadde kjøpt en retningstyrt antenne og kobla til din tråløse router og pekt den mot hann.

Da burde han lett kunne tatt in signalene dine i huset sitt.

ellers kan du skaffe en repeater og kjøpe en antenne til den og få inn signalet i huset ditt fra hann så kan han koble seg til repeateren i huset sitt og sufre tråløst.

her er en  link til en litt dyr men sikkert den beate løsningen men dette trengs egentlig ikke over  bare 150meter.

http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nger&VareID=232

8010289[/snapback]

Ok, la meg seg om jeg har forstått dette riktig :hmm: Hvis jeg kjøper denne antennen (6 dBi Compact Omni Antenne 360°, N-female) som jeg tror tar inn signaler fra alle usikkre nettverk i nærheten i 360 grader, å kobler antenneledningen inn på min trådløse router, vil jeg i praksis kunne sitte hvor som helst i mitt eget hus og surfe på de usikkre trådløse nettverkene som finne i mitt nabolag? Skremmende... Er det kun antennen man trenger, eller trenger man noen spesielle kontakter til å montere antenneledningen inn på routeren også?

beklager, men er helt grønn på slike ting.

Bare for å ha sagt det, min nærmeste nabo her i dalen er over 1 kilometer vekke.

Lenke til kommentar
Ok, la meg seg om jeg har forstått dette riktig :hmm: Hvis jeg kjøper denne antennen (6 dBi Compact Omni Antenne 360°, N-female) som jeg tror tar inn signaler fra alle usikkre nettverk i nærheten i 360 grader, å kobler antenneledningen inn på min trådløse router, vil jeg i praksis kunne sitte hvor som helst i mitt eget hus og surfe på de usikkre trådløse nettverkene som finne i mitt nabolag? Skremmende... Er det kun antennen man trenger, eller trenger man noen spesielle kontakter til å montere antenneledningen inn på routeren også?

beklager, men er helt grønn på slike ting.

Bare for å ha sagt det, min nærmeste nabo her i dalen er over 1 kilometer vekke.

8010382[/snapback]

Poenget et at du kobler den på aksesspunkt/ruter, og at den gir så mye bedre rekkevidde at den som sitter 150 m borte får ok signal. Og, ja du kan nok få inn en del flere nett dersom de er usikret og du kobler den på en klinet.

Kontakt er N-female, og husker jeg ikke feil har rutere/aksesspunkt vanligvis SMA-female kobling på antenner (der du kan ta av antennene). Så du trenger en N-male - SMA-female kabel/overgang (mener jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...