Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst = søppel?

Anbefalte innlegg

Under følger resultatet av 'ping -t hw.no'

Ping statistics for 194.24.252.207:
   Packets: Sent = 3374, Received = 3293, Lost = 81 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
   Minimum = 17ms, Maximum = 961ms, Average = 41ms
Control-Break

Bør man ikke kunne forvente bedre stabilitet enn dette fra et trådløst nettverk?

Lim gjerne inn deres egne pingresultater!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløse nett er stabile bare de er riktig satt opp og det ikke er forstyrrelser på kanalen du kjører på. Det kan være andre trådløse nett i nærheten på samme kanal (eller en i nærheten), eller andre ting som bruker 2,4 ghz, noe det begynner å bli mye av nå. Du må huske også at et trådløst nett blir ustabilt når signalet blir svakere. Du må ofte ha flere trådløse accesspunkt for å dekke et hus med brukbar signalstyrke.

Ser at du pinger en maskin på internett. Du er sikker på at det ikke er internett tilkoblingen din som er ustabil? For å sjekke dette kan du prøve å pinge routeren og se om du får samme resultat.

Lenke til kommentar

Dårlig emnetittel = søppel? ;)

Vil minne om tre-ords-regelen for emnetitler som i dette tilfellet er blitt brutt med bruk av ett likhetstegn. Klikk på lenken for for mer informasjon om regelen. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(p_report.gif tråden når tittelen er endret og dette innlegget vil bli fjernet. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne kontakt med en moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen)

Lenke til kommentar

Støtter moderators kritikk av dårlig emnetittel. En uskikk, særlig når det trolig trådstarters konfigurering som er problemet (samt forståelse av hvordan nettrafikk rutes, og ping blir påvirket)

Ellers har trådstarter kjørt over 3 000 ping. På så lang test må man påregne at man får perioder med høye verdier, pga trafikk i nettet. Særlig når du pinger eksterne adresser.

Men her er mine verdier.

Ping-statistikker for 194.24.252.207:
   Pakker: sendt = 100, mottatt = 100, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
   minimum = 10ms, maksimum = 44ms, gjennomsnittlig = 11ms

Skal du sjekke om selve det trådløse nettverket har dårlig ping, må du pinge selve ruteren (aksesspunktet), for å ta vekk alle feilkilder. Pingen her bør ligge på 1 - 2 ms, med noen få utslag til 30 - 40 ms. Snitt bør være under 2 ms.

PS! Jeg har et WPA-kryptert trådløst nettverk, på kanal som ingen andre bruker. Ligger faktisk 4 kanaler unna nærmeste. Nettet har vært permanent oppe i 3 år. Maks 7 - 8 restarter, siste for 8 mnd siden.

Lenke til kommentar

WPA2 kryptert, 54g nett:

Ping statistics for 194.24.252.207:

Packets: Sent = 30, Received = 30, Lost = 0 (0% loss),

Minimum = 27ms, Maximum = 46ms, Average = 29ms

Pinger jeg lokalt er det selvf. kjemperesultater og jeg kan pinge til jeg blir grønn i trynet. Trådstarter har kanskje ikke satt opp nettverket sitt best mulig?

edit for ordens skyld, lokal ping:

Ping statistics for xxx.xxx.xxx.xxx:

Packets: Sent = 200, Received = 200, Lost = 0 (0% loss),

Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...